Triangle-kan någon förklara? SPOILER!
Eftertexterna rullar och jag är så besviken på slutet av filmen Triangle. Någon som sett den som kan förklara lite? Jag förstår det där med att allt går runt runt när hon kommer iland på båten, men sen då? Vad händer om hon INTE åker ut med båten i slutet? Och varför händer allt från första början? :) Mycket tacksam för svar!
Ska vi se här.
Grejen är ju den att början av filmen är slutet av filmen.
Att "början" egentligen är när hon är hemma och slår sin son. När hon ser sig själv och hur elak och hemsk hon egentligen är mot sin son och mördar sig själv.
Sedan flyr hon med sonen och sonen dör i olyckan, för att försöka ändra vad som hänt skyndar hon sig till båten (där hon vet att hon kan få en chans igen) men problemet är att hon glömmer av varför hon är där när hon kommer dit.
Bra rulle faktiskt.
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
#1 då är jag med mer! Men undra varför hon glömmer det helt plötsligt, och varför det finns 2 av henne när hon ser sig själv slå sin son! :)
#2 det finns två av henne för att den personen som slår sin son kan man säga är person 2, och den som ser sig själv slå sin son är person 1.
Eftersom person 2 senare kommer vara på samma ställe som person 1, så kommer person 2 se perosn 3 slå sin son.
Det är alltså en timeline med flera "personer" (samma person men flera stycken av samma :P) som är på olika plats samtidigt. Exempelvis på båten så träffar ju hon sig själv minst en gång?
Greetings.
Legacy Mwari.
#3 tror jag hänger med lite iaf :) Tack!!
#4 det är lite svårt att förklara. Men det är ju så att det börjar om hela tiden. Så det är flera stycken av varje person med i samma tidslinje.
Vet inte riktigt hur jag ska förklara bättre (sen var det ett tag sedan jag såg filmen :P) men ja.
Sen VARFÖR det är så, det får man aldrig veta, jag antar att den heter the Tringle för att den hänvisar till bermuda triangeln kanske?
Greetings.
Legacy Mwari.
#5 Du har helt klart gjort mig klokare, men är väl inte den vassaste kniven i lådan när det gäller handlingar i filmer ;) är en sån jobbig som på bio sitter och viskar till den bredvid och frågar vad händer och varför? Hela tiden ;) Okej! Bermuda triangeln? :)
#6 :) Det är ingen fara alla ser vi på film på olika sätt. Har en kompis som måste pausa, spola tillbaka och fråga konstant så är van ;)
Ja, eller som jag förstår efter har läst lite om det, så ville regissören att man ska få koppla det lite hur man vill typ.
Greetings.
Legacy Mwari.
Hahahah då så ;)