Hunger Games
Såg Catching fire i onsdags! Jättebra, speciellt slutet. Längtar redan efter nästa film! Till alla som inte sett den, gör det! Rekomderas verkligen! 🙂
Läs framförallt böckerna!!!
#1 såklart jag gjort! :D
Menart!
Alltså jag saknar verkligen ett hunger games i fokus…
Jag har läst alla böckerna men inte sett nån av filmerna än… Planerar att göra det though. Får se när det blir bara. ^^
Jätte bra filmer! kan säga att jag älskade 1an, men 2an var tillomed bättre än 1an haha, då kan man bara tänka hur bra den va ;)
// P&K Alexandra
Gud, såg den på premiären och var tvungen att se den igen… Så nu har jag sett den två gånger på en vecka… ;) Verkligen så sjukt bra! ♥♥♥ De har fått med det viktigaste från boken tycker jag och läääääääääängtar tills nästa film! :D ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Mvh/ Filippa
Medarbetare på Vinthund
Har inte hunnit se 2:an ännu, men längtar tills jag får göra det =)
Böckerna har jag läst 2 ggr och första filmen likaså =) Men jag rekomenderar verkligen att läsa böckerna innan man ser filmerna (i alla fall första filmen) då handlingen i ettan lätt blir förvirrande om man inte läst boken först.
jag propagerar också för böckerna, trots att filmerna är fantastiskt bra för att vara filmatiserade böcker. Men håller nog inte med om att handlingen blir förvirrande i den första filmen. Tycker den är ganska simpel!
#8 det var därför jag blev förvirrad =) handlingen var helt enkelt för simpel vissa gånger, mycket av detaljerna har ju skalats ner till obefintlighet, så som det ofta blir vid filmatisering av böcker.
Nu kommer jag inte ihåg riktigt vad det var som jag tyckte var förvirrande, men under någon del av filmen så hängde jag inte alls med, när jag sen läste boken så blev det en aha-upplevelse.
Efter jag läst boken såg jag om filmen igen och då var ju inte förvirringen densamma, eftersom jag kunde fylla i "blanken" med det jag visste från boken. Men minns iaf att jag tänkte; Hur ska dom, som inte läst boken, fatta varför det blev så här.
Måste kolla filmen igen och se om jag kommer på vilken del som jag ansåg vara förvirrande =)
Älskar filmerna, de är fenomenalt bra. Läst böckerna med men tycker inte särskilt mkt om dem.

Tyckte faktiskt inte 2an var så mycket att hänga i julgranen. Handlingen kändes väldigt stressad, typ som att regissören försökt att klämma in så många scener från boken som möjligt. Den var ok för mig, inte mer
Jag gillade både böckerna och filmerna. Längtar till nästa film
Nu har jag sett Catching Fire och tyckte den var super =) Nästan lite bättre än första filmen faktiskt. Men det går ju inte att jämföra med böckerna som är otroligt mycket bättre =)
Jag älskar verkligen Hunger Games och var nästan lite rädd innan jag såg Catching Fire att det skulle gå ner sig. Men tyckte nog nästan också att den var bättre faktiskt! Svårt att sätta fingret på varför men. Längtar som fan till nästa film nu! Lång väntan…
Tycker som #11 . Tyckte inte om tvåan… Ettan var ok, skulle kunna ha varit bättre, men den fungerade. Tvåan kändes som om de försökte klämma ihop så mycket som möjligt, men missade massor ändå. 🤔
Har dock inte läst böckerna, så jag vet inte hur likt det är.