Filmer som du stängt av?
Finns det några filmer som ni har börjat se men stängt av/gått ifrån för att ni bara inte kan se vidare? Berätta! 😃
Var den för läskig? Ful? Långtråkig? Pinsam?
Jag hade en sån film härom veckan. Började titta på High School Musical och i den första sång-scenen i början så satt jag och skruvade på mig och letade efter skämskuddan och undrade om det var meningen att det skulle vara så dåligt genom hela filmen. Ja, jag såg nästan färdigt den sången, men det skar i själen 🤢
En annan film som jag minns är The Grudge. Vet inte hur långt vi hade sett men antagligen inte så värst långt, och jag var så rädd att vi var tvungna att stänga av eländet. Min fantasi är så livlig och jag jagas fortfarande av scener ur vissa filmer 😮
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Pictures of baby Jane Doe.
Den är inte så känd men jag tyckte handlingen verkade bra så började titta, den var så tråkig och ingenting hände så jag undrade om det skulle hända något snart, väntade ett par minuter till och sen stängde jag av.
Ohh med Calista Flockhart, ser jag! Måste nog kolla upp den bara för det 🙂
Kluring om Ryssland
"Remember me" tror jag att den heter… Eller jag såg slutet en annan dag, även fast jag stängt av den!
Känner mig lite dum, många älskar den 😂
Stänger av väldigt få filmer, hur tråkiga dom än är (ser vääldigt sällan filmer som jag tror jag blir rädd av, då jag hatar skräckisar), om det inte är så att man sett som tidigare. Men finns ett par, en fyra timmar lång film om dinosaurer, kan inte komma ihåg namnet men det hände absolut ingenting! Såg halva tror jag, då hade de bara kommit till en ö och upptäckt att det fortfarande fanns dinosaurer där. Någon annan som handlade om en pojke och massa magiska kråkor har jag för mig, helt omöjlig att hänga med i…
Johanna - Instagram
Senaste filmen jag stängde av var Contagion. Vet inte hur länge jag såg, men tyckte den var lite smått tråkig, och samtidigt lite otäck, är inte så förstjust i filmer som handlar om smittor.
Har även stängt av I am Legend, sett den 1½ gång typ. Klarar bara inte av att se längre än tills dess att hans hund blir biten. Sitter ju och bölar igenom flera scener 😭😛
Barbarella gick helt enkelt inte att se klart på, det gjorde ont i själen att se en enda lång film handla om hur mycket kläder som kan gå sönder om Jane Fonda har dem på sig.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#2 Hon var en av anledningarna varför jag kollade på den :)
En av Twilightfilmerna, jag minns inte vilken. Jag ville veta vad allt ståhej berodde på men det blev bara för fånigt och pinsamt. Nu ska väl sägas jag är helt fel åldersgrupp för filmen, men tror faktiskt inte att jag hade gillat den om jag varit tonåring heller.
#3 Jag stängde också av Remember Me.
Jag gick och väntade och väntade på att ''Like crazy'' skulle komma ut, den verkade super bra. Men jag har försökt sett den flera gånger men aldrig så har jag sett hela! 😴
Clockwork orange… Sämsta..och då menar jag sämsta…filmen jag någonsin sett..
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Jag brukar faktiskt inte stänga av filmer, spelar ingen roll hur dåliga dom är jag vill nästan alltid se hur de slutar ändå.. haha 😛

#11. What!!! Den är med på min top 10 lista. Visst är den märklig. Men ett klassiskt mästerverk.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#13 ……………………………. hua säger jag bara…
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Skräckfilmer från 80-talet
Skräckfilmer från 80-talet är roliga xD
The Hottie and the Nottie (om den nu stavades så) med Paris Hilton stängde jag av. Folk sa att den skulle vara dålig, men jag tänkte för mig själv "så dålig kan den väl inte vara" :D
Ted! Trist som attan!
#18 TED?! Älskar den…😂
#18 Jag med. Fattar inte varför alla gillar den så mycket…
#17 DEN stängde faktiskt jag också av.. haha!
Har rätt så knäpp humor… Kan vara därför…😃
Konstigt nog tycker jag inte om Family Guy så värst mycket!
Har stängt av Grown Ups - första filmen.
Wizard of Oz (den nya), seven psycopaths och branded är de jag stängt av inom den senaste månaden. De var dåliga eller tråkiga tyckte jag, jag tappade intresset helt enkelt. Det finns många fler, men jag kommer inte ihåg dem allihop.
Stängt av massor med filmer om de inte verkar riktigt bra.. :) Men bara gått ut från en bio en enda gång, den var SJUKT dålig. Inte helt säker på titeln, men tror det var The Happening (kollade upp den på IMDB nu, men eftersom vi gick ut från bion ganska tidigt minns jag inte så mycket av handlingen.. :D )
Oj Linn, gick ni ut från bion? 😮 Haha det hade nog inte jag gjort pga att filmen var tråkig, utan endast om det var typ extrema stereotyper eller fördomar (utan humor), då hade jag definitivt gått ut i ren protest.
Kluring om Ryssland
Den var.. liksom bara obehaglig, fick oss att må riktigt dåligt.. :) Så vi drog!
Skulle kolla om på Harry Potter här om dagen (har typ bara sett alla Harry Potter en gång, när de kom). Ville liksom ha ett HP-maraton. Sjukt besviken när jag satte på första och den var så barnslig och för barn. Stängde av haha.
Oz, the great and powerful. Jag tittade ganska länge, men den kändes mest fånig och långtråkig.
Portal Is Love, Portal Is Life.
Just nu kan jag inte nämna några titlar direkt, men ganska många Drama tittar jag inte ens på. Flera riktigt dåliga skräckisar blir avstängda ganska fort tyvärr…
Poltergaist, hade sett den förut men minns inte att den var så läskig, desutom var jag trött orkade inte engagera mig.

Elaka Rune och Sune (borde jag stängt av men jag kunde inte röra mig)
Brukar kolla klart på det mesta, men en film jag stängde av då jag höll på att somna för jag var så uttråkad, var Magic Mike (trots manliga strippor, hahaha).
Stängt av en hel del faktiskt, men dom jag kan komma på nu är World War Z och Pans labyrint. WWZ kollade jag på i kanske 20-30 min, men tyckte den var så tråkig. Och jag är inte superförtjust i Brad Pitt. Pans labyrint för att den inte alls föll mig i smaken.
#33 VA! Det är två av mina favoritfilmer, extremt bra båda två! 😍 Så olika smak man kan ha!
Jag är en stor avstängare av filmer… lol… mest dock drama… eller där man utgår från att beskådaren är en idiot..😛
Jag brukar inte stänga av hur dålig filmen än är.
Men sämsta filmen någonsin har ni här : http://www.imdb.com/title/tt1173486/?ref_=fn_al_tt_1
I alla fall sämsta hittills jag råkat slå igång.
Jag hade hört någon stans, "ååå Borat är ju en skit skön komedi!!" Jag tänkte "å, älskar såna typiska romantiska komedier med Jennifer Aniston eller Sandra Bullock!" Denna är säkert bra! Det var det inte, inte riktigt sån komedi jag hade fått för mig att det skulle vara ;) blev så besviken minns jag! x) stängde av direkt typ, gav den kanske 5 minuter, men eftersom att den är filmad som en dokumentär så bestämde jag mig ganska fort för att stänga av ;)
Twilight. Herregud vilken smörja.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#36 Bra imdb-score också. 😂
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#39 och helt ärligt så är 1,5 ändå 1,5 för mycket haha
#40 Haha, jisses!
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
From Dusk Till Dawn. Anledning: Jättekonstig. Jättejättekonstig.
Brukar stänga av en hel del filmer.. Brukar väl ge de flesta en chans på 30 min iaf, är det tråkigt/dåligt/inget händer så stänger jag av den. Senast var jag på väg att stänga av This is the End, men jag höll mig kvar av den simpla anledningen att något skulle hända i slutet som jag skulle gilla. Även om jag älskade slutet så var den inte värd den tid jag la ner på att titta på den. Samma med Oblivion.
Sen har jag även stängt av Bruno och American Pie. Riktigt pinsamt dåliga filmer.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Avatar och Twilight. Har försökt se filmerna flera gånger eftersom alla säger att de är så bra men har alltid hunnit somna/stängd av/hittat på något annat innan halva filmen gått.
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
#0 - Jag växte upp med HSM så älskar fortfarande filmerna. Men det blir en annan sak om man ser de första gången som vuxen eller om man växt upp med de, kan jag tänka mig.
Harry Potter har jag jättesvårt för, har varit med på otaliga filmkvällar med HP och försökt, men somnar ifrån den. Har försökt ensam med men slutar med att jag stänger av den eller somnar inom de 15 första minutrarna. Enda filmen jag somnar till.
"The paranormal activity" är helt värdelösa också. Plöjde mig igenom två filmer, men det är för förutsägbart för att vara läskigt, så resten av filmerna har jag stängt av direkt. 🤔
Vet inte riktigt hur många filmer jag har stängt av, men listan på hur många filmer jag har somnat till är väldigt lång! Behöver inte bero på att filmen är dålig, men om den är det minsta tråkig och klockan är över 17:00 så somnar jag :P
// Nadja
Jag stängde av Femte Elementet igår för att det var något fel med den, var uppspeedat gånger tio typ haha 😃 Nej men Poltergeist var nog den jag stängde av senast för att den verkade seg, ville ha mer fart.
#11 A Clockwork Orange ligger i min top tre! En obehaglig med extremt bra klassiker! Antar att den inte är för alla :)
Tyvärr såg jag "cloverfield" på bio, förvisso kan man gå därifrån men det var inte aktuellt. Jag satt kvar, blev åksjuk och berövad på en biokväll.
Annars är det nog bara en film som jag avbrutit och det var "The expendables", urtråkig och "gubbig"!
≧◔◡◔≦
Spring Breakers, det är nog bland dem ytterst få jag har stängt av. Brukar se klart alla filmer då jag vill få veta på slutet men den var bara för jävla dålig.
Birdemic: Shock and Terror.
Så sjukt urusel film >__<
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Jennifer's Body……….. Usch. Och då älskar jag ändå Amanda Seyfried, men herrejävlar vilken kass film!
The call som vi såg på ett kalas!
Den var läskig och jag skulle aldrig aldrig visa den på ett 12 års kalas den hade 15 års gräns och den var läbbig.
Jag och några andra fick gå ner och spela kort och se på Idol.
Nej, jag brukar sällan stänga av, däremot brukar jag somna 😂
#53 Jag brukar leta fram en tråkig och trög drama att somna till. 😃
#54 Haha, bra taktik!
Här hemma tittar vi nästan alltid på film när vi ska sova, för jag somnar lättare då. Fast vi tittar på filmer som vi sett tidigare och som vi oftast tycker är ganska bra.
En favorit är Åsa-Nisse 🙂
#55 haha… Åsa-Nisse
undrar om man skulle starta en tråd "filmer du sover/somnar till"?
funderar på vilken rulle jag somnade till sist, tror det var ett avsnitt av Elementary…
#42 Håller med, From Dusk To Dawn var skum. Vi trodde på allvar att något blev fel med tv:n och att den bytt kanal mitt i filmen, ändrade karaktär helt.
#56 Tja, varför inte? Haha!
Fast Åsa-Nisse är ju bra! Den kollar jag på även i vaket tillstånd 😂
Han är ju för skön den gubben ❤️
#58 mmm… joo…
Ett hål i mitt hjärta.
Fy fan.
~Pen
Writer's block: when my imaginary friends stop talking to me.
Jag kollade 30 sek på Sinister sen stängde jag av skiten och låg i fosterställning resten av kvällen :)
- Percy Jackson and the firebolt (eller iaf den första)
Jag såg typ 20 minuter men jag blev så jlvaaa pissed! 😡 Allt är fel och bojken i boken ska vara 12! Den pojken ser ut att vara minst 15 så störande. Sen så mer saker men
*spoiler**spoiler**spoiler**spoiler**spoiler**spoiler*
Jag blev så sur över att de säger att han hade fått huset av sin pappa och att det va gjort speciellt för Percy.men det är helt fel för att hans pappa hade inte gjort någonting för Percy, iaf inget som Percy visste om och därför skulle han ha riktigt mixade känslor om hans pappa. Alla husen skulle vara identiska och stå uppradade osv, för halvgudar. Sen så har ungen ADHD också vilket han är riktigt dålig på att representera som det beskrivs att hur han gör i boken. Blev bara så himla sur att jag slutade kolla vid scenen vid vattnet.
*Slut på spoler! *
Jao, det blev lite drama i min hjärna, om jag skulle sett filmen före jag läst böcker så skulle det väl vart något helt annat xD
- The conjuring
Varför? Först ville jag inte se den ensam i mitt mörka rum, såg 10 minuter och sen stängde jag ner den. Nästa gång jag stängde ner den var för min vän höll på att somna och jag ville inte se den ensam i ett rum som jag ev inte skulle kunna somna i.
Har inte sett klart den här filmen
- Oz - The great and the powerfull
Såg så… teaterigt ut så jag ville faktiskt inte se den
- Pans laburint
Öh, den verkade rätt mysko, men är inte säker på om jag vill se eller inte se den. Den är ju på flera st måste se filmer lista men jao.
- Requiem for a dream
Har faktiskt somnat igenom den 3 gånger… Så den har jag aldrig sett klart
- The human centipede II
… ehhumm… somnade till denna också…
- Abramham Lincoln -The vampire hunter
Ångrade mig i sista sekund och bara nääe denna vill jag faktiskt inte se
- Norweigan Wood
Höhö var bara helt enkelt inte sugen på en sån slags film
Min lista kan nog bli väldigt lång om man räknat med ALLA filmer jag har somnat till första gången jag sett dom!
//Joanna
Somnade till Sweeney Todd första gången också men den har jag sett klart!
//Joanna
Pirates of the Carabien xD Jag och en kompis vågade inte titta XDD Vi härjade inte ens kolla, vi tyckte att där man klickar på Play och typ språk var läskigt, så vi kollade på Scooby Doo Pirat äventyr istället xD
Trololololololololololo
Stänger ofta av förutsägbara filmer.

#64 :D
Jason del 9 ….alltså..nog kunde jag ha problem med dom andra "fredag den 13:e" filmerna då det ibland var riktigt löjligt men alltså del 9 fick mig att flippa. Jag var på väg att gå minst sju gånger under de första scenerna men har man ett film maraton så har man och då får man ju glatt sitta kvar och se skiten.. aldrig del 9 igen!
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Kommer inte ihåg vad den heter, men såg slutet av den och kommer ALDRIG se hela!!!
Den är svensk och handlar om en utländsk familj, och i slutet får man se en ung kille och hand farfar typ, och farfarn råkar såga av killens arm med en motorsång när han pratar och han märker inte det och viftar på armen och det är en jävla blodstråle!? Såå dålig!
#69 Det är Livet i 8 bitar! Den är ju något av det roligaste jag sett! XD
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus