Film iFokus

Film

Etikettfilmhjälp
Läst 554 ggr
mathilda96
0

"Mariken"

okej, jag kollade på en film för många år sedan (ungefär 3 år sedan eller mer) och jag blev helt fast, men jag hade inte möjligheten att se klart hela filmen och har letat efter den sedan dess.

(kommer bara ihåg början av filmen)

Det börjar en marknad (som ligger inne på ett slott, typ slottsgård) och det är kanske någon gång under medeltiden. Jag kommer inte ihåg riktigt vad som händer, men det var på SVT har jag för mig.

En liten flicka hittas inlindad i ett skynke lite utanför slottet. Med blodiga bokstäver står det "Mariken" på. Jag är 100% säker på att det är just Mariken, och enligt svt hette filmen så. Sen ser man att Mariken blivit äldre (vuxit upp) och efter det sviker minnet mig…

Jag vet inte om det var en svensk eller engelsk film men jag TROR det var en engelsk.

Någon som har hört talas om den?

mathilda96
0

Jag vet ju att den finns, men kan inte hitta någonstans att se den

MoaL
0

Mariken är på holländska. Jag har försökt hitta den någonstans, men den verkar vara svår att finna, tyvärr. Hittar bilder på google och några få videor på youtube. På youtube finns faktiskt hela filmen - men dubbad på rumänska. 😮

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

mathilda96
0

menar det, har också sett bilder på google, men hittar inget ställe där man kan köpa/se filmen :/