Pingvinresan
Ikväll skall jag se denna lilla film, som verkar både vacker, annorlunda, söt och sorglig. Någon som sett den ännu eller planerar att se den?

Den verkar vara fin s jag hade nog tänkt se den på bio när jag får lite tid över (hur gör man för att få det?)… :)
// staffan

Spark i ändan alternativt bionappning…:)

På mitt gamla jobb 247interactive hade vi någonting som vi kallade för eftermiddagsbio. En dag i veckan lämnade vi då kontoret till förmån för att spisa film på bio. Riktigt skönt och helt säkert en aktivitet som inte skedde på bekostnad av arbetsmoral eller mängden utfört arbete…
// staffan

Åh, det låter ju sanslöst mysigt och föredömligt på alla sätt och vis!!

Åh så fin den var… I all sin (skenbara) enkelhet var den helt fantastisk, sorglig, känslosam och vacker. Gösta Ekmans röst matchade helt perfekt. Det enda jag verkligen inte tyckte om var den otroligt löjliga engelska sånginsatsen med någon Lisa Ekdahl-liknande fransk sångerska, urk:( Den instrumentala musiken var däremot riktigt bra.
Vad leopardsäl är för läskig typ och att pingvinungar är så otroligt söta, luddiga och sälungeliknande, det var två nyheter för mig.
Tänk så lika vi ändå är, de flesta varelserna på jorden, de basala behoven och känslorna finns liksom där vart man än vänder sig… Filmen rekommenderas, så klart!!
Vilken fantastisk film! Precis som Pia skriver så är den jättevacker, sorglig och spännande och intressant på en gång.
Och vad fullkomligt logiskt det är att det är just Danny Devito som castades som Pingvinen i Batman 2. Dom är ju så lika, fast pingvinerna är bra mycket sötare.. :)
Mvh // Johan

putt