Film iFokus

Film

Etikett: off-topic
Läst 6764 ggr
MoaL
0

Netflix eller Viaplay?

Hej hopp!
Jag funderar på att prova en gratismånad hos antingen Netflix eller Viaplay, men tveksam som jag är inför allt som är nytt (😊) måste jag fråga vad som är bäst?

Hur är utbudet hos Netflix? Finns det några nyare filmer/serier? Går det att se exempelvis serierna Bones och Criminal minds där? Och har de många Disneyfilmer? (Hrrm, jag älskar tecknade/animerade disneyfilmer o dyl. 😃)

Om jag skulle välja, vilken är bättre: Netflix eller Viaplay?

Tack på förhand. Glad

(Hade ingen aning om var jag skulle placera det här inlägget. Ni borde ha en "Övrigt"-kategori eller något liknande, så att vi förvirrade stackare har någonstans att placera våra trådar.😉)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

fridelfina
0

Bra fråga, väntar på var jag med! 😎

[Moa-]
1

Testa en månad på varje när det ändå är kostnadsfritt och avgör själv? =P

MoaL
0

Eftersom mitt tålamod är uruselt när det gäller sådant här, så började jag min gratismånad hos Netflix igår. 😃 De har Bones! Men inte alla säsonger, utan 1-6. Sedan saknar jag typ alla tecknade/animerade Disneyfilmer (fast de har Trassel), men i gengäld har de mycket annat bra, så det är riktigt kul. 👍 Just nu ser jag deras senaste egna serie (Orange is the new black). 

Viaplay måste jag nog också prova, fast inte samtidigt. Det finns ju inte hur många timmar som helst på ett dygn. 😉

Mvh,
Moa

Ledsagare
0

Jag har inte testat netflix, men jag har haft problem med Viaplay när jag har försökt streama hockey-matcher.

[Moa-]
0

För mig hackade Netflix istället, men för många andra har jag hört att det fungerar bra.

MissInAction
1

Den enda jag har testat av dessa två är Netflix, så det är den enda som jag kan uttala mig om. Finns en tråd om just Netflix här 🙂

När det gäller Disney+ så har jag fått för mig att de är rätt svåra, allmänt, att få att ställa upp på såna sajter. Tror att de är för dyra, helt enkelt. 

Utan att ha sett hur Viaplay funkar då så tycker jag att detta är några bra saker med Netflix:
Fungerar på olika plattformer såsom mobil, TV/consol, dator och om man stoppar filmen på ett ställe så återupptas den på samma ställe oavsett vilken plattform man väljer att titta via.

Bläddra genom olika genrer och teman och sökfunktioner. Får rekommendationer.

Vet att det ska gå att ställa in så att man har amerikanska Netflix, om man vill, och då får man ett annat utbud. Fast då är det vissa saker som inte finns där men som finns i svenska osv. Själv kör jag på svenska.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

BettaSplendens
0

Jag prövade en gratismånad med Netflix men blev tyvärr ganska besviken 😕 Tyckte inte alls dom hade mycket filmer, dock ska det vara annorlunda på den amerikanska versionen.

MoaL
0

#7 De har ju massor med filmer och serier! o.O Men du kanske är ute efter några speciella som möjligtvis inte finns där. Annars har de ju ett väldigt stort utbud. Jag vet inte om du vet det, men när man "snurrar" de där raderna på hemsidan så visas ju inte alla filmer/serier de har.

Mvh,
Moa

dermot
0

Jag har Viaplay och är nöjd! Där är en hel del både nya och gamla filmer. Finns dock inte så många kanaler att "följa upp" på (om man missat program ex) :( men i det stora hela tycker jag om det!

Har inte prövat Netflix.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

BettaSplendens
0

#8 Nej jag tyckte inte alls de hade stort utbud! Jag kollade lite efter allt möjligt, till exempel Star Trek från 2009 hade dom inte .

[Malin]
2

Jag har provat både och och har sedan ett halvår löpande abonnemang hos Netflix så där är mitt svar 😉