Annons:
Etiketterfilmsnackfilmtips
Läst 5475 ggr
Cireea
9/8/19, 6:18 PM

Vilken film/serie såg du senast? #5

Den förra tråden började bli lite lång, här kommer en fortsättning! 

I den här tråden kan man dela med sig av vilken film eller serie man såg senast.  Man får gärna länka till IMDb (om serien/filmen finns där) och berätta vad man själv tyckte om filmen/serien man sett, dock är det inget krav.

Inga spoilers får förekomma! 


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

  • Redigerat 9/9/20, 11:57 AM av Cireea
Annons:
Cireea
9/8/19, 6:19 PM
#1

Outlander, säsong 2 episod 2 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Herveaux
9/8/19, 7:22 PM
#2

Jennifer's Body (Netflix)
Meh, nja. Helt okej tidsfördriv med lite uppkäftiga repliker och lite väl mycket ögongodis för hormonstinna tonårspojkar. 

Down a Dark Hall (Netflix)
Skalar man ner manuset till grunden så hade det kunnat finnas en intressant idé att spinna vidare på, men filmen kändes spretig och rätt så tunn.
Man var inte speciellt brydd om vare sig karaktärerna eller filmens mysterier, tyvärr.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[octavia_]
9/8/19, 7:38 PM
Herveaux
9/11/19, 8:01 AM
#4

It part 2
Som väntat tyckte jag del 1 var bättre, men det är samma sak med boken. 
Det barnen upplever är obehagligare även om dom vridit upp skräckfaktorn i del 2. 
Något oväntat var hur mycket jag skrattade åt del 2, alltså hur mycket humor som var med. Skrattade inte åt filmen utan med karaktärerna. Beep, beep Richie.❤️

Överlag tyckte jag storyn var bättre i del 1, men det var scener i del 2 som drog hårdare i både smilbanden och hjärtetrådarna. 🤗

Det kändes inte som att filmen var närmare 3 timmar, tyckte tiden rullade på bra. 
Jag kommer absolut se om den här många gånger.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[octavia_]
9/11/19, 5:31 PM
#5

Bad Moms

Cireea
9/12/19, 1:59 PM
#6

Our Planet 

En underbar dokumentär på Netflix, handlar om djur och natur på vår jord. Otroligt vackert inspelad.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[octavia_]
9/12/19, 6:41 PM
#7

#6 Tittar på den atm, fantastisk

sponny
9/12/19, 9:44 PM
#8

En film jag hört talas om men aldrig sett tidigare, The Italian Job med Michael Caine från 1969.

[octavia_]
9/13/19, 10:47 AM
Maleficum
9/13/19, 12:26 PM
#10

Kika på Fantastic Beast: Grindelwalds Crime igår.

Gillar Newt och några av de andra karaktärerna och skoj att se vad för magiska djur de hittat på men vet inte riktigt om jag gillade filmen över lag (kändes som det var för mycket "flash" istället för en faktisk berättelse). Gillade den första bättre. Men är väl bara att vänta och se hur efterföljande filmer blir när dem nu blir färdiga…

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Calcifer
9/14/19, 7:28 PM
#11

Bad Moms 1&2

It Chapter Two

Också lite slötittande på Kitchen Nightmares för miljonte gången


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

monstermash
9/14/19, 8:33 PM
#12

Såg sista säsongen på "me her you" idag. Lite väl stereotypiska karaktärer och inte många överraskningar i serien, men en mysig serie att slötitta på. 

Nu har jag börjat kolla på tredje säsongen av 13 reasons why.

Herveaux
9/14/19, 9:48 PM
#13

The Sphere från 1998


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Cireea
9/14/19, 10:45 PM
#14

#12 Vad tyckte du om andra säsongen av 13 reasons why? 
Berätta gärna lite vad du tycker om tredje säsongen. Jag har bara sett första, och tyckte den var jättebra. Men tänker.. hur mycket kan dom mjölka ur serien? Blir det inte tjatigt? Eller långsökt på något sätt?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

monstermash
9/17/19, 9:31 AM
#15

#14 Jag såg andra säsongen i samband med första, så det är ett tag sedan. Det handlar inte längre om Hannahs död (även om hon nämns ibland) så uttjatat tycker jag inte det är, livet går ju vidare för dem. Varje säsong har en handling, säsong två handlar om vårdansen, säsong tre handlar om ett mord på en av eleverna. Däremot skulle jag varken rekommendera säsong 2 eller 3 om du inte gillade 1:an, för alla tre är uppbyggda på samma sätt.

Cireea
9/17/19, 11:49 AM
#16

#15 Okej, jag har bara hört på flera håll att serien börjar bli lite "meh" och att man drar ut på säsongerna för mycket. Men jag ska ge dom andra säsongerna en chans för jag älskade första.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
9/17/19, 11:50 AM
#17

Our Planet, andra avsnittet


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
9/17/19, 1:49 PM
#18

Enligt mig tappade 13 Reasons Why all poäng efter första säsongen och det är så sjukt tydligt att nu handlar det om att dra in pengar, inte att berätta en viktig historia.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
9/17/19, 2:09 PM
#19

#18 Det är exakt det jag hört, att serien tappat sin poäng och att det handlar om att tjäna pengar.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
9/17/19, 2:26 PM
#20

#19 Ja det finns ju bara en bok, och det märks verkligen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
monstermash
9/17/19, 9:29 PM
#21

Så är det med nästan alla serier, och det är den vanligaste kritik jag någonsin hör om både serier och filmer; man fortsätter alltid för länge, allt ska alltid ta slut helst efter sådär x antal avsnitt osv :) Antingen gillar man handlingen nog för att kunna se förbi säsong 1 och ta 2 och 3 som dem är eller så kommer man irritera sig på att det upprepar sig - det är trots allt samma serie. 🙂

Cireea
9/18/19, 11:08 AM
#22

#21 Sant 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
9/18/19, 11:09 AM
#23

Såg ett avsnitt av åttonde säsongen av Million Dollar Listing New York igår. 
Gillar inte riktigt den nya killen som kommit in i serien..😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

micki78
9/19/19, 2:48 PM
#24

#23 Är det nya säsongen av MDLNY? Går den på tv eller någon annan stans?

Följer den men kanske har missat om det kommit en ny säsong?

Cireea
9/19/19, 2:52 PM
#25

#24 Ja det är nyaste säsongen. 🙂 Vi ser den via TV 2 Sumo, den har inte kommit på TV än här i norden så vitt jag vet. Det släpps nytt avsnitt varje fredag. 

Det är så mycket som händer i allas liv nu, när man följt allt sedan första säsongen känns det extra roligt att få följa med i utvecklingen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

micki78
9/20/19, 11:14 AM
#26

#25 Jag önskar jag sett den från början. Har bara sett 3 säsonger. Den är riktigt bra, så kul att se alla lyxiga lägenheter oxå. 

Man kan ju iof streama nya färska avsnitt på nätet, då utan svensk text. Så gör jag med The real housewifes of Beverly hills och Orange county.

 Ska kika efter säsong 8 på nätet:)

Cireea
9/20/19, 11:49 AM
#27

#26 Jag följer också RHOBH! 😍
Vilken säsong är du på? Säsong 9? 

Har sett klart säsong 9 och spricker av att vilja prata om den med någon 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Maleficum
9/20/19, 12:19 PM
#28

Titta på Pich Perfect 1 och 3 igår (för av nån anledning fanns inte 2an på Netflix).

Kom knappt ihåg om jag sett trean innan eller inte (så bra är den uppenbarligen :P).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

micki78
9/20/19, 3:20 PM
#29

#27 Va kul! 

Jag kommer inte ihåg vilken säsong det var, men den har ganska nyligen avslutats i usa, så det är den allra nyaste. Har du sett den? Lisa V var inte med så mycket då dom andra tjejerna var sura på henne över det där med hunden.

Cireea
9/20/19, 3:23 PM
#30

#29 Ja exakt, det var senaste! 👍
LVP kommer ju inte tillbaka till RHOBH på grund av den säsongen 😕 Hon var ju en av dom sista som var kvar sedan start, så trist att hon inte kommer tillbaka. 

Ser du på Vanderpump Rules
Jag slukar såna här typer av realityserier, tycker det är bra tidsfördriv. 

Vi kanske borde ha en tråd för sånt här 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

micki78
9/20/19, 3:32 PM
#31

#30

Det är super tråkigt att hon inte är med. Hon är bra och tillför mycket i serien, intriger och sånt. Är det bestämt att hon inte kommer att vara med nästa säsong?

Jag kollar på VPR i bland, jag önskar jag hade följt med från starten. Jag älskar ochså såna typer av reality serier. 

Vad tror du om Lisa då, tror du att det var hon som publicerade artikeln om Dorit?

Cireea
9/20/19, 3:56 PM
#32

#31 Ja verkligen, sen har jag alltid gillat LVP även om hon är speciell på sitt sätt. 
Det borde nästan gå att hitta VPR på nätet någonstans om man vill se allt, från vilken säsong började du se? 

Jag lägger upp en tråd där vi kan diskutera, vill inte kapa den här för mycket med massa OT som ingen vill läsa 😂

Edit: här är tråden
https://film.ifokus.se/discussions/5d84db098e0e740ff20033cf-rhobh-snack?discussions-1


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

monstermash
9/20/19, 6:04 PM
#33

Tittar igenom inlåst nu. Helt okej serie.

Cireea
9/22/19, 2:39 PM
#34

Jag har kikat lite på det Norska programmet "Første date", lite småkul att se på.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Calcifer
9/22/19, 5:52 PM
#35

Andra säsongen av Disenchantment. Vill ha meeer!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Jag<3Hamstrar
9/23/19, 1:24 AM
#36

Har precis börjat kolla om på Teen wolf, tycker den serien är väldigt bra, kanske 5e gången ja ser den, haha :), den 9 oktober kommer ju säsong 4 av Riverdale ut så ska se den oxå såklart

Cireea
9/23/19, 1:33 PM
#37

My first first love, avsnitt 5 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
9/23/19, 2:23 PM
#38

Precis kikat på dokumentären Unlock the Cage (2016).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
9/23/19, 5:34 PM
#39

The Alienist på Netflix
Vi såg de 10 avsnitten på tre dagar och jag älskade varje minut av det, även om en del scener var riktigt obekväma… Rekommenderas!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
9/23/19, 8:02 PM
#40

Kollar på Marianne på Netflix


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

monstermash
9/24/19, 7:53 PM
#41

Jag är inne på säsong 2 av Inlåst. Gillar nog säsong 1 bäst men 2:an har efter en trög start blivit allt bättre den med, får se om jag gillar säsong 3 eller om det blir tjatigt med fängelsetemat. 🙂

Ikväll blir det Svenska Hollywoodfruar, avsnitt 5.

Annons:
sponny
9/26/19, 10:53 PM
#42

Ikväll såg jag något av det skummaste och roligaste jag någonsin sett. Turbo Kid. Hur ska man beskriva det? En blandning av Power Rangers och Mad Max fast på BMX-cyklar. Åttiotalsnostalgi. Post-apokalyptisk gore-film. Och jag som inte gillar splatter-filmer skrattade rakt ut och hade hur kul som helst.

Bara en vänlig varning, det är en del blod i trailern.

Lona
9/27/19, 12:53 PM
#43

Serie: Poldark, säs 2 avsnitt 4. Jag är lite kluven, det känns som att det är samma problem hela tiden, om och om igen. Får se om den rycker upp sig! Film: Downton Abbey. Den hade lite mer humor än serien tycker jag, på gott och ont. Karaktärerna blir nästan lite överdrivna. Men man måste ju älska Maggie Smith! Ingen kan leverera syrliga kommentarer som hon. 😁


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Cireea
9/27/19, 12:55 PM
#44

#43 Maggie Smith är underbar! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
9/27/19, 7:32 PM
#45

Börjat kolla på The Good Place


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
9/28/19, 6:20 PM
#46

Santa Clarita Diet säsong 3 (Netflix)
Den här säsongen hade en dipp i mitten, men sen tycker jag den kom på rätt köl igen. Ser fram emot fortsättningen. 

The Order (Netflix)
Såg nätt och jämnt första avsnittet, men nej, nej, nej. Inget för mig.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

monstermash
10/6/19, 2:50 PM
#47

Jag fortsätter på säsong 3 av Inlåst. Irriterar mig enormt på att en av huvudkaraktärerna plötsligt är borta (eller egentligen två av dem!), så får se om senaste avsnittet hon var med i ifall jag glömt att hon dött i min feberyra eller något. De kan ju inte bara ta bort en karaktär mitt från ingenstans… Ser inte ut som hon kommer tillbaka något under säsongen eller nästa säsong heller. 

För övrigt borde de stannat vid två säsonger, det är samma intriger, samma rymningsförsök osv men karaktärerna byter status i fängelset.

Cireea
10/6/19, 4:18 PM
#48

Jag slötittar på family guy


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Herveaux
10/6/19, 5:36 PM
#49

Störst av allt 
Wow, att jag inte såg den här tidigare. 👍
Otroligt bra, bästa svenska produktionen jag sett på lääänge känns det som.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lona
10/8/19, 12:37 AM
#50

#49, Ja visst är den bra?! 👍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

monstermash
10/8/19, 5:47 PM
#51

#49 Den är grym! 🙂

Jag är säsong 4 av inlåst, de skulle slutat vid säsong 3. Men, det brukar ju ta en stund innan säsongerna kommer igång så jag hoppas på att bli överraskad.

Lona
10/9/19, 6:34 PM
#52

Chicago Fire, Chicago P.D. och Chicago Med. Vet inte vilken säsong respektive serie är på nu men samtliga är på avsnitt två i höstens säsong. Jag tycker att de är trevliga serier, lite lagom engagerande på något sätt och med en bra mix av yrkes- och vardagsliv. Sen gillar jag sjukvårdsserier och C Med är hyfsat realistisk. En del serier blir man ju tossig av att titta på! 🙄


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Jojaton
10/12/19, 10:59 PM
#53

Massa serier jag följer har precis börjat igen; How To Get Away With Murder (okej men verkligen inte lika bra som den har varit!), Supernatural (tittar BARA för att ha gjort det, den är inte bra längre…), Mr. Robot (har också spårat lite), Riverdale (första avsnittet var en hyllning till Luke Perry - fint men dialogen är så cringe, tittar bara för att skratta åt hur dåligt skriven serien är) och Great British Bake Off - vilket är lite mys. Men! Började ikväll ÄNTLIGEN titta på Chernobyl! Endast sett första avsnittet men jäklar, det här kan nog bli lika bra som hypen säger att den är!

Johanna - Instagram

Cireea
10/13/19, 1:29 AM
#54

Pitch Perfect på Netflix


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
10/14/19, 12:47 PM
#55

90 day fiancé; Happily ever after? 
Säsong 2 avsnitt 4 ser jag på just nu.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
monstermash
10/14/19, 5:07 PM
#56

Säsong 4 av Inlåst är klar och därmed har jag sett klart serien. Den var lite halvseg i början av säsongerna men kom igång bra i sluten. Fjärde säsongen levererade i slutet, tack och lov.

Cireea
10/18/19, 3:35 PM
#57

90 Day Fiancé: Happily Ever After? 
Snart sett klart säsong 2, nu är det bara Tell All-episoderna kvar. Brukar bli en hel del drama när alla möts 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Devya]
10/20/19, 10:50 AM
#58

Unbelievable - En riktigt bra miniserie på netflix. Första avsnittet fastnade jag inte riktigt för men sen efter andra avsnittet var jag fast.

Maleficum
10/20/19, 1:36 PM
#59

Av någon anledning fick jag suget att se X-men igår (och vad tiden går fort för det känns inte som att det var 19 år sen den gjordes!)

Vet inte vart suget kom ifrån eftersom jag egentligen inte är så förtjust i action men om andan faller på kanske jag ser tvåan ikväll :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
10/31/19, 11:06 AM
#60

Detective Pikachu 

Betyg på IMDb: 6,7/10

Jag gillade den, även om handligen kanske var till stor del förutsägbar men så är det med mycket nu för tiden. Blev väldigt nostalgisk av att se massor av Pokémons från generation 1. 😍 

Hade mer än gärna sett fler live-action filmer med Pokémons.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

monstermash
11/1/19, 4:17 PM
#61

Jag har börjat spana på Jane the virgin på netflix. Helt ok hittills även om det i vanliga fall inte hade varit en serie jag valt.

Herveaux
11/1/19, 5:58 PM
#62

The Craft igårkväll


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Lona
11/3/19, 12:51 PM
#63

Fiendens fiende, kortserie baserad på boken av Jan Guillou. Helt ok även om den inte gav en "wow-känsla". Han vet ju vad han skriver om i alla fall.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Herveaux
11/3/19, 3:03 PM
#64

Igår såg vi klart säsong 2 av Lucifer. Gillar serien skarpt!😈


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
11/3/19, 4:19 PM
#65

Holiday in the wild på Netflix

Mysig film! 
Handligen i sig var väl lite "meh" egentligen, ganska klassisk om man säger så. Däremot var ämnet oerhört viktigt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honestyisdead
11/3/19, 7:38 PM
#66

Serien Typewriter som tidsfördriv. På bio såg jag It chapter 2 på premiären och i torsdags såg jag dr sleep på premiären.

monstermash
11/7/19, 8:31 PM
#67

Jag fortsätter med jane the virgin säsong 1, antagligen sista serien innan jag går över på julfilmer.

Honestyisdead
11/7/19, 9:49 PM
#68

Jumanji, den nyare.

Lona
11/8/19, 8:59 AM
#69

#68, Var den bra? Det är väl den som är någon slags spel som deltagarna hamnar mitt i handlingen? Jag har börjat se Solsidan, serien. Känns lovande, jag gillar att ha någon humorserie med korta avsnitt att följa och har precis kommit ikapp med Modern Family.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Cireea
11/8/19, 11:42 AM
#70

#69 Jag tycker den nya Jumanji är bra, men så är det ju min humor också 🙂 
Man får se den som en egen film, även om det är en sequel till Jumanji från 1995.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honestyisdead
11/8/19, 4:41 PM
#71

#69 Ja den är bra. Fast jag gillar den äldre filmen med Robin Williams bättre.

Jojaton
11/8/19, 5:47 PM
#72

Såg Björnbröder igår kväll, härlig nostalgi! Lite jobbigt dock, jag vill se filmen på engelska men älgarna är sååå mycket bättre på svenska 😅

Johanna - Instagram

Herveaux
11/14/19, 5:15 PM
#73

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street på Broadway
Älskar den här musikalen… Både på scen och film. 
Ska snart sätta tänderna i novellen (The String of Pearls) den löst baseras på.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
11/15/19, 10:11 AM
#74

Den sista skörden på SVT Play
Väldigt intressant och lättförståeligt vad som händer om vi fortsätter odla marken med monokultur och konstgödsel. 😢


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

micki78
11/15/19, 4:56 PM
#75

Såg serien grimm på netflix, den var suuperbra för er som inte sett den ännu.

Cireea
11/15/19, 8:49 PM
#76

Pitch Perfect 2

Fortfarande lika cringe med alla tvingade skämt, lera av karaktärerna var mest awkward under hela filmens gång med pressade skämt och urdåliga repliker. Några guldscener finns, men dom är få.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Honestyisdead
11/16/19, 11:09 AM
#77

Kollar på The stranded nu. Thaiserie

Jojaton
11/16/19, 9:37 PM
#78

Så mycket bättre

Johanna - Instagram

Honestyisdead
11/16/19, 9:47 PM
#79

Flatline

Cireea
11/16/19, 9:48 PM
#80

Pitch Perfect 3 på Netflix 

Väldigt platt film. 
Filmen har som två huvudspår vilket gör att det känns som om det är två filmer som försöker få plats i en film. Några bra skämt men lite för mycket Fat Amy. Kändes som om handlingen blivit ihopslängd i sista minuten, inte alls genomtänkt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Herveaux
11/16/19, 10:41 PM
#81

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (2007)
Scen-versionen är liiite vassare vad gäller sång och musik men kläderna, miljöerna och atmosfären i spelfilmen får mig bokstavligen att dregla.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lona
11/21/19, 10:57 PM
#82

Iron Sky 2 (The new race?) Alltså, antingen tycker man att de här filmerna är skitroliga eller så tycker man förmodligen att de är urusla - särbon och jag vred oss av skratt! 😂 Nu väntar vi på trean! 👍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Jojaton
11/21/19, 11:14 PM
#83

Mr. Robot

Johanna - Instagram

Annons:
Cireea
11/22/19, 1:31 AM
#84

People Magazine Investigates

En dokumentärserie där dom tar upp ett mord per avsnitt. Extremt intressant, och samtidigt fruktansvärt, att se på. S01E07 är vi på för tillfället.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

monstermash
11/22/19, 9:54 PM
#85

Jane the virgin säsong 2 fortsätter jag på, med lite julfilmer emellan avsnitten.🙂

sponny
11/24/19, 7:06 PM
#86

Tolkien

Sevärd? Frågar du en gammal nörd som mig, ja visst. Det finns detaljer jag inte gillade, samtidigt var det flera viktiga nyckelscener från Tolkiens liv som fanns med. Så den var helt klart sevärd.

Trailer

Honestyisdead
11/26/19, 12:43 AM
#87

Wonder

Cireea
11/26/19, 3:24 AM
#88

Titanic  gick på TV ikväll så vi såg den.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

micki78
11/28/19, 11:09 AM
#89

Såg klart tv serien Grand Hotel på netflix, det är 2a gången jag ser den. 

Någon som sett den? Det är en spansk serie, hur bra som helst!! Typ Down Town Abby stil, fast med mord och mer spänning.  Hur bra som helst.

Cireea
11/28/19, 2:03 PM
#90

CSI Miami, en av mina favoritserier i den genren.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Lona
11/28/19, 5:19 PM
#91

Annabelle comes home, en av filmerna i serien om den besatta dockan Annabelle. Tja, den var väl halvbra. En del av filmerna är klart bättre!

Följer The Crown, en serie om nuvarande drottning Elizabeth i Storbritannien. De första säsongerna var bättre, nu har de bytt skådespelare eftersom karaktärerna har blivit äldre.
Historiskt belagda händelser går ju att kolla upp men jag undrar lite hur det är med "spelet bakom kulisserna", dels inom kungafamiljen privat, dels politiskt. Lite intressanta vinklingar om det stämmer!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Cornelia Isaksson
11/29/19, 12:40 PM
#92

Soy luna säsong 1 avsnitt 46 Vet någon vart säsong 2 finns att se?

Cireea
12/7/19, 1:03 AM
#93

Beastly (2011) 

En liten modern tappning av skönheten och odjuret. Tycker den fortfarande är lika bra och sambon gillade den också.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[octavia_]
12/7/19, 3:28 PM
#94

Hobbs & Shaw. Helt OK.

monstermash
12/7/19, 8:31 PM
#95

A Cinderella Story: Christmas Wish. Gullig julfilm. 🙂

Cireea
12/7/19, 8:59 PM
#96

#95 Jag har tänkt se den men har inte kommit till skott. 
Var den bra?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Herveaux
12/7/19, 9:00 PM
#97

Morran & Tobias - som en skänk från ovan
Vad kallar man en komedi som roar men ändå är lite för svart och tung för att skratta åt? Tycker den var bra.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Cireea
12/7/19, 9:08 PM
#98

Oceans eleven


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
12/7/19, 11:27 PM
#99

Kände mig lite nostalgisk och har börjat titta om på Buffy the vampire slayer idag.

Och häromdagen så såg jag sista säsongen av Game of thrones (passa på nu när jag råka få två veckor gratis på Cmore).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lona
12/8/19, 8:27 PM
#100

The remains of the day /Återstoden av dagen med Anthony Hopkins. Är väldigt förtjust i honom som skådespelare, paradrollen är förstås Hannibal Lecter i När lammen tystnar.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Cireea
12/8/19, 9:04 PM
#101

Oceans twelve


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

monstermash
12/9/19, 9:22 PM
#102

Tittar på serien "Merry happy whatever" atm. Senaste julfilmen jag såg var Holiday rush, ganska mysig film.

Lona
12/10/19, 8:29 AM
#103

A Royal Affair, handlar om danska kung Kristian VII och hans drottning som hade ett minst sagt komplicerat äktenskap. Jag gillar historiska filmer så den får väl godkänt! *Edit: Skrev fel titel


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Cireea
12/10/19, 12:35 PM
#104

Oceans thirteen är avklarad

Vi hoppade in på andra halvan av säsong 3 av CSI: Miami. 
Nu har vi satt oss ner och börjat från början, inne på Säsong 1 Avsnitt 3. 

Måste säga att trots alla episoder jag sett genom åren så har jag nog aldrig sett helt från början. Flera karaktärer som är med i säsong 1 är inte med senare så jag kände inte igen dom alls.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[Tante Aubergine]
12/12/19, 10:49 AM
#105

The Goat heter filmen, och är en av favoriterna med Buster Keaton i huvudrollen.

Då filmen är från tidigt 1920-tal, så är den stum men det gör den inte sämre precis.

Vad jag uppskattar med den här filmen är nog de knasigheter som uppstår pga ett missförstånd.

En extra fjäder i hatten att Keaton genomför sina stunts själv.

Om man gillar den här typen av film så rekommenderar jag Keaton's The Convict (ä.k Convict 13).

monstermash
12/12/19, 9:22 PM
#106

Merry happy whatever. 

Väldigt traditionsenlig familj som gör allt ihop. Får nog 3/5. Inget jag kommer se igen.

[octavia_]
12/13/19, 4:34 AM
#107

Elf🙂

Honestyisdead
12/14/19, 3:01 PM
#108

V Wars

Lona
12/14/19, 9:04 PM
#109

Alias Grace, miniserie


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Herveaux
12/15/19, 6:55 PM
#110

The Irishman
Om du har 3,5 timme till övers - se den!😍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lona
12/15/19, 9:07 PM
#111

#110, Jag tröttnade efter 1,5 timme…😞

Marco Polo, Netflix serie


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Cireea
12/15/19, 10:15 PM
#112

Vi fortsätter vidare på CSI: Miami säsong 1. 
Många smådelar som återkommer längre fram, kul att se allt från början.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Jojaton
12/15/19, 10:35 PM
#113

Precis klar med Taskmaster s6

Johanna - Instagram

Lona
12/19/19, 1:13 PM
#114

Fotografen i Mauthausen Stark film som utspelar sig i koncentrationslägret Mauthausen. Jag upphör aldrig att förundras både över människans ondska och kamp för överlevnad.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lona
12/19/19, 6:08 PM
#115

Nobel Norsk serie om bla soldater i Afghanistan.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Jojaton
12/19/19, 10:15 PM
#116

Det har jag ju inte skrivit här men tittade på sista avsnittet av Watchmen (serien) i måndags. En av de bästa serierna det här året - riktigt bra! Har aldrig läst den grafiska novellen (sett Snyders film dock)  men känner att jag måste göra det.

Johanna - Instagram

Cireea
12/20/19, 2:47 AM
#117

Searching (2018) 

Wow. Vilken film! 
Jag älskade den. Dock är det en film du bara kan se en gång eftersom alla twists inte blir lika bra om man ser om den. Den är däremot väldigt välgjord, rekommenderar verkligen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Herveaux
12/22/19, 12:35 AM
#118

Ikväll vart vi klara med säsong 3 av Lucifer här hemma.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Lona
12/22/19, 11:18 AM
#119

Frost/Ett fall för Frost Brittisk kriminalserie, inte mysig på samma sätt som morden i Midsomer men lite avspänd. Gillar brittiska serier, de är ofta mindre "flashiga" än amerikanska, dessutom med skådisar som har lite mer vanligt utseende. 🙃


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Cireea
12/22/19, 12:51 PM
#120

Into the White (2012)

Sett filmen ett par gånger förr men sambon hade inte det. Lika bra och tänkvärd som alltid. Rekommenderar den verkligen. Inspelad i Norge dessutom, flera scener är otroligt fina. 

Unbroken (2014)

En otroligt bra film, har sett även denna förr men inte sambon. Är en sån där film man verkligen borde ha sett. 

Båda filmerna är utspelar sig under andra världskriget. Den första är tyskar och britter som störtar i Norge medan den andra handlar om en amerikanare som blir tillfångatagen av japanare efter dom störtat med planet i havet.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sponny
12/22/19, 5:59 PM
#121

Star Wars: The Rise of Skywalker

När vi lämnade bion var både jag och dottern helt klart nöjda. Även om det var en underlig känsla att nu ha sett den. För egen del är en 35 år lång resa (såg Episode IV för första gången 1984) i Star Wars-universat som tagit slut. Men jag är nöjd med både filmen och resan.

[Tante Aubergine]
12/22/19, 9:07 PM
#122

Family Matters (sv. titel Räkna med bråk)

Var evigheter sedan jag såg serien sist så det var roligt att få återse de karaktärer man vuxit upp med. 😃

Cireea
12/23/19, 2:23 AM
#123

Crazy Rich Asians (2018) 

Sett filmen när den var ny men ville se om den, lika bra som sist. Hoppas att tvåan och trean blir till verklighet, vill verkligen följa storyn till slutet.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Herveaux
12/25/19, 10:26 AM
#124

Igår var det traditionsenligt Tomten Är Far Till Alla Barnen.
Såg den på Netflix så vi slapp TV4:s reklamkavalkader. 

…och såklart Christmas Chronicles, även den på Netflix.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Tante Aubergine]
12/26/19, 3:27 AM
#125

Ensam Hemma. 

Visades tydligen på kanal 3 och dumburken fick gå i bakgrunden i väntan på dagens höjdpunkt: Kalle Anka.

Annons:
Cireea
12/26/19, 4:09 PM
#126

A Simple Favor (2018)

Finns att se på Viaplay. En riktigt bra film, jag älskade den verkligen. 
Det enda som jag tyckte var negativt var Anna Kendricks väldigt typiska roll, hon får nästan bara den typen av roll som hade även i denna film. Den här lite "klumpiga och awkward"-personen som säger konstiga saker och skrattar nervöst hela tiden. Blir tråkigt att alltid se henne i samma roll. 

Rekommenderar dock filmen för den är så mycket mer än bara Anna Kendrick.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Herveaux
12/26/19, 4:21 PM
#127

In Search Of Darkness - Dead Meat Collector's Edition [TRAILER]
En 5 h lång dokumentär om skräckisar från 1980-talet. 
Var värd vartenda öre. Rekommenderas för alla skräck-älskare!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Jojaton
12/26/19, 8:37 PM
#128

Wonder (2017) mysig feel good-film. Jacob Tremblay är en stjärna och Owen Wilson är väldigt mycket Owen Wilson

Johanna - Instagram

[Tante Aubergine]
12/29/19, 4:40 AM
#129

Zoombie

En serie från 80-talet i tre delar.

Finns på svts öppetarkiv.

Herveaux
12/29/19, 8:40 AM
#130

Nu är säsong 3 av Lucifer slut och vi hart hunnit se de första avsnitten av säsong 4.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
12/29/19, 5:41 PM
#131

Slut på säsong 4 av Lucifer. 😭
Bara att vänta på säsong 5…


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

MariaG
12/29/19, 8:39 PM
#132

Var  på bio och såg En del av mitt hjärta.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Annons:
monstermash
1/1/20, 10:24 PM
#133

Jag håller fortfarande på med Jane the virgin efter ett juluppehåll med en massa filmer… Väldigt lång serie det här känner jag…

Cireea
1/1/20, 10:30 PM
#134

Swiped 

Helt okej film, dock inget man skulle se om för att den är sååå bra. 
Ganska typisk handling med typiska karaktärer. Underhållande film om man bara vill slötitta på något.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sponny
1/1/20, 10:57 PM
#135

Det fick bli en klassiker idag, Ivanhoe.

Det är några år sedan jag såg den senast så det var rätt kul att se den igen.

Honestyisdead
1/2/20, 1:38 PM
#136

Witcher

Herveaux
1/4/20, 9:18 PM
#137

Truth or Dare (2018) 
Jag vill minnas att vi var ett par stycken här som förutsåg att det här inte skulle bli ett mästerverk direkt. Efter att nu ha sett den så…vi hade rätt. 🥵


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
1/4/20, 9:23 PM
#138

Bye bye man

Cireea
1/4/20, 10:45 PM
#139

Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Maleficum
1/5/20, 3:45 PM
#140

Pushing Daisies har jag precis börjat se om nu, härlig, mysig men lite bisarr serie. Feel good serie.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Tante Aubergine]
1/5/20, 4:30 PM
#141

Tjorven, Båtsman och Moses

Herveaux
1/6/20, 6:31 PM
#142

Dracula säsong 1 på Netflix
Jag och maken sträcktittade de tre avsnitten. Tyckte den var riktigt bra. Jag har sett ett par, men långt ifrån alla, adaptioner av Bram Stokers berömda roman om den blodtörstiga greven och tycker den här tolkningen gjorde en egen twist på det hela.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
1/11/20, 9:52 PM
#143

Hellboy (2004)
Helt okej. Lite lång för så pass lite handling. Hade man klippt ner actionscenerna så känns det som att den hade varit 30-40min kortare. 😛


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

sponny
1/11/20, 9:58 PM
#144

Jojo Rabbit

Gillade den skarpt. Mitt betyg en mycket stark fyra.

[Tante Aubergine]
1/11/20, 10:20 PM
#145

Smart Guy (tv-serie)

Vad kan man säga om denna?

Kanske inte är den bästa av situationskomedier, men underhållande iallafall.

Herveaux
1/12/20, 6:17 PM
#146

The Bye Bye Man
Meh…nja. Var lite bättre än vad jag förväntade mig efter att ha hört ett par recensioner men inget jag direkt skulle rekommendera.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Herveaux
1/13/20, 8:43 PM
#147

Zombieland
Haha, tyckte den var riktigt bra!😃 
När det kommer till zombies så föredrar jag egentligen den klassiska Romero-zombien, men i skräck-komedier och liknande är jag inte lika kräsen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
1/13/20, 9:52 PM
#148

Neste Sommer har börjat igen 😍
Två avsnitt avklarat på säsong 7.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Tante Aubergine]
1/14/20, 4:16 PM
#149

Lilla huset på prärien.

Hade aldrig sett serien förut, men den var bättre än vad jag hade förväntat mig.

Familjen Oleson är helt otroliga, i synnerhet fru Oleson. 

Det är så att man kiknar av skratt emellanåt. 😂

Cireea
1/14/20, 5:13 PM
#150

#149 ÄLSKAR den serien! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Tante Aubergine]
1/14/20, 6:20 PM
#151

#150 Förstår varför. Min mormor följde serien när den gick på tv, men jag hade inget intresse av den som barn. Glad att ha upptäckt den nu. 🙂

sponny
1/19/20, 12:24 PM
#152

The Cat Returns (Katternas rike)

En Studio Ghibli-film från 2002. Dottern tyckte att jag skulle se den och hon hade rätt. Riktigt söt liten fantasyfilm med katter i huvudrollerna.

IMDB

Cireea
1/19/20, 2:41 PM
#153

Ser vidare på CSI:Miami säsong 4 😃

Även fått se två avsnitt av Neste Sommer säsong 7, som jag älskar den här serien. Så cringe men samtidigt kan man känna igen sig i vissa delar. Rolig är den också.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Honestyisdead
1/19/20, 5:14 PM
#154

Break in på Netflix. Var helt ok.

Herveaux
1/20/20, 6:34 PM
#155

Eli

Realms

Näh, ingen av dessa var något att hänga i julgranen, inte i min iaf. 😛


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
1/25/20, 5:59 PM
#156

South Park - Bigger, Longer & Uncut


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Tante Aubergine]
1/26/20, 10:27 AM
#157

Bröderna Östermans Huskors

Vad kan jag säga? Gillar verkligen Eva Rydberg. 😍

Cireea
1/26/20, 12:31 PM
#158

Neste Sommer, avsnitt 5 på säsong 7. 

CSI Miami, vi har knatat in i säsong 5. 
Trots att man sett "massor" av avsnitt på tv genom åren så är majoriteten helt nya för mig. Känns skönt på ett sätt, då blir det inte massa repriser.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
1/26/20, 5:11 PM
#159

Dolittle med mamma på bio.

Och så tuggar jag mig igenom Wallander på netflix.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
1/26/20, 6:33 PM
#160

Mordet på Orientexpressen (2017)
Tycker den var bra. Nyfiken på att mig an boken nu.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Honestyisdead
1/26/20, 8:07 PM
#161

Precis börjat på Vikings

Herveaux
1/26/20, 9:16 PM
#162

The Interview
Jag gillar Seth Rogan så tiden bara flög förbi fast filmen var närmare 2h. 😃


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Tante Aubergine]
1/26/20, 11:44 PM
#163

Rio

Tyckte den var bra, faktiskt. Roligt med tecknat ibland.

monstermash
1/27/20, 3:17 PM
#164

Jane the virgin är officially over!! Dags för säsong 2 av You.

Herveaux
1/30/20, 9:50 PM
#165

Pet Sematary (2019) 
Blah, nä. Boken är klart bättre än både den första filmatiseringen och den här. 

Shape of Water
Den här har jag velat se sen den kom ut. Tycker den var riktigt bra, men så gillar jag Guillermo del Toro's dark fantasy-stil också.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
1/30/20, 10:53 PM
#166

Sett klart alla Buffy avsnitt så nu håller jag på att se igenom Angel avsnitten.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
2/2/20, 9:38 PM
#167

Creep och Creep 2

Har sett filmerna förut, tycker dom är lika bra än. Första filmen kan verka väldigt tråkig och knepig, men den får verkligen mer betydelse när man ser tvåan. Hoppas på en Creep 3.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Calcifer
2/3/20, 11:14 AM
#168

#167 Trodde jag var den enda som sett dem. Älskar dem, tycker de är annorlunda och knepiga på ett riktigt bra sätt. Det bör komma en trea, tanken var alltid tre filmer!

Senast sedda för mig: Beckfilmerna för miljonte gången. Och Sex Education.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
2/3/20, 12:16 PM
#169

#167 #168 Nämen, välkomna till Creep-klubben! Hm… det där lät bättre i mitt huvud än i text…🤐 Hur som, jag tycker också Creep-filmerna är grymt bra! 

Killer Inside: Aaron Hernandez
Intressant crime-dokumentär. Ca 3 x 60min, lagom lång att ta sig igenom på en eftermiddag.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
2/3/20, 12:19 PM
#170

#168 #169 Vad kul att ni också sett dom! 😍
Jag älskar dom verkligen, tycker hela idén bakom upplägget av filmerna är brilliant. Inte alls som vanliga thrillers, vilket gör dom så jäkla bra. 

Jag ser fram emot en trea, googlade lite och ser att planen är en tredje film men att dom inte kommit igång ännu. 

Tycker ni första eller andra filmen är bäst? Eller är det just kombinationen av båda som ni älskar?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Herveaux
2/3/20, 12:22 PM
#171

#170 Hm… Jag tror jag tycker 1:an är lite vassare, kanske för att det är första mötet med huvudkaraktären och att formatet då kändes nytt och vart då också lite extra obehagligt.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
2/3/20, 9:17 PM
#172

Get Out
En av de bästa filmerna jag sett på senaste. 👍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
2/3/20, 9:24 PM
#173

#170 Intressant tanke där, jag har alltid gillat tvåan mer. Men nu när du skriver sådär så börjar man såklart tänka lite djupare. Ettan är ju, som du säger, lite vassare eftersom man möter huvudkaraktären för första gången. Han är oberäknelig och man vet inte riktigt vad man väntar sig.. men å andra sidan blir tvåan så sjukt bra just för att man vet vilken sorts psykopat han är. Knivigt, en kombination av båda är nog optimalt 😂

#172 Åååå, älskar den! Så sjukt bra, men ack så obehaglig, film!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Herveaux
2/3/20, 9:28 PM
#174

#172 Håller med, satt nästan och var smått illamående av stress-obehaget, ibland är skådisar nästan för bra på sitt jobb. 😮


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Herveaux
2/4/20, 8:57 PM
#175

Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile
Tror en spelfilm om Bundy är svår att få till utan att det måste hållas ett raskt tempo för att få med hela tidslinjen. Det var ett av problemen jag hade med den här filmen. Den kändes också ganska spretig, som att den inte riktigt kunde bestämma sig för från vilken vinkel filmen skulle göras. 
Vill man se mer om Bundy kan jag varmt rekommendera miniserien Conversations with a killer: the Ted Bundy tapes som finns på Netflix.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Jojaton
2/4/20, 9:12 PM
#176

Shaun of the Dead

Johanna - Instagram

Cireea
2/4/20, 9:15 PM
#177

Vanderpump Rules, säsong 8 avsnitt 4. 

CSI Miami, säsong 5 avsnitt 16.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
2/4/20, 9:25 PM
#178

A Goofy Movie. En av mina favorit Disney+ filmer när jag var yngre.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Calcifer
2/6/20, 11:27 AM
#179

Kommissarie Späck.
Egentligen askass, men ändå satt jag och garvade vid flera tillfällen. Det är en parodi på Beckfilmerna för den som inte hört talas om den. Väldigt fånig och fjantig, men den har sina roliga stunder om man är på rätt humör.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maleficum
2/9/20, 11:35 PM
#180

Fortsätter i Josh Whedon anda och har börjat se om Dollhouse.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cornelia Isaksson
2/16/20, 4:21 PM
#181

Remember me Fattar dock inte handlingen

Annons:
Cireea
2/16/20, 4:34 PM
#182

To all the boys: P.S I Still Love You


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
2/16/20, 4:47 PM
#183

Maleficent 2, Frozen II, John Wick 3, Joker, Instant Family, Parasite, Venom, Glass, Detective Pikachu, Addams Family, Zombieland 2, The Lego Movie.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Jojaton
2/16/20, 8:52 PM
#184

The Lego Movie 2 och 13 Going on 30

Johanna - Instagram

Maleficum
2/16/20, 9:18 PM
#185

Ser om Veronica Mars serien (och kommer följa upp med filmen och eventuellt boken).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
2/17/20, 12:40 PM
#186

Game Night
Tyckte den var lite seg i starten men sen när det väl lossnade tycker jag den var ganska underhållande. 

the Frankenstein Chronicles (Netflix)
Säsong 1 avklarad och 4 av 6 avsnitt på säsong 2. 
Jag gillar den även om den är lite väl seg stundvis. Hitills tycker jag säsong 2 har varit den starkare säsongen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
2/17/20, 12:42 PM
#187

#186 Ååå gillar Game Night! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honestyisdead
2/21/20, 11:33 AM
#188

Locke key på Netflix.

Annons:
Herveaux
2/23/20, 4:44 PM
#189

Nosferaut från 1922
Trodde att det skulle bli lite segt att se en stumfilm, men icke! 
Var nästan lite skönt att bara få se, läsa och flyta med i den olycksbådande orgelmusiken. 👻


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

monstermash
3/1/20, 1:02 PM
#190

Dirty John.

Maleficum
3/1/20, 1:29 PM
#191

Chance (2002). Ärligt ska jag väl säga att jag främst såg den pga James Marsters och Amber Benson men tycker den var rätt trevlig, skönt med något lite lugnare och mer vardagligt än många av dagens hyper filmer.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
3/1/20, 2:06 PM
#192

Jumanji: The Next Level 

Betyg på IMDb: 6,9/10 

En bra uppföljare. Filmen kändes inte lika krystad som många andra uppföljare brukar kunna göra. Förra filmen var bättre, men den här höll ändå måttet.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Herveaux
3/1/20, 3:00 PM
#193

Looke & Key på Netflix
Jag gillade serien, vart nyfiken på att läsa den graphic novel serien baseras på. 
Serien kändes stundvis lite spretig som att de inte riktigt visste vilken målgrupp de ville nå egentligen. 13-årsgränsen kanske vart lite snäv och en 15-årsgräns hade varit bättre, så man kunde ta ut svängarna lite mer.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cornelia Isaksson
3/1/20, 3:26 PM
#194

Autumn dreams

Lona
3/1/20, 8:21 PM
#195

Escape plan med Sylvester Stallone och Arnold Schwarzenegger. Fängelsefilm, helt ok.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Lona
3/1/20, 8:26 PM
#196

Hungerspelen / The Hunger Games (alla filmerna). Inte riktigt som jag hade trott, bättre handling än jag förväntat mig. Gillade dem men blev lite besviken på sista filmen, höll inte samma klass som de andra.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maleficum
3/1/20, 10:09 PM
#197

Afterlife (2005-2006)

, kan helt klart rekommendera den serien om man gillar brittisk mysterier, drama, skräck med en uns av övernaturligt.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
3/3/20, 12:24 PM
#198

Holidays (2016) 
Jag gillade den! Den består av en samling kortfilmer som har olika högtider som tema. Mina favoriter var Valentine's Day, Easter, Father's Day, Halloween och Christmas. En del av filmerna gav mig riktiga Crypt TV-vibbar.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
3/6/20, 10:22 PM
#199

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
3/9/20, 12:06 PM
#200

Breaking Bad säsong 1
Den här serien har legat på min "vill se"-lista alltför länge och jag var fast redan från försat avsnittet. Ska bli spännande att fortsätta på säsong 2 sen ikväll när gubben kommer hem.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
3/9/20, 12:34 PM
#201

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Grodan
3/9/20, 1:14 PM
#202

Tittade igen på Journey 2: The Mysterious Island pga att en cybervän sa att den var sååå himla fantastisk. Så tänkte att jag skulle se den lite med hans ögon.

Helt ok. Många häftiga djur.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Calcifer
3/9/20, 1:29 PM
#203

#202 Är absolut ingen helt otroligt bra film, men ändå rätt mysig om man är på rätt humör!

Själv har jag kollat ikapp The Good Doctor och Death in Paradise.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
3/9/20, 2:13 PM
#204

Jurassic Park 3

Jag älskar Jurassic Park filmerna, men trean är lite meh i jämförelse. Inte alls lika bra gjorda dinosaurier, och någonstans så blir jag less på de stereotypiska kvinnorna som är med i dessa filmer. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
3/9/20, 2:24 PM
#205

#204 Det är en ok film om man vill se alla filmer och mysa ner sig under täcket. Däremot är det inte direkt en fenomenal film att se för sig själv.

Första och andra filmerna älskar jag, mest för att jag älskar böckerna och kan se hur de görs rättvisa till filmerna (även om mycket ändras). Däremot tredje filmen och framöver… man känner inte samma passion.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
3/9/20, 2:34 PM
#206

#205 Ja precis så känner jag också. Vi har sett 1 & 2 också, dom är lika fantastiska som alltid. Älskar verkligen känslan i dom filmerna. Trean har inte samma känsla, kanske är det för att Spielberg inte var regissör för tredje filmen? 

Hur många böcker är det? Lika många som det är filmer? 
Eller är det bara två böcker?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Grodan
3/9/20, 5:40 PM
#207

#203 jag tittade mest på de söta djuren… 😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Calcifer
3/10/20, 8:51 PM
#208

#206 Det finns två böcker. Jag föredrar definitivt böckerna över filmerna, även om första kommer jäkligt nära. Men de ändrade definitivt mer i andra filmen än de gjorde i första. I första är det fler karaktärer och åldern på barnen är lite annorlunda. Sen finns det en del scener jag tycker är väldigt, väldigt starka och som jag saknar. Men det känns ändå "rätt". Tredje filmen faller rätt platt för mig, tyvärr.

Första filmen har dock gjort Malcolm till en mer intressant karaktär. Inte för att spoila nåt, men i första boken använder han enbart svarta kläder för att han inte orkar försöka matcha nåt. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Jojaton
3/10/20, 11:02 PM
#209

Minority Report - riktigt bra film om än med lite märklig sexual tension på sina ställen haha.

Johanna - Instagram

Annons:
Cireea
3/11/20, 1:46 PM
#210

#208 Jag måste nog ta och skaffa dom böckerna och läsa, även om det kanske kommer förstöra för mig 😂Det är inte förrän på senare år (när man växt upp) som jag börjat inse hur bra karaktär Malcom är, förr lät ju han verkligen cynisk och lite "debbie-downer". 

Vad tycker du om Jurassic World filmerna?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

monstermash
3/14/20, 5:29 PM
#211

Broadchurch.

Calcifer
3/14/20, 7:43 PM
#212

Death in Paradise


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maleficum
3/14/20, 9:46 PM
Herveaux
3/16/20, 12:42 PM
#214

Säsong 2 och ett par avsnitt av säsong 3 Breaking Bad


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
3/16/20, 12:42 PM
#215

The Good Doctor säsong 3


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Tant Grön
3/18/20, 2:32 PM
#216

Senaste filmen jag sett på bio var den koreanska filmen Parasit.

Annons:
Herveaux
3/18/20, 2:41 PM
#217

Taxi Driver
Såg om den som lite uppvärmning för Joker. 😛


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
3/18/20, 2:49 PM
#218

Vanderpump Rules, säsong 8 avsnitt 11


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Jojaton
3/18/20, 3:49 PM
#219

Knives Out (så bra!!) och Westworld s3e1 - verkar riktigt lovande :)

Johanna - Instagram

Cireea
3/21/20, 12:47 AM
#220

Circle (2015) 

Om ni inte sett den här filmen, gör det! 
Filmen får en verkligen att tänka till och man finner sig själv debattera genom filmens gång. Vad är rätt? Vad är fel? Vad skulle man själv gjort? 
Den är nog inte allas cup of tea, men den är värd en chans.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Herveaux
3/21/20, 7:26 AM
#221

#220 Åh, den är grymt bra! 👍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
3/21/20, 1:49 PM
#222

#221 Jaa, den väcker så mycket tankar! 
Är andra gången jag ser den, har gått många år sedan jag såg den sist. Det var skönt att ha väntat med att se den igen, det gjorde att jag glömt mycket av detaljerna i handlingen. Exempelvis slutet..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Herveaux
3/21/20, 5:48 PM
#223

#222 Åh….nu skulle jag vilja se om den jag med… 
Slutet sitter fastetsat på näthinnan här. Jag och maken bara tittade på varandra när eftertexterna rullade. 🤪


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Calcifer
3/22/20, 1:44 PM
#224

Captain Phillips, Larry Crowne, Sully. Ja, varit lite på Tom Hanks humör. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Grodan
4/5/20, 11:56 AM
#225

Det enda värt att nämna är: Escape room.

Jag trodde den skulle vara skit, som typ allt som gjorts de senaste året, men jag såg intresserat hela från start till slut. Den får betyg 6 av mig, på imdb. För att den var underhållande, och för att när det görs filmer som är sevärda behöver de få bra betyg.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Herveaux
4/5/20, 12:04 PM
#226

Igår såg vi klart Breaking Bad. Serien var sååå bra! 😍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
4/5/20, 4:46 PM
#227

El Camino: A Breaking Bad Movie
Tyckte den var bra. Roligt att få se hur det gick för unge Pinkman.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
4/5/20, 5:48 PM
#228

90 day fiancé: happily ever after 

Säsong 4 avsnitt 2


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
4/5/20, 6:23 PM
#229

Fortsätter med mitt om tittande av gamla serier. Har nu kommit till Young Dracula.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cornelia Isaksson
4/10/20, 9:17 PM
#230

Once Upon a Time

Annons:
Herveaux
5/12/20, 4:54 PM
#231

Igår såg jag och gubben sista avsnittet av Better Call Saul. 
Bara att vänta på nästa (och sista) säsong som troligen kommer hösten 2021… 😭

Har du inte sett serien kan jag verkligen rekommendera den. 
Passa på att se (om) Breaking Bad först för bästa upplevelsen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
5/12/20, 4:57 PM
#232

Ser på säsong 11 av Masterchef Australia. 
Tycker Masterchef Au är betydligt mysigare och mer familjär än Masterchef i USA, den känns mer hård och "otrevlig" i jämförelse.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Herveaux
5/12/20, 5:05 PM
#233

#232 Håller helt med dig! 
Masterchef USA känns mer "äta eller ätas" 😉 medans Masterchef AU är mer vänner man inte visste att man kände som ger sig ut på ett kulinariskt äventyr med  tävlingsmoment längs resan.

Nu målar jag med bred pensel här, men är det inte ofta så med den amerikanska versionen av tävlingsprogram att det alltid ska vara mer hårda ord och kniven mot strupen oavsett om det är musik eller matlagning?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
5/12/20, 5:22 PM
#234

#233 Jo det är exakt så det känns i dom amerikanska tävlingsprogrammen. 
Det känns så mycket hårdare än andra länder. Tycker det är trist och ger en väldigt tråkig bild av USA som land.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
5/12/20, 8:54 PM
#235

Det är som Gordon Ramsay. I USA versionerna (förutom junior) står han 90% av tiden och vrålar och de klipper med dramatisk musik som får i princip allt att verka som domedagen. Ser man originalet från England är det en HELT annan klang. Där ryter han till och svär några gånger, men utöver det är hjälpsam och förstående och lär gärna de i programmet så de kan göra bättre istället för att svära åt dem. Samma om man ser t:ex Gordon's Great Escape. Han har själv sagt att han mer eller mindre spelar en roll, för att de bakom programmen vill att han ska bete sig sådär i amerikanska versionerna.

Sååååå drygt. Om det inte är DUN DUN musik då och då och någon som kallar någon rövhål så är det inte underhållning. Helst ska man kasta saker också. På andra.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
5/14/20, 9:44 AM
#236

The Wolfman (2010) 
Vart ganska besviken. Gilade att de behöll varulvens look från de klassiska tidiga filmerna men både handlingen och karaktärerna kändes väldigt tunna och att man istället fyllde ut med våld och gore. 😐


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
5/15/20, 6:32 PM
#237

The fear of 13
En riktig käftsmäll på ett bra sätt ändå. Rekommenderas!
Tycker själv att jag är bra stryktålig men att sitta 20+ år oskyldigt dömd på death row utan att tappa förståndet är i lite annan liga så att säga.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Herveaux
5/17/20, 8:23 PM
#238

Pokémon: Detective Pikatchu
Jag är inget fan av pokémon i övrigt, men den här filmen var mysig ändå.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cornelia Isaksson
6/20/20, 5:30 PM
#239

Sjutton Jättebra film fattar dock inte varför farmorn säger tarapara hela tiden?

Jojaton
6/20/20, 5:40 PM
#240

Stardust. Robert de Niro var en riktig höjdpunkt och kul att se så många kända ansikten i små roller (har sett filmen en gång tidigare för läääänge sedan, men kom tex inte ihåg att bla Ben Barnes, Henry Cavill och Ricky Gervais har mindre roller)

Har också börjat se om Community nu när den har kommit till Netflix. En av mina absoluta favoritserier of all time och är så himla glad att fler verkar få upp ögonen nu!

Johanna - Instagram

Herveaux
6/20/20, 6:04 PM
#241

the Witcher
Första gången jag stiftar bekantskap med Geralt, Ciri och Yennefer så det vart lite lätt overload i hjärnan. Den slingrande tidslinjen gjorde det inte direkt lättare heller. 
Vad jag har hört var det inte bara jag som kliade mig i huvudet så det låter som att säsong 2 kommer vara mer…otrasslig. 😃

Vart helt klart nyfiken på att läsa alla böckerna och kanske, kanske ta mig an spelen också i väntan på säsong 2.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
6/20/20, 6:19 PM
#242

Säsong 8 av Masterchef Australia  😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Devya]
6/20/20, 8:24 PM
#243

#241 Tyckte det var lätt att följa med.🤔 Jag ser fram emot säsong 2 helt klart. Får se när den dyker upp!

Herveaux
6/20/20, 8:58 PM
#244

#243 Vad bra att du hängde med i svängarna. 😃
Jag blir lätt överväldigad när det blir mycket för min lilla hjärna att ta in, t ex en serie med hyffsat stor cast och många ortsnamn osv. 
Läste att säsong 2 förhoppningsvis kan komma redan 2021, beroende på när corona-eländet är över.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Herveaux
6/27/20, 2:06 PM
#245

The Ritual (2018) 
Åh, vad jag tycker om den här filmen… 😍
Boken den baseras på är grymt bra den också.
Att filmen slår lika högt som boken hör inte till vanligheten.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
6/27/20, 3:07 PM
#246

#245 Den älskar jag! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

JMW
7/1/20, 5:26 PM
#247

Oj så många tips man får här. Tyvärr så har jag inte Netflix.

Jag vill gärna tipsa om en så bra serie som finns på ComhemPlay. 

Poldark.
Den börjar i slutet av 1700-talet och fortsätter framåt. Det är 4 säsonger och jag mer eller mindra sträcktittar.

Maleficum
7/1/20, 8:19 PM
#248

Min kompis uppmana mig att se The Magicians. Precis sett klart säsong ett så ska påbörja säsong två nu.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
7/5/20, 11:53 PM
#249

Togo (2019) 

Betyg på IMDb: 8/10 
Jag gav den 10/10

Rekommenderar verkligen denna film!
Vi såg Togo för någon vecka sen och den var fantastisk från början till slut. Handlingen var stark samtidigt som den hade roliga inslag, och Willem Dafoe passade perfekt i sin roll. Den visade verkligen det starka bandet mellan människa och hund. Satt med tårar i ögonen i slutet. 

--------

The Wrong Missy (2020) 

Betyg på IMDb: 5,7/10 
Jag gav den 3/10 

Nej usch. 
Handlingen var uppenbar från första minut, humorn var löjlig och karaktärerna stereotypiska och rent korkade. Inte för att jag förväntat mig något när vi satt oss, men den var värre än jag trodde att den skulle vara. 

Karaktären "Missy" var bara för mycket. Alltså jag fattar att dom ville göra henne "galen" men det blev liksom.. overkill och dåligt gjort.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moon AppleGrey
7/19/20, 3:12 AM
#250

Ladyhawke

För att vara en 80-tals rulle så är den helt okej. :)

Den första film jag såg med Matthew Broderick i en av huvudrollerna.

Var nog runt 2004 jag såg filmen för första gången, men den tål att ses igen.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Cireea
7/19/20, 1:18 PM
#251

How to be single (2016) 

Betyg på IMDb: 6,1/10 

Sett filmen förut men det var för flera år sedan. Tyckte den var lika bra som sist och gillar att filmen slutar utan det påtvingade "alla måste vara i ett förhållande"-slut.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Herveaux
7/22/20, 10:53 PM
#252

Orange is the new black säsong 2. 
Jisses, vad snabbt avsnitten rasslar på.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
7/23/20, 10:11 PM
#253

Venom
Jag läser i stort sett aldrig comics och har inte sett speciellt många Marvel eller DC-filmer men vem kan inte fastna för en anti-hero som är slängd i käften?
Filmen hade dock kunnat dra ner något hekto på krasch-boom-bang-scener och lagt till lite mer…story och kött på benen för karaktärerna, meeen det är nog inte vad resten av publiken vill. 😃


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
7/24/20, 12:09 AM
#254

#253 Tänkte samma som dig när jag såg den! 
Tyvärr är det ju mycket sådana typer av scener i den här typen av film, och det är det som gör att jag brukar dra mig från att se dom. Älskade Tom Hardy som Eddie/Venom dock, mitt i prick tycker jag och därför vill jag även se nästa film.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Herveaux
7/31/20, 7:34 PM
#255

Joker 
Äntligen! Som jag har väntat på att se den… 😍
Tyckte den var grymt bra. Phoenix var mer än förtjänt att ta hem en Oscar för den här rollen, samma sak med musiken…fantastisk. 
Den var helt klart tung och dyster - precis som jag hade förväntat mig. 👍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
9/4/20, 11:41 AM
#256

Chef (2014) 

Alltså det här är verkligen en feel-good film som jag och sambon bara älskar! 
Ibland när vi är sugen på en film som känns mysig men samtidigt har lite humor så är det den här vi slår igång. 

Helt klart värd att se!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: