Annons:
Etikettertipsideer
Läst 2258 ggr
micki78
7/31/19, 6:51 PM

Klara Serier på Netflix

Jag gillar tv-serier men tycker inte om att behöva vänta på nya avsnitt så jag undrar om ni vet några riktigt bra serier som är klara, avslutade.

Jag kan rekommendera några bra serier jag sett som är klara.

Badblood.

Under the doom.

The fall.

Reign. 

Velvet ( super bra spansk serie)

Velvet Collection ( fortsättningen på Velvet)

Alla dom här var riktigt bra.

Just nu ser jag Mad men, den är ochså bra men dom andra var bättre..

Annons:
Calcifer
7/31/19, 8:50 PM
#1

Störst Av Allt

Le Chalet

Lucifer

Scream, tekniskt sett. Den har en tredje säsong på MTV men den har ingenting med de två första säsongerna att göra utan är alltså en ensamstående säsong så Scream avsnitten som finns på Netflix är en färdig serie.

The Haunting of Hill House. Samma sak där, finns en chans att den får fler säsonger men då kommer den INTE ha något att göra med tidigare karaktärer och den säsong som finns nu är en ensam säsong med ett avslut.

Bates Motel

Slasher (varje säsong är en egen historia och med tre säsonger finns det alltså tre olika historier och de har ingenting med varandra att göra).


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
8/3/19, 7:16 PM
#2

Jag tror att serien Grimm är komplett också.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

micki78
8/4/19, 12:20 PM
#3

Tack för alla bra tips! Nu har jag mycket att kolla på:)

Är Bates motel färdig? Den vill jag se.

Jag såg att The good woman och pretty Little lies var kompletta ochså. Dom har jag inte sett ännu.

[Devya]
8/7/19, 2:25 PM
#4

#3 Bates Motel är också färdig så den kan du gott se på. Jag gillade den helt massor.  Ska kanske ta och se på den serien ännu en gång. :)

micki78
8/7/19, 6:24 PM
#5

#4 är du säker på det? Jag googlade på Bates Motel och det stod att det skulle komma en säsong 6 år 2020 i mars om jag inte minns fel. Men jag hoppas den är klar så jag kan börja kolla på den.

Ni som inte har sett Velvet på netflix, ge den är chans, den är såå bra:) Det är ingen action och så men den var riktigt bra. Kanske passar sig för tjejer mest, det händer en hel del svartsjuke draman och andra intriger i ett modehus.

Calcifer
8/7/19, 7:06 PM
#6

Enligt IMDB är Bates Motel färdig, och från en som sett hela serien kan jag säga att den måste antingen vara det eller så tänker de fokusera på nåt helt annat. Den har ett eget slut.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[Devya]
8/7/19, 7:58 PM
#7

#5 Som calcifer skriver, jag har sett serien och kan inte tänka mig att den ens kan fortsätta. Om det blir en fortsättning så är det snarare en spin off av serien.

Jag tror det är mest bara fans som skriver om en säsong 6. Jag har dessutom följt intervjuer av skådespelarna och på dem lät det som om det absolut var färdigt.

Om det kommer en till säsong så lär jag nog inte ens se på eländet för jag tycker att serien redan har tagit slut och allt annat som följer lär bara vara löjligt. =P

micki78
8/8/19, 11:42 AM
#8

Va bra! Serien jag kollar på, Mad men, tog slut igår, då ska jag börja kolla på Bates Motel ikväll.  Den har man sett fram emot:))

micki78
8/8/19, 5:31 PM
#9

Lägger till Teen wolf som också verkar vara klar. Någon som sett den?

Lucifer tror jag inte är klar faktiskt, det står år 2020 om man kollar på imdb.com Grimm är klar den lade jag på min netflix lista lika så dom flesta ni nämnde. Tack! Nu har jag massor att se, men hittar ni fler färdiga serier så hojta gärna till.

thistletoe
8/8/19, 9:16 PM
#10

#9 Teen wolf är klar. Första säsongen är svagast enligt mig men den blir bättre därefter. Och ja, Lucifer har Netflix beställt en femte och sista säsong på som kommer nästa år. Så som fjärde säsongen slutar så funkar det väl som ett slut, om än tragiskt, men som sagt kommer det ytterligare en säsong om du vill se allt i stöpet. Lucifer är en personlig favorit så den rekommenderar jag!

Kakan87
8/11/19, 1:48 PM
#11

Det ska komma en säsong till av Lucifer läste jag någonstans :)

Ary
8/21/19, 11:41 PM
#12

Sense8 är klar.

micki78
8/22/19, 1:50 PM
#13

Once upon a time verkar klar. Har börjar kolla på den. Bates Motel gillade jag skarpt:)

Annons:
Calcifer
8/22/19, 7:34 PM
#14

Ja Once Upon a Time är färdig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Icewolf88
8/26/19, 9:03 PM
#15

Orange is the new Black blev ju också precis klar.

micki78
8/28/19, 11:13 AM
#16

# 15 Tack för tipset! Den vill jag se sen:)

[Devya]
8/28/19, 8:03 PM
#17

The OA blev ju "klar" men bara för att den blev "cancelled".  En helt fantastiskt bra serie men det är kanske ingen idé att kolla på den då den lär aldrig få ett slut. =(

 Måste säga att den är en av de bästa serierna jag har någonsin sett så jag är väldigt ledsen för att den inte kommer att fortsätta. Tydligen var Netflix rädd för att den skulle bli för populär och de skulle inte ha råd att hålla igång den. Konstigt då serier brukar ju oftast stängas ner för att de inte är tillräckligt populära.

Maleficum
8/28/19, 9:31 PM
#18

Själv gillar jag Merlin (som varit färdig i några år så en äldre serie) så passa på att se om den innan sommaren :)

Sen är ju Sherlock troligtvis helt färdig också (om det nu skulle bli någon fortsättning lär det dröja).

Syskonen Baudelairs Olycksaliga Liv är också avslutad och om inget annat lite värd att se bara pga filmstilen.

Dirk Gently's Holistic Detective Agency är tyvärr också färdig (med bara två säsonger).

How I met your mother

Alias Grace är en miniserie som jag kan rekommendera också.

Sleepy Hollow

Shadowhunters

Bitten är färdig, dock var böckerna så mycket bättre (och då gilla jag inte böckerna något speciellt 😛)

Weeds men var väl ingen serie jag fastna för så har bara sett några avsnitt.

Bletchley Circle är klar (bara två säsonger) och ska enligt brorsan vara bra men har själv inte kommit mig för att se den än.

Utöver dem (och de som redan nämnts tidigare) har jag inte så stor koll.

Tänk vad praktiskt det skulle vara om de hade en sökfunktion för avslutade serier.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

micki78
9/2/19, 2:28 PM
#19

#17 Ja det var verkligen konstigt! Synd att den lades ner, serier utan slut är ingen höjdare.. Är det värt att de den, eller blir man bara irriterad på "slutet" ?

#18 Kommer dom ta bort Merlin till sommaren?

Maleficum
9/2/19, 2:34 PM
#20

#19 Vet inte (men tycker dem borde ha nåt sett att se när filmer och sånt försvinner som inte kommer ligga kvar). Blev väl lite konstigt men skulle stå att jag passade på att se om den innan sommaren :) Den har funnits på Netflix länge så antar (och hoppas) den kommer stanna ett bra tag till.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
micki78
9/2/19, 2:48 PM
#21

Jag håller med, dom borde sätta alla filmer och serier som kommer försvinna snart på en särskild lista. Med kanske 3 månaders varning i förväg. Sen tycker jag det är surt när dom bara har kanske 1 säsong av en serie när det finns 4 säsonger. Mr Selfridge exempelvis, den vill jag se om, men dom har tagit bort allt utom den sista säsongen. Super dåligt.

Cireea
9/2/19, 5:09 PM
#22

Gossip Girl finns på Netflix och den är ju klar sedan länge 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: