Garden State
Garden State är en så sjukt bra film!
Ville bara säga det…
Mvh // Johan

Den har jag velat se! Så nu måste jag ta mig till en bio omgående…
Oskar

FUSK! Det är mitt inlägg han har skrivit ovan. Johan alltså. Jo för Garden State är en så himla bra film.
Och så är soundtracket urbra. Och så skulle jag vilja att Zach Braff skrev och regisserade en ny film, så man fick veta om det bara var en lyckträff att Garden State blev så bra, eller om man kan förvänta sig mera stordåd från hans sida. Och så är Natalie Portman så himla duktig. Och så vill jag ha lockigt hår som hennes.
Så det så.
Ja det verkar onekligen vara många som tycker det är en helt underbar film. Har själv velat se den vääääldigt länge nu men har inte riktigt tagit mig i kragen..av det jag läst och sett av trailern (samt bilder ur filmen) så kan jag inte säga att jag blir direkt sugen..det är mer alla positiva reaktioner som gör att man vill se den :)
Stefan: Gillade du Beautiful Girls?
Mvh // Johan
#4 Aldrig hört talas om..

Garden State liksom Beautiful Girls är "home coming"-filmer med Natalie Portman. Verkar vara ett vinnande koncept. Beautiful Girls (1996) är en favoritfilm och innehåller en imponerande samling skådisar (Uma Thurman, Portman, Sorvino, Lauren Holly, Matt Dillon, Timothy Hutton, Michael Rapaport etc). Förutom att filmen innehåller några av världens vackraste kvinnor så definierar den begreppet feel good som ingen annan rulle jag känner till. Svårt att sätt fingret på exakt varför men alla sköna karaktärer och den tillbakalutade storyn gör att efter Groundhog Day så är det nog den film jag har sett flest gånger. Garden State jämfört med Beautiful Girls har en mörkare underton och lite mer hjärna varför den sannolikt inte är lika lättillgänglig. Men karaktärerna är lika intressanta väl anpassade till tempot i storyn.

Jag tyckte om BG, men jag tror inte ens jag direkt lagt märke till GS, men den låter ju onekligen väldigt intressant!:)
Garden state är grym!! Svårt att hitta på bio dock Oskar, hyr den bums! ;)

#8 Ja hyra…inte ladda ned från nätet…fy mig. :)
Oskar

#6 kunde inte sagt det bättre själv! otroligt bra film BG!

Håller med #0

Nu har jag också sett den, supermysig i all enkelhet! Så många coola små detaljer och scener och ja, musiken var kanon.
Natalie P var hur bra som helst, dock tyckte jag Zach Braff var lite tam och trist (eller berodde det på litium-knaprandet?). Förknippar honom bara med "Scrubs" så det är lite svårt att ställa om…
Vad bra, det har bara tagit mig typ 2 år att se Garden State. Varför var det ingen som tvingade mig att se den tidigare? 
Kanonbra film, enda minus var att den kändes något seg stundtals under första halvan. Fast jag kom faktiskt på mig själv med att sitta och småle under hela filmen.
För er Zach Braff-fans, han är på gång med en ny film Open Hearts. Tydligen en Remake av Susanne Bier´s film.

putt