Zombie Filmer.
Hejsan. Jag söker efter zombie filmer. Det flesta zombie filmer har jag sett, men skulle vela ha lite mer info på dom "nygamla" filmer som man inte har sett. Vill veta om det finns bra zombie filmer från 2010 till 2013? Äldre går också bra som t.ex George A Romero filmer. Tacksam för svar.
Jag såg warm bodies här om veckan. Handlar om en zombie som blir kär och blir "frisk". Ganska otraditionell zombie film. Men jag gillade den . (fast jag gillar ju inte vanliga zombiefilmer så :P )
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Har också sett den nyligen tyvärr. :) Men det var ju en bra ide'.
Vilka krav har du på dels film och dels zombies? Här är ett gäng som nog hade kunnat funka beroende på smak och hur kräsen du är. Tror inte de är lika välkända som Resident Evil, 28 Dagar senare, Zombieland m.fl.
- Crazies
- Död Snö
- Stakeland (vampyr-virus)
- Insanitarium (-08)
- Planet Terror (Rodriguez-film från -07)
- Diary of the Dead (-07)
- Slither (-06)
- Cockneys vs. Zombies
Crazies, Stakeland, Insanitarium och Cockneys Vs. Zombies har jag inte sett. Tack för filmtipsen. :D
Varsågod =)
#1 såg den filmen idag, beställde hem den och den var värt varenda krona! Min sambo som motvilligt kollar på dessa filmer med mig tyckte även att det var bra! Humor, känsla och en bra handling. Annorlunda! Min nya favoritfilm ett tag framöver = )
Äldre riktigt bra filmer i stil med George A Romero:
Burial Ground
The Beyond
Let Sleeping Corpses Lie
Tombs of the Blind Dead
Hell of the Living Dead
Night of the Creeps
C.H.U.D. 2
The Video Dead
Nightmare City
Dead & Buried
The Return of the Living Dead: Part 1-2
Re-Animator
Zombie Flesh Eaters (Zombi 2)
Zombie Holocaust
City of the Living Dead
House By the Cemetery
Skräckfilm - Hårdrock - Min blogg - Last.Fm
Jag älskar George A Romero! Och jag förstår inte att jag inte har letat efter dom filmerna som du har skrivit, #7. Tack för förslagen. :D
Om du vill se en serie där alla är ca 1h lång. Då ska du se "the walking dead". 🙂
Mvh Hanna.
Jag har The Walking Dead säsong 1 & 2. ^_^
#10 kolla säsong 3&4 med
Mvh Hanna.