Annons:
Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 1180 ggr
Herveaux
2019-11-14 19:43

Va, har du inte sett [titel]?!

Är det någon eller några filmer som "alla" har sett förutom du? 

Jag har lyckats få folk att tappa hakan ordentligt när de fått höra att jag inte sett Gudfadern-filmerna. …eller Star Wars (slötittade de två första filmerna, knappt…) eller Bond-filmerna. Jag har sett någon av dem, vilken det nu var… 🤐


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Cireea
2019-11-14 20:00
#1

Jag har inte sett dom nya Star Wars, dom gamla har jag sett däremot. Har inte sett Gudfadern-filmerna eller Pulp Fiction heller.

Sen är det sådana där klassiska actionrullar som Die Hard, The Expandables Rambo och Terminator som jag inte heller brytt mig om att se. Det känns verkligen som om det är actionfilmer man "måste" se, men det är inget för mig. 

Sen har vi Saw-filmerna, känns som om alla sett dom.

Jag vet att det finns betydligt fler filmer som "alla" sett som jag inte sett, men för tillfället står det still i huvudet. 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Kirnzy
2019-11-14 20:07
#2

De som folk har blivit förvånade av att jag inte sett är Titanic, Toy Story-filmerna, Star Wars-filmerna, Sagan om ringen-filmerna (har dock sett ca halva den första), The Matrix, Pirates of the Caribbean-filmerna, Gudfadern-Filmerna, James Bond-filmerna .. Kommer inte på så många mer nu men är säkert massa mer jag inte sett :)

Silver83
2019-11-14 20:40
#3

Gudfadern-filmerna, Harry Potter-filmerna, The Matrix, Rocky-filmerna, Rambo-filmerna, Star Wars-filmerna (har sett nån enstaka, men kommer inte ihåg vilken)… finns många fler, men kommer inte på dem nu…

micki78
2019-11-15 17:02
#4

Kan bara säga det att gudfadern filmerna samt terminator filmerna är fantastiskt bra. Speciellt terminator 1 och 2 är ju kult. Gudfadern triologin är ju ett måste! Bra handling samt välgjord. 

Just saying..

Herveaux
2019-11-15 17:32
#5

#3 Just ja, Matrix-filmerna har jag inte sett! Skandal enligt somliga. 😮

#4 Håller med om Terminator 1 och framförallt 2, jag är egentligen inte mycket för sci-fi, men T2 är bara guld.

Vill man se Pirates-filmerna tycker jag det räcker med den första sen är det mest same-same. Tyvärr. Jag älskar annars pirater och Depp, men…ja.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
2019-11-15 20:46
#6

Är det inte lite det som är meningen med tråden, att rabbla sånt man inte sett men som andra anser att man borde ha sett? 😎

Själv anser jag att man " ska"ha sett Lord of The Rings, Titanic,  Harry Potter-filmerna och James Bond för att nämna några bland så många andra filmer man borde se. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
sponny
2019-11-15 22:42
#7

Det enda jag fått reaktioner på är att jag inte sett en enda MCU-film (Marvel Cinematic Universe). Ingen Iron Man, Hulken, Avengers, Thor eller Guardians of the Galaxy osv.

Silver83
2019-11-16 00:17
#8

#4 Jag var på Sicilien och tog rundturen som gick i "Gudfaderns fotspår", där de spelat in filmerna…. så nu känner jag faktiskt att jag måste se dom. Har alltid fått för mig att de inte är nåt för mig, men efter det här så känner jag ju att jag inte kan med att göra annat. Lät ju spännande när jag hörde historien bakom hela maffia-kretsen också :)

micki78
2019-11-16 11:34
#9

#8 Häftigt att du varit där! Då måste du ju bara se filmerna, du lär känna i gen dig:)

Berätta gärna sen vad du tyckte om gudfadern filmerna. Själv har jag sett dom minst 3 gånger genom tiden.

Maleficum
2019-11-16 12:54
#10

Har heller aldrig sett Gudfadern filmerna eller Marvel filmerna (med undantag för Ant-Man som jag såg med mitt ex) och har nog aldrig sett en hel Bond film heller (sett lite av nån när andra tittat på den). Ingen Pulp Fiction.

Toy Story så såg jag nog bara första när den var ny men inte sett någon av uppföljarna.

Inte sett Hajen, Exorcisten, Scream och många fler "klassiska" skräckfilmer.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

monstermash
2019-11-22 21:56
#11

Titanic får jag mest reaktioner över att jag aldrig har sett… Enda filmen jag somnar till, sover som en stock inom några minuter. 😴

[Tante Aubergine]
2019-12-12 10:58
#12

Ja, för att förenkla saken så tycker folk det är mest konstigt att jag har koll på sådant som kom före 50-talet, men inte mycket efter det.

Ska man tala nutid så tycks folk inte alls förstå varför jag inte roas av tanken på att se "live-action" filmatiseringarna av Disney+ klassiker heller.

Calcifer
2019-12-13 14:59
#13

Gudfadern är väl nåt folk brukar reagera över, tror jag.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Jojaton
2019-12-15 22:53
#14

Förutom en del som redan nämnts så Jaws, Alien, Aliens, Psycho, Back to the Future, Good Will Hunting, Mission: Impossible (inte en enda hel film, bara klipp/delar), Jurrasic Park, The Shining… Generellt kan man räkna med att jag inte sett skräckfilmer.

Johanna - Instagram

Upp till toppen
Annons: