Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 2182 ggr
MissInAction
0

Filmer du såg senast (september)

Vilken film (dvd/vhs/bluray) såg du senast? 

:thumbsup:

Skriv gärna några rader om handlingen eller vad du tyckte om filmen. 

Senast sedda biofilmer diskuteras i denna tråd.

OBS: Inga spoilers!

Kaktuz, jag kopierade ditt inlägg rakt av bara för att få med alla fina smileys som du har Förlägen

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
0

Inatt såg jag för första gången Spirited Away ♥
Såg den tillsammans med min älskling via Skype så det gjorde väl saken lite extra mysig, hihi, men jag gillade verkligen filmen och vill redan se den igen! 😍

Kluring om Ryssland

[FrkFetknopp]
0

Senaste filmen jag såg var District 9. Den hade en annorlunda vinkel på den klassiska "utomjordingsinvasionen", att den utspelade sig i Sydafrika gjorde inte saken mindre tänkvärd. Kändes väldigt "Jacksonsk".

MissInAction
0

Åh en riktigt bra film, tycker jag! Blir alltid glad av att höra andra nämna den 🙂

Nu har jag nyss sett Silent Hill: Revelation. Är ett stort fan av spelen och har första filmen, så jag tyckte det var dags att se denna! Ingen höjdarfilm kanske, då jag tyckte att den var så mycket hela tiden, men man fick gotta sig ordentligt i SH-atmosfären så helt klart sevärd och stämningsfull tycker jag 😎

Kluring om Ryssland

[FrkFetknopp]
0

http://sv.wikipedia.org/wiki/Psalmer_fr%C3%A5n_k%C3%B6ket Förra veckan såg jag Psalmer från köket. En lite melankolisk men rolig film med bara gubbar om svensknorska relationer efter kriget men mest om vänskap. Tycker om scenen där Tomas Norström ligger i husvagnen och äter choklad, gillar honom.

Jag såg Spirited Away när den kom på bio och tyckte att den var häftig och annorlunda, (hade bara sett Akira tidigare) men tyvärr är den den enda anime jag faktiskt gillat.

Just nu ligger Äta sova dö, Apan, Lycka till och ta hand om varandra och Trolljägaren på kö, men helst skulle jag vilja se något rolig och varm film, så omnågon har ett tips…

monstermash
0

V for Vandetta!! ❤️

MissInAction
0

Mycket bra film 🙂 Dags för mig att se om den snart också!

Ooh jag har varit på Indisk filmfestival igår och i förrgår, måste få rekommendera båda ♥

Lagaan är en film som jag varmt rekommenderar, och handlar om hur invånarna i en indisk by antar ett vad om att spela en cricket-match mot de brittiska herrarna som tagit över området. Mycket vacker, fängslande och även rolig film, och såklart med sång och dansnummer ♥
3 timmar och 40 minuter är den, och det är den helt klart värd.

Såg även Taal. Romans/musical som dock tog mig en bra stund innan jag kom in i filmen och började känna för karaktärerna. Sedan blev den otroligt känslosam mot slutet ♥ säger inte mer än så! 3 timmar.

Kluring om Ryssland

monstermash
0

#6 - Ja, den är grymt bra!

Jag såg på två filmer igår, men minns inte alls vad de heter för tillfället, haha…

[FrkFetknopp]
0

http://sv.wikipedia.org/wiki/I_skuggan_av_v%C3%A4rmen

Jag såg "I skuggan av värmen" häromkvällen. Tyckte att den var sådär, det var lite väl mycket elände och jag är inte upplagd för det just nu.

#5 V för Vendetta tyckte jag var riktigt bra, även om jag inte helt minns handlingen idag.

#6 Oj över tre timmar! Antar att de t beror på de många dans å sångnummren. Har aldrig sett någon Bollywoodfilm (är det så de kallas?), det kanske är dags att prova på.

monstermash
0

#8 - V för Vendetta är en av mina favoritfilmer, såg den för några dagar sen som sagt, så grym! Du får ta och se om den. ;)

MissInAction
0

Haha nästan fyra timmar 😉
Ja det stämmer att det finns Bollywood-filmer, vart och ett av de större språken i Indien har olika filmcentra utspridda. Bollywood kallas det i Bombay och det är väl det mest kända. Här kan man läsa mer på wikipedia. Det finns så många filmer att välja på, det är bara att bläddar igenom vad man vill ha 😃

Kluring om Ryssland

Pinglan00
0

Alla harry potter, förutom det tog ett tag för mig att släppa sakerna. Skit bra enligt mig. Sedan såg jag en till med Emma Watson The Perks Of Being A Wallflower. Också riktigt bra, visade hur livet kunde vara för vissa människor som man inte tänker på.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

MissInAction
0

Oj jag fick läsa om den där meningen några gånger, läste först skit bara enligt mig och blev jätteförvånad 😛
Ja Perks of being a wallflower rekommenderar jag också, tyckte verkligen om den! ♥ Grät nog en skvätt också..

Kluring om Ryssland

Pinglan00
0

#12 haha, jag tyckte ju om det, det var så verkligt.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Fingerprints
0

We're The Millers!

Tyckte den var härlig och jag älskar verkligen Aniston som skådespelare..

Skrattade därför gott åt denna blooper http://www.youtube.com/watch?v=pev1EN3ct_w

Regnbåge

Åsa S
0

De filmer jag sett nyss med min sambo är Pans Labyrinth, Donnie Darko och Flying daggers och min sambo somnade inte till någon av dem han brukar annars somna när man sätter på en film, han sa de var så bra att man inte ville missa nått (det var jag som valde filmer).

[Ympulse]
0

Kollade klart på filmen Hitler: The Rise of Evil i skolan idag. Vi ska börja jobba med andra världskriget på samhällskunskapen så filmen visades i utbildningssyfte :)

Den handlar om Adolf Hitlers uppväxt och hur han kämpade med det nazistiska arbetarpartiet innan andra världskriget. Har inte så mycket mer att säga om den än att jag tyckte den var riktigt bra. Och att den är verklighetsbaserad ger den bara ännu mer effekt!

Och när filmen slutat satt alla i min normalt pratiga klass och stirrade rakt framför sig under tystnad… xD

[Ympulse]
0

Oopsie! Såg just att tråden gällde för september :s