Har du sett hajen?
Har inte sett den, men kanske gör det. Men ska se vad ni som sett den ger den för betyg först för att se om det är något att se :)
Har sett den. Den är bra, men lite seg… Och eftersom att den är gjord typ på 80 talet är effekterna dåliga. Får en 3 för mig (:
Oj, ja jag har sett den och senast var nog tio år sedan. Första gången jag såg den var nog runt 1990 och då var den jätteläskig 😮
Tycker fortfarande det är otäckt att höra musiken från filmen. Men jag skulle nog rekommendera filmen, ja. För spänningen.
Edit: Glömde ju stjärna! Jag ger den ✨✨✨ som medelbetyg. Just för att den fungerar som tidsfödriv och känns som en film som man "ska ha sett".
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Den får 5 stjärnor av mig! Även om den är gammal så finns det INGEN nutida hajskräckfilm som är i närheten av denna.
OBS! Min pappa såg denna på bio som liten (trots att den var barnförbjuden) och folk skrek samt svimmade av skräck haha.
3,5/5
Jag såg den i tonåren och hade nog tyckt bättre om den om temat varit ett annat, men för vad den är så tyckte jag den var hysteriskt kul!
Såg dem först när jag var typ 15 år för fick inte innan pga att mina föräldrar tyckte den var för läskig, dock tyckte inte jag själv att de är särskilt läskiga. Älskar alla Hajenfilmerna! ✨✨✨✨ får den av mig mig. Effekterna må vara dåliga med dagens mått mätt men då den gjordes var den enligt min pappa långt före sin tid gällande just effekterna. Hade gärna sett en Remake med dagens teknologi vilket hade gjort den mer skrämmande men förstår att då hade en stor del av tjusningen med den försvunnit.
Dessa filmer har fått mig att sluta bada på typ 1 år,men de är riktigt bra :)
Jupp, sett alla hajenfilmerna på åttio, nittiotalet typ…
Visste du att den första tjejen som blir tagen av hajen skriker på riktigt av smärta eftersom hon bröt benet när hon drogs över vattnet?

Den är gjord 1975, så jag var alltså runt 15 när jag såg den första gången. Är fortfarade rädd för hajar i vattnet. Superfilm, men som sagt är ju effekterna inte så som man kunde ha gjort dem idag.
Mycket av dialogen på båten var "Ad Libbed" alltså inte nerskriven i manus. Speciellt "We're gonna need a bigger boat" är väl en av de mest kända.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

#9. På Imbd står det "There is a much-repeated story that a lot of the pain on Susan Backlinie's face (Chrissie Watkins, the first victim) is real, since as well as moving her about in the water, the frame she was strapped into was breaking her ribs. In a radio interview, she denied being injured."
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Ohja! Hajenfilmerna har man sett ett x antal gånger. När jag var liten skitunge och såg hajenfilmerna så fanns det typ inget häftigare! Kunde kolla på filmerna om och om igen och sen gick man alltid och nynnade på musiken när hajen alltid var på g..
Jag tycker fortfarande att dem är asbra och defenitivt värda att ses!😃