Film iFokus

Film

Etikettertvseriewebbserie
Läst 767 ggr
johan
2007-07-13 15:07
0

Jericho

Var det någon som såg TV4+ nya serie Jericho igår? Den var mest på av en slump och för att Skeet Ulrich är med. Jag blev glatt överraskad över en serie som varken var Vänner, första säsongen av 24 eller Twin Peaks som lyckades engager mig. Ser fram emot nästa avsnitt!

Serien går torsdagar 22:00 på TV4+.

Mvh // Johan

Pia
2007-07-13 20:15
0

Jag spelade in den. Vet inte om jag ids med 23 avsnitt plus ytterligare minst 11… Men vem vet, intrigen verkar lovande, så man kasnke fastnar…:)

Kokoskorven
2007-07-13 22:17
0

Jag har sett 2 avsnitt….och tänker inte se mer…:)

rumpino
2007-07-23 03:06
0

sett fyra avsnitt o tycker den verkar lite skoj, kommer nog se hela serien

Stefan
2007-07-23 18:49
0

Jag har sett hela första säsongen. Vissa avsnitt håller riktigt hög klass och är spännande, sedan är det väl några som drar ner tempot lite väl mycket. Överlag en bra serie och kul att tv-bolaget har ändrat sitt nedläggningsbeslut och nu har beställt en andra säsong.

rumpino
2007-08-01 13:51
0

nu har jag sett nästan hela säsong ett o har lite funderingar.

den väligt b'ig enl mej .. både vad avser kulisser, skådisar, manus .. ja hela serien känns lite b. konstigt nog är jag väldigt fast i den ändå och jag kan inte förstå varför?  =)

därför har jag funderat över vad jag egentligen gillar med serien. det är 'efter katstrofen' grejjen jag verkligen diggar. har spelat dataspel som utspelar sig i en liknande era (fallout), sett massa mer eller mindre bra filmer (mad max, postman etc) och alltid varit svag för just detta tema. därtill har den en släng av just katastroffilmen då i princip vem som helst kan gå o dö i serien, det gillar jag också. ingen är säker.

jag jämför serien lite med lost (som jag inte alls gillar). lite mystiskt, flera o lika personligheter med div hemligheter, dock känns lost inte alls lika b. ändå gillar jag jericho bättre .. jag är motsägelsefull.  =)