Film iFokus

Film

Etikettertipsideer
Läst 2350 ggr
[lenniiis]
0

Behöver filmtips!

Jag och min pojkvän tjafsar ofta över filmval… Han vill ha action och jag vill ha romantik, men vi båda tycker om fantasy och äventyr. Min kille är dock en sådan kille som måste se nytt hela tiden, han kan inte se en film han såg för tre månader sedan liksom. Har ni någon äventyr/fantasyfilm att rekommendera? Vi har sett det vanliga - sagan om ringen, indiana jones och allt sådant… SKulle bli så himla glad om vi fick lite nya filmtips =)

farido13
0

tycker ni inte båda om komedi, om ni gör det så kan ni se farsan

MissInAction
0

Hm finns en film som är både romantik och lite action samt äventyr. Jakten på den vilda stenen.
Min pojkvän insisterade på att vi skulle se den, och jag tyckte väl att den var okej tidsfördriv men störde mig så otroligt mycket på hur de har porträtterat ultrastereotypa könsroller 😡😎 Men om man kan se bortom det så är den kanske underhållande! Finns en uppföljare också, som jag nog inte har sett.

The Princess Bride vill jag också rekommendera, familjeäventyr och komedi, med romantik förstås 😃

Har ni sett Dune?
Finns även två mini-serier om Dune, som jag varmt rekommenderar ♥ 
Dune 2000 och sedan Children of Dune - båda är på tre avsnitt vardera.

Känns det intressant eller ska vi ta något annat? 🙂

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[lenniiis]
0

#2 Jättebra filmtips! Får titta närmare på alternativen :D The Princess Bride verkade ju väldigt bra! :D Har du mer tips? Min kille tycker om svärdfilmer (alltså typ medeltida eller fantasy, inte Bond eller pistoler)! Tack så mycket för svaret förresten!!:)

MissInAction
0

Hm ja den tycker jag att du ska se, den är en klassiker 😃
Har några fler tips men de är alla mer eller mindre gamla 😎

Merlin? Den med Sam Neil ♥

Svärdet och Spiran (Pillars of the Earth) tänkte jag också på, men det är en miniserie… tror att TV3 sände den i tre delar härom året, men på imdb står det 8 delar. Beror väl på hur långa avsnitt kanske.

Arn: Tempelriddaren

Robin Hood: Price of Thieves

Willow

Ladyhawke

Kluring om Ryssland

MissInAction
0

Har ni sett Zathura? Udda film 😃

Kluring om Ryssland

[lenniiis]
0

#5 Tack så jättemycket för tipsen! :D Alla verkar helt klart sevärda! Nej, den har vi inte sett! :o Vad handlar den om?

MissInAction
0

Hehe tänkte du på Zathura eller? Det är två unga killar som spelar ett brädspel och på något sätt far deras hus ut i rymden och konstiga saker händer. Underhållande film, tycker jag 😃

Kluring om Ryssland