Film iFokus

Film

Etiketter: skräckrysare
Läst 1057 ggr
Gasoline
0

Survival of the dead

Måste tipsa er Zombie älskare om filmen "Survival of the dead". 

Köpte den för 49 kr utan några större förhoppningar på att den var bra, det såg helt enkelt inte riktigt ut som min typ av zombie film. Hade inte heller hört talas om titeln längre.

Men vart glatt överraskad när jag insåg att det var en typ av zombikomedi, ingen fantastiskt rolig humor men en lättsam film att se på. 

Och det bästa av allt; Zombisarna var SÖLIGA, precis som jag vill ha det. Hatar superzombisar som är jättesnabba! 

🧟‍♂️filmer = ❤️

starhawk
0

Problemet i många zombie-filmer-spel är ju just det där med hur dom rör sig, en kropp blir ett tag efter döden väldigt stel den s.k. likstelheten så en riktig zombie kan inte gå särskilt fort utan kan bara sakta stappla framåt, men i många filmer-spel rör dom sig lika bra som en levande människa. 

Och det förtar inte spänningen att göra dom långsamma, dom är många och kommer i mängder det är väl skrämmande nog?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Gasoline
0

#1 Ja, zombies finns ju ännu inte så man vet ju egentligen inte hur det skulle fungera egentligen och olika filmer har ju olika teorier kring detta. Men ja, det borde nog vara så att någon form av likstelhet bör uppstå och att dom då stapplar fram. 

Jag vet inte varför jag inte gillar snabba zombies, men söliga är mer spännande och man har en "lite chans" mot dom iallafall. Och när hjordar utav söliga zombies kommer så sitter man ju som på nålar i soffan 😂

Snabba zombies tar lite bort känslan, det blir mer som någon form av mutantfilm och jag tror att de ger MIG en mer overklig känsla (som att inte zombies redan är lite overkligt 🤔 ) Haha!

[Tilde]
0

Fast likstelheten avtar ju efter ett tag också. 😛 Anyways, såg filmen för några år sedan och tyckte den var ok. Verkligen ingen favorit, men absolut inte den sämsta zombiefilmen som gjorts. 😃