Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 450 ggr
Stefan
0

American Psycho

Tittade på American Psycho nu under kvällen, sett den många gånger tidigare. Jag tycker den är så grymt bra, Christian Bale är verkligen en suverän skådespelare. Tydligen var det tänkt att Leonardo Dicaprio skulle spela huvudrollen och Oliver Stone regissera. Nu vet man i och för sig inte hur slutresultatet hade blivit, men har svårt att tänka mig att de skulle göra det bättre. Jag har även läst boken, men jag tycker faktiskt att filmen är snäppet bättre. Vet att många tycker precis tvärtom.

Någon mer som har den lite som en favoritfilm? :)

johan
0

Det var grymt länge sedan jag såg den. Var inte så imponerad då, men man kanske borde se om den.

Håller med om att Christian Bale är duktig. Mycket bra i Batman Begins t ex.

Mvh // Johan

Kokoskorven
0

Första gången jag såg honom i en film var i Mio min mio, 87 där han spelade Jum Jum. Han har utvecklats en hel del sen dess, men är fortfarande söt, om man nu får vara lite ytlig :)

Han var grym i Prestige. Och självklart i America Psycho.

Cartman
0

Håller med om att Bale är bra, ta t ex The Machinist där han i princip ser ut som en manlig version av Nicole Richie för att leva sig in i rollen. Måste ha fått några tips av De Niro. Annars blev jag positivt överraskad av filmen, med tanke på hur pass gorig boken är så hade nog resultatet blivit ett annat om t ex Tarantino hade stått för regin. Nu fokuserades det mer på Batemans psyke och i övrigt nedtonad brutalitet. Smart drag, ger filmen 4/5.