Film iFokus

Film

Etiketter: skräckrysare
Läst 1375 ggr
[Noxblood]1
0

Sh*t my pants!

Jag är inte lättskrämd.. Jag har letat men har bara typ 2 gånger de senaste åren sett nån som är något att ha… Självklart pratar jag om skräckfilmer. Jag letar men hittar inte någon som kan skrämma skiten ur mig s¨jag tänker att jag vänder mig till er;P

Jag skrattade nästan igenom hela Saw serien, blev bara smått skrämd första gången jag såg Paranormal Activity och ville somna åt många andra skräckisar.. 

Så snälla, kan någon säga någon film som skulle få mig att skrämd? ;)

Persifone
2

Vill du ha "hoppa till"-skräck, äcklig eller psykologisk skräck? :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

CaptainBunchie
0

The Human Centipede (tvåan sägs vara värst), ger en obehaglig känsla även om man är "tålig".

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Persifone
1

A serbian film om du inte sett den, en måste vara riktigt härdad för att inte må lite smått illa under filmens gång :)

[Noxblood]1
0

1. Det som brukar funka bäst är mer djup skräck:P Liksom även efter filmen sitter man och tänker och är rädd.. svårt att förklara men jag hoppas du fattar:P

2. Måste man se ettan först om det nu är tvåan som är värst?

Persifone
0

Jag älskar filmen Drag me to hell, gjord av Sam Raimi (Evil dead med flera) den kan jag varmt rekomendera. Men A serbian film som jag tipsade om högre upp har fått grymt mycket reaktioner.

[Noxblood]1
1

hehe:P Det ifrån The Human Centipede har jag sett på south park XD

[Noxblood]1
0

Men som sagt, jag kollade in trailern till The Human Centipede 1 och 2 och de verkar redigt bra >; D

KastKatt
0

A serbian film är INTE en skräck film. 

Och jag förstår verkligen inte vad som är bra med Drag me to hell :P tycker den är värdelös! (#5 ta inte detta som ett påhopp, menar inget illa!)

Den thailändska filmen Alone lyckades faktiskt skrämma mig, längesedan jag faktiskt blev så rädd för en film.

Tale of two sisters (den koreanska, den amerikanska remaken är shit) är också riktigt bra. Kan vara en av de bästa skräckfilmerna, EVER.

En film som annars var lite kass men jag ändå blev rädd för var Dont be afraid of the dark. Den hade allt jag fruktar i en och samma film. Och Del Torro är ju allt annat än kass på att göra monster.

Om du vill ha mer slasherfilm så Inside tyckte jag nog var en av de vidrigaste filmer jag sett. Fylld av meningslöst och vidrigt våld. (vet sedan flera riktigt grymma våldsfilmer om du söker sånt)

The conjuring är en film många snackar om just nu och den var helt okej, den satte en trevlig stämning men som med många moderna skräckfilmer så försvinner all mystik med att man får se FÖR mycket. Som i Mama exempelvis.

Rec 1 och 2 är också bra, de lyckades faktiskt skrämma mig.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Rasken90
0

Insidious 1 och part 2

Sinister

The Conjuring

Är några som jag kommer på nu

[Noxblood]1
0

Jag har sett Sinister…. Ärligt… Den sög-.-

[JessyVestlund]
0

En film som skrämde skiten ur mig och mina vänner är Coming soon, thailändsk skräck från 2008 :)

KastKatt
0

#10 gillade du inte någon av mina tips?

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Rasken90
0

#10 när jag tänkte sinister tänkte jag denna : http://www.imdb.com/title/tt1922777/?ref_=nv_sr_1
Och inte den från 2011, för den sög ja.

[Noxblood]1
0

#12 Jo de lät bra, jag har bara inte kollat upp dom än:P

#13 Aha… Jo den ser lite bättre ut iallafall:P Min brossa (han skaffade den sinister jag hade sett åt mig) och han sa att jag var konstig som inte tyckte den var läskig…