Filmer du såg senast (December)
Vilken film (dvd/vhs/bluray) såg du senast?
![]()
Skriv gärna några rader om handlingen eller vad du tyckte om filmen.

Senast sedda biofilmer diskuteras i denna tråd.

OBS: Inga spoilers!
Kaktuz, jag kopierade ditt inlägg rakt av bara för att få med alla fina smileys som du har 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Hansel and Gretel: Witch Hunters, såg vi i förrgår.
Den handlar alltså om Hans och Greta, som vuxna. Deras kall i livet är att leta upp och döda alla häxor, som hämnd för vad de utsattes för som barn.
En helt ok film, med mycket action. Lättsam handling, så perfekt att förgylla en "dagen-efter-dag" med 😃
Såg idag The prestige (från 2006) med Hugh Jackman och Christian Bale. Tycker den var väldigt bra faktiskt, blev inte tråkig trots att den var över 2h lång. Spännande och såklart riktigt bra skådespeleri! :)
Into the wild. Åååh jag blir lika förälskad varje gång. Jag vill flytta ut i skogen och bara.. springa omkring och vara fri! Bli en hippie! Den är så underbar, den är lika bra även om man ser den en miljon gånger.
http://aekitsune.blogg.se
Tjenare kungen
Bästa filmen ever så är det bara!! Sett den miljoner gånger!
Handlar om en tjej som heter Abra, ljuger ganska mycket, drömmer om att starta ett punkband trots att alla säger att punken är död. En dag följer hon med ett band till Göteborg när hon ljugit och sagt att hon bor där, och så träffar hon Millan, en tjej som hon vill starta ett band med.
Rush
Handlar om racerförarna Niki Lauda och James Hunt. Spännande, intressant och gripande film där man får följa deras liv till framgång (och motgång). Man får även följa Nikis väg tillbaka till banan efter sin olycka.
Väldigt bra film. Trodde först inte att jag skulle gilla den, brukar inte gilla bil och racingfilmer så värst mycket men denna var mycket bra. Skulle lätt kunna se den flera gånger om.