Film iFokus

Film

Etikettertvseriewebbserie
Läst 889 ggr
charlie
2007-08-16 20:13
0

Jericho

Måste bara få rekomendera en CBS TV-serie, Jericho som står i sin egna klass just nu. Jag har försökt att lära mig gilla Lost men aldrigt lyckats, men Jericho har en helt annan atmosfär och ett tryck som rycks sönder hela tiden i Lost med sina tillbaka spelningar.
Den utspelar sig i en småstad i Kansas, Jericho, och inleds med att de största städerna i USA blir utslagna av en kärnvapenattack. Följen är att alla bekvämligheter som TV, Radio, Datorer etc. har blivit utslagna av den efterföljande elektromagnetiska vågen.

Serien var nerläggningshotad efter första säsongen men efter ha fått tonvis av fan mail så ska sju nya snitt spelas in. Anledningen till nerläggningen var för få tittarsiffror. Antagligen för att fansen hellre valde att titta på nätversionen så finns på:

Jerico

Den enda serien som hotar Jericho i min bok är Weeds..

---

Episode
2007-08-16 20:18
0

Jag gillar den serier. Men har helt glömt bort den efter första sessongen eftersom att det inte verkade komma några fler. Men nu ska jag till att titta lite :)

Kaj
2007-08-17 16:48
0

Jag har sett hela säsong 1 och visst den är bra. Men den nya trenden sedan några år tillbaka är just denna typ av serier (lost, Prison break mfl) där det är rent för jävligt att bara kunna se ett avsnitt per vecka. Handlingen är alltid att det hela tiden händer grejer som man bara inte vill vänta med att se hur de fortskrider. Därför tog jag hem alla avsnitten och tttade på dem i ett svep.

Tyvärr är det även så att när en säsong är slut så slutar den alltid med en skevens som gör att man inte vill vänta tills nästa säsong börjar.

Slutligen är ju dessa serier av typen "evighet" det blir aldrig så att säga något slut på dem utan handligen bara går på och på. Till slut tröttnar man (som jag gjorde med både Lost och Prison Break) och lägger ner tittandet.

Kaj
2007-08-17 16:51
0

Med Jericho tycker jag det är lite skumt att de inte bara kan ta en bil och köra några 50-tals mil till en stad utanför deras eget område. Då skulle de säkert få reda på vad som exakt hänt. För resten av USA verkar ju existera och soppa till färden verkar de ju också kunna skaffa fram.

Men nej de är av någon oförlarig anledning fast i sitt område, utan kontakt med övriga USA och verkar endast kunna färdas några mil till närmaste stad (där det naturligtvis blir bråk).

Skumt skumt.

charlie
2007-08-17 23:07
0

De verkar ju alltid blir överrumplade/åka på pisk av andra när de kommer utanför sin stad.

Det är lite som en indianby i amazonas..

---

zeretki
2007-08-18 01:02
0

Tyvärr har jag missat denna serie. Nån som vet om den går i repris snart, från början?

charlie
2007-08-18 13:18
0

#5 Den finns att titta på över nätet via länken i #0. :)

---

Oskar
2007-08-19 22:28
0

Ah…jag hade precis laddad hem första avsnittet när jag såg detta inlägg. Och nu måste jag ju bara se om du har rätt, dvs om den är sevärd. :)

mvh
Oskar

Kaj
2007-08-20 16:46
0

Finns på DC++

rumpino
2007-08-21 16:09
0

finns en till tråd om serien  :)