Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 543 ggr
Stefan
0

Nattens väktare

Någon mer som har sett Nattens Väktare? Vad tycker ni om den? Originaltitel: Nochnoi Dozor, engelsk titel: Night Watch

För er som inte känner till den så är det en rysk film som i hemlandet har krossat varenda rekord på biograferna. Har varit sugen på att se den bra länge och i fredags fick jag hem dvd:n. Det var väl kanske ingen enorm filmupplevelse, men den har sina stunder. Påminner en del om Matrix-filmerna och är uppenbart inspirerade av dessa.

Handling: 
"Det handlar om konflikten mellan ljuset och mörkrets styrkor, en konflikt som stävjas av en tusen år gammal vapenvila. Vapenvilan vakas över av människor med övermänskliga krafter som i folkmun kallas De Andra. Men världen lever i ständig rädsla att den gamla profetian ska bli sann: Att en av De andra ska gå över till den ljusa eller mörka sidan och rubba balansen för evigt."

Pia
0

Ja jag har funderat på att se den, coolt med en rysk film, så får man lite möjlighet att fräscha upp språkkunskaperna…:)

rumpino
0

jag har sett den. hade relativt höga förväntningar då jag läst ganska mkt om den. men tyvärr tycker jag den bara var jobbig. rörig och förvirrande tycker jag den mest var, inte särskilt skoj. kände också av vissa matrix vibbar .. =)

Karlmiriam
0

Hejhej!

Vill bara tipsa om att boken Nattens Väktare nu har kommit ut på svenska! Den ska vara typ hundra gånger bättre än filmen. Har precis beställt den på Adlibris för 146 spänn. Förhoppningsvis blir det spännande påskläsning…!

Hälsningar

Miriam

Stefan
0

#3 Där ser man, hade inte en aning om att det fanns en bok, den får jag ta och kolla upp. Tack för tipset!

Pia
0

Nu har jag också sett den, tyckte den var både snygg och spännande, sorglig och tämligen mörk, inte helt glasklar i handlingen men det var förmodligen en del av charmen, man fick fundera och fantisera…