Film iFokus

Film

Etikettkommande-biofilmer
Läst 2217 ggr
MissInAction
1

Jurassic Park 3D

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den 5 juni har Jurassic Park 3D biopremiär. Det är den första filmen som kom 1993 som nu kommer visas i 3D.

Så vad tycker folket om det? Kul? Dåligt? 

Själv är jag lite kluven då jag spontant ser det som ett sätt att tjäna så mycket pengar som möjligt på en redan bevisad framgång. Å andra sidan så önskar jag just nu att mitt 3D-seende inte var så begränsat som det faktiskt är på grund av synfel. För jag tror att den är värd att se. Ni som sett filmen kommer säkert ihåg bil-scenerna med barnen. De lär ju vara tokläskiga i 3D! 😮 
Fast det vore trevligt att se Sam Neil i 3D 😃

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Fanatisk Film
1

3D är gravt överskattad enligt min åsikt. Jag hoppas trenden försvinner snart.

MissInAction
0

Gissar att du inte tänker se denna? 😉
Fler och fler tv-apparater och datorskärmar kommer också med 3D-stöd, och de som gillar 3D verkar gilla det mycket så jag misstänker att det är här för att stanna. Många kräver hela tiden nya sätt att stimulera sina sinnen för att inte bli uttråkade, tror jag 😕

Men - själv har jag inte bestämt mig för om jag ska se den eller ej. Det känns ju lite ovärt då jag inte har så mycket 3D-seende. Fast det är en jäkligt bra film, tycker jag, och minns väl när jag såg den första filmen på bio ♥ 🙂

Kluring om Ryssland

Sehvrin
0

Jag anser att filmer som inte är gjorda för att se i 3D i början är inte värt att se omgjorda till 3D. Jag håller med #1 om att 3D är överskattat, även om det kan vara häftigt ibland.

Hade hellre sett att gamla storfilmer gick i "repris" på bio i sin orginalskepnad, möjligen med en del "uppiffning" (remastering?) av ljud och bild.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

nottheonly
0

meeen åh, jag som trodde att de hade gjort en helt ny Jurassic Park film och inte bara gjort om första till 3D.. -.-

MissInAction
0

Det hade jag också gärna sett 🙂 Alien-filmerna och Star Wars ♥

Ajdå! Men en fjärde film är nog på gång, verkar det som.
Läs här 😃

Kluring om Ryssland

nottheonly
0

#5 Åh! undrar när den kommer 😃

MissInAction
0

Ja, någon gång under nästa år ser det ut som. Fast det var verkligen dåligt med information.

Kluring om Ryssland

Grodan
1

Älskar Jurassic Park! ❤️

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

BettaSplendens
0

Jag ska se den snart tror jag :D

Nightslime
0

Skaffade en Samsung 3D TV för ca. ett år sedan och nu är det knappt så jag vill se något annat.

Och angående inlägg #3 så håller jag absolut inte med om att äldre filmer inte ska släppas i 3D. En film som t.ex Titanic eller varför inte Jurassic Park är ju sådana filmer som filmskaparna garanterat ville ha i 3D redan från början om tekniken bara hade funnits.

När det gäller Titanic så tycker jag originalet var riktigt bra, men efter jag nu sett den i 3D vill jag aldrig se den i 2D igen. Det skulle nästan kännas som att gå tillbaka från att se på Bluray till att se på VHS, det går ju bara inte… ;-)