Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 772 ggr
Silversak
0

Fantasy och äventyrsfilmer!

Hej!

Jag vill gärna ha tips på massa bra fantasy och äventyrsfilmer, nu har jag ju sett en del men… ;)

Vill ha något liknande som Harry Potter, LOTR, Pirates of the Caribbean, Hidalgo m.m.

Filmer där det händer mycket i (action), det behöver inte vara jättemycket fantasy eller så. Animerade filmer är också välkomna. :)

Gillar Tim Burtons filmer, så liknande det funkar också!

Rumblebee
0

Typiska aventyrs/fantasy i minga ogon skulle bli:

Percy Jackson filmerna, Clash of the Titans (fantasy/aventyr)
Indiana Jones, National Treasure, The Librarian (framst aventyr, med lite action och fantasy).
Savannens Harskare (action/aventyr)
Berattelsen om Pi (aventyr)
Gudarna maste vara tokiga (aventyr/action/komedi)
Dungeons & Dragons filmerna (fantasy/aventyr)
Apollo 13 
Dragonheart
Treasure Island (fran 2012, pirat aventyr)

Vad galler animerade:
Wall-E
Madagaskar
Landet for lange sedan
The Croods
The pagemaster (ar bade animerad och icke animerad)
Once upon a forest

Silversak
0

Tack för svar!

Har sett typ alla du nämnde, men dock inte the librarian som jag glömt bort att jag ska se, så tack för påminnelsen. ;)

Alltså är Dungeons and dagons och Dragonheart bra filmer? När jag kollat betyg så har dem fått jättedåliga. x)

Rumblebee
0

Jag ska erkanna att jag inte har sett alla Dungeons & Dragons, har bara sett Wrath of the dragon god, vilken jag tyckte var bra. Fast i och med att filmerna ar efter ett spel sa kan sakert asikterna variera stort beroende pa om man ar ett fan eller inte av spelen.

Silversak
0

#3 Ahaa okej, ja man kan ju alltid ge dem ett försök iaf. Får väl stänga av och byta om det skulle vara så. ;)