Idiocracy
Idiocracy från 2006 är en totalt urflippad film som Officespace skaparen ligger bakom. Handlingen är den att ett par personer förflyttas långt in i framtiden, närmare bestämt 2500-talet. Att de hamnar där beror på att de ingår i ett hemligt experiment… Och framtiden är inte riktigt vad man tror den kan vara…det visar sig att intelligensnivån drastiskt minskat och folk äter junkfood framför tvn mest hela dagarna. Männskligheten går mot sitt slut… Och då kommer alltså dessa räddare från 2000-talet… Handligen i filmen är klart originell och bitvis är filmen riktigt kul. Och dessutom finns det ett djupare plan med filmen…vart är männskligheten på väg? Om man bortser från vissa riktiga floppscener så är den absolut sevärd!
http://www.imdb.com/title/tt0387808/
mvh
Oskar

Tack för den påminnelsen!

Blir kul att se vad du tycker om den. Gissar att det är en av de där filmerna som man antingen hatar eller älskar…
Oskar
Vet ni om den går att hyra i Sverige?
Mvh // Johan

Japp, finns på LF iaf.

Jag tycker nog att det var en typisk film som antagligen var roligare på manusstadiet än som färdig film. Men det var en hel del riktigt roliga scener också, så jag känner inte det som bortkastad tid att se den, sevärd alltså. 2/5 från mig.
//Zac

#2 Kommer i morr'n. Full pott senaste 2 veckorna map prio 1. LoveFilm och 1940, here we come!

Alltså.. var det bara jag som blev helt paranoid av den filmen? :O
den va bra…! känns som vi e på väg dit :P om det fortsätter så..latare och latare och mindre intresserade av att vara allmänbildade

Mike Judge är ju mannen bakom Beavis & Butthead (MTV) och Office Space. Bägge är mycket roliga produkter ironiserande över musik respektive kontorsjobb. Vad jag har förstått så har MJ blivit ytterst styvmoderligt behandlad av FOX som inte har lagt överdrivet många dollars på promo. Kanske därför också som MJ kanske i ren ilska producerat Idiocracy. För här slaktas Amerikat från flinten till fotabjället. Filmen är ju utformad i samma stil som det den vill ironisera över varför jag kan förstå att några ryggar. Men, jag uppskattar tilltaget och utdelar… (4/5)

Jag gillade själva inledningen av filmen där de högutbildade/smarta/intelligenta väntade med att skaffa barn tills dess att de inte kunde få barn längre och de lågutbildade/dumma/korkade skaffade sig ett dussin ungar..
Sedan så kändes filmen… tråkig….
(1/5)
---
Såg den igår och jag gillade den starkt, men det var inte i närheten lika bra som Office Space. Idiocracy har många väldigt roliga detaljer, som t ex historiebeskrivning när dom åker The Time Machine.
3.5/5 får den av mig.
Mvh // Johan
Jag såg den och tyckte den var skitdålig. Eller lixom. Storyn var ju jättebra och den började rätt bra men sen vart den bara sååå trist. urs