Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1751 ggr
Kimda
6/16/19, 6:04 PM

Filmtålamod

Hur långt in i en film kan man ta beslutet att stänga av för att man tycker att filmen inte ger någonting? En gång höll jag på att radera en film efter ca 25 minuter. Tur att jag inte gjorde det. Den var bra. Hur bra filmtålamod har du?

Annons:
Cireea
6/16/19, 7:08 PM
#1

Jag ger som regel en film 30 minuter, sedan stänger jag av.  
Det handlar inte om mitt tålamod, det handlar snarare om att jag anser att filmen inte fångat mig på något sätt. Inte genom karaktär, handling, scener eller ens någon dialog. Då sätter jag igång en annan film istället.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
6/16/19, 10:53 PM
#2

Det beror helt på. Om jag har dödstråkigt och inte kan bestämma mig för nåt annat att se och filmen är typ 1,5 timme så kan jag absolut se klart ibland. Andra gånger suckar jag redan efter 10 minuter och ger upp. Jag har ingen specifik regel jag följer utan det går efter humör. Sen kan det vara vissa filmer jag börjar kolla på och känner att jo, den är nog bra, men jag har ingen lust att se på just den nu. Då stänger jag av och återkommer senare.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
6/16/19, 11:17 PM
#3

#2 Det är det som är det fina med tillgängligheten av film idag. Om man inte orkar en viss film kan man alltid komma tillbaka till den senare.  

Det där med humör påverkar hur man ser vissa filmer, helt klart. Exempelvis kanske en komedi känns förbannat tråkig och fjantig om man är på dåligt humör, sen testar man se den när man är på bra humör och vips så kiknar man av skratt. 

Jag har ett jättebra exempel på just det, vi såg en komedifilm och pappa gick efter halva filmen. Han tyckte den var urlöjlig och dålig.  En tid senare ser vi samma film och då sitter han och gapskrattar åt scener han tidigare tyckte var töntiga. 🤪


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Devya]
6/18/19, 1:34 PM
#4

Jag kan se färdigt en hel film fast jag tycker att den är tråkig. Oftast multitaskar jag och städar där emellan eller något liknande. På det viset känns det inte helt och hållet som slöseri med tid. :D

Kakan87
6/25/19, 11:02 AM
#5

Jag ser också klart filmen även om den är tråkig 🤪Man måste ju se hela för att riktigt avgöra!

Ary
8/21/19, 11:46 PM
#6

Är det riktigt dåligt filmat, dåliga skådespelare etc 5 min. 

Är filmen välgjord men seg kan jag se klart iaf, måste ju veta hur det slutar, som filmen med mannen som reste till Mars långsamt långsamt, en fruktansvärt tråkig film, så jag grät nästan lol,  men satt kvar in i det längsta - kommer inte ihåg titeln…  Approaching the unknown var det den hette.

Annons:
Upp till toppen
Annons: