tips på feelgood film?
Vill se någon riktigt härlig feelgood film. Någon som vet en bra?
a good year 
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus
Love Actually (fast den är mysigast på julen)
Mumford
Black cat, white cat
Love actually
Tonari no Totoro
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
tack :) ska kolla upp! men love actually har jag sett och tyckte inte den var bra alls..
Många 80-tals komedifilmer med Eddie Murpy/John Candy är feel good för min del =)
Ingen som vet någon i stil med The Holiday eller Hur många lingon finns det i världen?
Kanske Jalla! Jalla! 
Kluring om Ryssland
ja den var det längesedan jag såg! :D
Jag bruka slänga på film med Jim Carrey, alltid ger de ett skratt eller hundra
Jag orkar verkligen inte med Jim Carrey :p eller adam sandler..eller jack black eller liknande skådisar. Jag vet inte vad det är men jag kan inte se på deras filmer.
#10 Inte jag heller! Jag tycker att Jim Carey är så töntig, han är inte ens rolig (enligt mig)
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus
Hmm.. här är några andra lättsamma och roliga filmer av lite olika kaliber:
- Singing in the Rain (klassiker, am. komedi)
- Sommarnattens leende (svensk komedi, bergman)
- Hysteria (komedi om vibratorns uppkomst)
- Smala Sussie (svensk komedi)
- Love and other Drugs (romcom)
#11 ja eller hur? små klipp går bra men inte en hel film.
#12 Tack detta verkar lovande! :)
Smaken är som baken 
Men nej tack för Jack Black..
Sixteen Candles
Pretty in pink
Josie and the pussycats
Just like heaven
13 going on 30
Placid Lake
Monsters Ink
10 things i hate about you
Imagine me and you
Little miss sunshine
Two weeks notice
RENT (Fast sorglig!!!)
Mulan
Tecknat går hem med 
#14 Inget ont om Jack Black nu..han är förutom en hyfsad skådis men dessutom en utomordenlig sångare:)
#17 Försökt.. I Min stora kärlek är den ända jag kan se han i. Dem andra går men fastnar inte i min smak 
Samma här, the holiday är suverän men annars klarar jag bara inte av honom. #16 ja tecknat och animerat går alltid hem! :-)
Amelie från Montmartre och Lasså Åbergs filmer, den sista var riktigt mysig måste jag säga! Studio Ghibli har också generellt en feel-good känsla hos sig, Tonari no Totoro, Om du lyssnar noga och Kikis expressbud är mysiga :)
Across the universe
Breakfast at tiffanys
Goodbye Lenin
Tillsammans
Deathproof
Royal Tenenbaums
Allt eller inget
Vuxna Människor
_No way! Yes way!
Åh jag såg nyss underbara The Magic of Belle Isle ♥ som jag ger full pott! Bra skådespelare också: Morgan Freeman och Virginia Madsen.
Sen vill jag gärna slå ett slag för en annan underbar film, som alltid får mig att bli alldeles lycklig och varm inombords 😍
Under the Tuscan Sun
Kluring om Ryssland
Är det ingen annan än jag som stör sig på Will Ferrell? Tycker verkligen inte han är rolig, den enda filmen jag kan se med honom är Elf!
Oh Edward Furlong.. han var ju väldigt populär då på 90-talet 😎 Tackar för tipset!
Jag har svårt för Will Ferrell av någon anledning som jag inte kan sätta fingret på. Elf gillar jag dock! Och jag älskar SNL-sketchen More cowbell, fast mest för att Christopher Walken är med i den😃
Kluring om Ryssland
What to expect when you're expecting, kanske? :) Tycker den är superbra och rolig. Kanske inte helt feel-good dock, men men. 😃
Love in the USSR tycker jag kan falla in under feelgood. Gav åtminstone mig en mysig känsla som har hållit i sig länge ♥
Det är tyvärr inte ofta som rysk film visas utomlands, så om ni får möjlighet att se den så tycker jag absolut att ni ska 🙂
Kluring om Ryssland
Muriel's Wedding
Mångalen
The Banger Sisters
The First Wives Club
Breakfast Club, tycker den är hur go som helst 👍
Antonias Värld holländsk film tragikomisk!
#6 Små citroner gula har lite samma stämning :)