mortal instruments?
är det bara jag som är efter eller är det så att den bara inte har kommit på bio i sverige … hur kommer det sig att det är ingen som tatt upp en tråg om the mortal instruments?
längesen jag såg en så bra film och böckerna ska vi inte tala om
Mycket bra film. ❤️ Ville bara säga det. För det är inte så ofta jag tycker det.
Vad som är bra är storyn förstås, men stor del är hur den presenteras. Jag som beskådare får tänka lite själv. Så kändes det i a f när jag såg den utan svensk text (ser inget med svensk text, gillar inte textning).
Smaken är som baken, jag tyckte den var urdålig och då är jag ändå fantasy och SciFinörd.
Tunt manus, dåliga skådisar och allt det försöktes kompenseras med att skådisarna skulle springa runt och se snygga ut. Rejält förutsägbart, så fort bägaren kom på tal visste jag var den fanns.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag har inte sett den ännu, tänkte läsa boken först. Har den står i bokhyllan, men har haft så mycket annat så det har inte blivit av 🙂
#2 Kanske just för att du är fantasy och sci-finörd som du inte gillade den. Kanske har du också läst böcker/bok?
Jag har inte läst någon bok.
#4 Nope, har inte läst böckerna.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#5 Ok.
Ja, jag antar att jag är den enda som tycker att filmen var bra. LOL. Jag har konstig smak. Ska bli spännande att höra vad andra säger.
tycker filmen är bra dock är den långt ifrån nära böckerna men det är väl som alla andra böcker till filmer
dock så kan ja inte ens lite hålla me att skådisarna var dåliga gemfört me tex twilight där dom presenterades som retard och såg allmänt förstoppade ut
själv så har jag lyssnat på både The Infernal Devices och the mortal instruments då jag har inte tid att läsa dom än och jag tycker att dom är underbara och bra skrivna
Om man tittar på storyline'en är filmen verkligen usel i jämförelse med boken/böckerna. Mycket som är viktigt är helt borttaget (och även ändrat tex med Hodge och med Valentine). Visst man kan inte ta med allt men vissa saker har betydelse för att de ska kunna spela vidare med händelseförloppet i nästkommande bok och vissa saker förstår jag inte hur de ska förklara i nästa film med tanke på att det inte händer på samma sätt i boken (Hodge samt vart de möter Valentine).:/
Om jag personligen tittar bara till filmen tycker jag den är relativt bra. Inte bästa filmen jag sett men helt klart värd att titta på fler gånger. Tycker dom har hittat en trevlig mysfaktor men även spänning stundvis.Helt klart en mycket bra film i det perspektivet.;)
HOPPAS dock att det inte blir samma hysteri som Twilight. Tror det lätt kan förstöra.:)
Erika, ~värd på dressyr~
ni som är bättre vetande än mig … nån som har koll på om dom faktist ska göra en film till eller om dom skippar det … på wiki. står det att den ska komma ut 2014 men det står inget om det på imdb…
Rekommendera denna film starkt! Den är sjukt bra! Håller på att läsa boken också men det går lite trögt xD
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Missade den nästan men av en slump hann jag se den innan den slutade gå på bio.
Mycket bra! :) Det är konstigt hur vissa filmer/serier slår i höjden av publicitet (läst twilight) medan andra knappt märks av trots att de är så bra.
#11 Vad kul att du gillade den. ❤️
#12 Och du också! Oj. Nu börjar vi som gillar filmen att bli många… hihi😃
det låter bra det !! kändes annars lite ensamt hehe
försöker att hålla tankarna på annat håll tills nästa år då sista boken kommer ut och nästa film kommer
Divergent är nått ja varmt kan rekomendera att ni håller ögona på
samt att läsa böckerna som enligt mig överklassar the hunger game med längder …
Jag har nu läst boken och sett filmen. Och jag ångrar att jag läste boken först.
Jag brukar oftast vilja läsa boken innan jag ser på filmen, men det var verkligen ett misstag i det här fallet. Jag hade nog tyckt bättre om filmen om jag inte läst boken innan 😛de hade ändrat så mycket (jag vet och förstår såklart att de brukar/är tvungna att ändra och ta bort saker.. but come on) det kändes typ som de hade gjort en egen version av boken.
Var så irriterad på det när jag kollade på filmen så jag kunde inte koncentrera mig, så jag ska kolla om den sen igen och sen får jag väl återkomma igen om vad jag egentligen tycker om filmen - boken tycker jag var riktigt bra iallafall🙂
om man nu gämför M.I med twilight så tycker ja att M.I håller sig till storyn bättre trots att dom ändrat om allt har dom fått med alla nice kommentarer på rätt ställen och skådisar som har lite mer ansikts uttryck än förstoppad och mer förstoppad (säjer jag som faktist har varit twilight fan av böckerna iaf) och den sista regiseren fick till dom 2-3 sista filmerna rätt iaf =)
ska bli intressant hur dom ska utveckla M.I om dom rundar upp den med bara 2 filmer eller om dom faktist ska göra alla 6
nån som har koll?
är det nån mer än jag som läser shadowhunter codex?
och vad tycker ni om den?
Står inget om hur många filmer de tänkt göra. Men har nog sällan vart med om att de gjort en film av två böcker eller liknande, brukar vara tvärt om.
Men City of ashes ska de ju börja filma nu 2014 så hänger väl på om de blir flop eller hit om de gör alla 6 skulle jag tro.
Själv fann jag första in så speciell, inget som stack ut och inga nyheter som inte redan varit, filmen kändes allmänt trög.
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum