Film i 3D
Hej på er filmälskare!
Tänkte att man skulle starta en tråd som rör filmer i 3D, 3D-TV, 3D-bio eller liknande då jag har fastnat för det väldigt mycket.
Vad tycker ni om 3D-filmer på bio?
Vad tycker ni om 3D-filmer på er 3D-TV hemma?
Vilka 3D-filmer rekommenderar ni?
Själv så har jag köpt mig en Samsung LED 3D-TV och måste säga att den är helt fantastisk enligt mig. Otrolig bild och skärpa och för att inte tala om vilken fantastisk 3D-bild den fixar.
Vad har ni för 3D-TV hemma? Hur bra är den enligt er?
Vet ni om något bra ställe/affär/internetsajt där det finns ett stort utbud av 3D-filmer att välja mellan?
1. Tycker det är bra. Dock diss till glasögonen då de kanar ner jämt när man har vanliga glasögon också.
2. Jodå, tittar på 3D sällan hemma, trots 3Dtv, men fungerar bra
3. Vi såg Jackass 3 på bio i 3D, riktigt kul! :D
4. Har en LG, 47 tums. Mycket bra tv enligt mig.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kan du rekommendera några filmer förutom Jackass 3 som finns i 3D?
LG 3D-TV har väl passiva glasögon va?
Har hört att det innebär att bilden inte har HD upplösning när man kollar på 3D, stämmer det?
Glasögonen till min Samsung är gjorda på ett sätt så att även folk med glasögon skall kunna använda dom utan problem. Jag har inte glasögon själv men min far var hemma här och kollade och han sa att det fungerade kanon även för honom som har glasögon.

Avatar i 3D är en av dom bästa filmer jag vet. Och den är otroligt välgjord i 3D. Har du bara sett den i 2D så bör du ta en titt på 3D-versionen tycker jag.
Passiva glasögon har inget batteri eller knappar. Aktiva glasögon innebär att höger och vänster lins blir svart om vart annat så att endast det ena ögat ser bilden åt gången, men detta går så otroligt snabbt att man inte märker det. Tror det skiftar 60 gånger per sekund om jag inte tar fel…