Annons:
Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 1754 ggr
Herveaux
6/6/19, 11:22 AM

Vad tycker ni om långa filmer?

Om ni hittar en film som låter intressant men sen ser att speltiden är på 2-3h+, blir ni avskräckta av det eller gillar ni långa filmer?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Herveaux
6/6/19, 11:25 AM
#1

För mig är det en humörsfråga. Ibland kan jag känna att 80-100 min är lite för kort för att göra en story rättvisa. Speciellt när det är filmer som baseras på böcker. 
Men vissa dagar är det nästan så man känner träsmaken innan filmen ens har börjat och då är det tur det finns många bra filmer som håller sig under 2h.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
6/6/19, 11:31 AM
#2

Jag har absolut inga problem med långa filmer, så länge den har en genomtänkt och bra handling. Men det är ju inte varje dag som man vill se en film på 2-3 timmar, ibland vill man avnjuta något lite kortare. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carmarino
6/6/19, 11:47 AM
#3

Det beror på filmen. Är den bra så går 2-3 timmar snabbt, men är den dålig så känns en timme som en hel evighet. 🙂

Numera fortsätter jag inte att titta på en film om den inte fångat mitt intresse efter 15-20 minuter.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Cireea
6/6/19, 12:26 PM
#4

#3 Jag använder också ett sånt knep, men jag ger filmen 30 minuter. Har jag inte blivit intresserad så byter jag. Sen finns det visserligen filmer som är så usla att man stänger av efter betydligt kortare tid..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carmarino
6/6/19, 12:35 PM
#5

#4 Ja, det beror lite på hur de är. Om jag tror att det finns en möjlighet att filmen ska bli bättre så ger jag den lite längre tid. Vissa är så dåliga att jag stänger av efter 5-10 minuter.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

fruktgumman
6/6/19, 2:29 PM
#6

Är det en bra film så får den gärna vara lång

Annons:
Calcifer
6/9/19, 1:20 PM
#7

När det kommer till bio beror det på hur jag mår, helt. Om jag har mycket ångest så kan det vara fullt troligt att jag inte klarar tre timmar i en biosalong med folk oavsett hur mycket jag vill se filmen. Hemma kan man ju ta pauser på andra vis. Men sen när det är filmer som är långa och hör ihop måste jag tänka efter noga. Vissa filmer kan jag inte se på egen hand. Ser jag Sagan om Ringen t:ex måste jag se åtminstone alla tre i rad, och extended version naturligtvis. Det är inget man kan klämma in hur som helst alla dagar. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
6/9/19, 3:54 PM
#8

#7 Extended version på LOTR är ett måste!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[EM_L]
7/23/19, 7:39 PM
#9

Om det är en välgjord och bra film som de flesta japanska filmerna är då tycker jag det är ok. Det måste ju finnas en bra story i HELA filmen också. Det är ju inte lönt ifall den bra storyn är i en timme och den andra är dålig.

sponny
7/24/19, 12:33 AM
#10

Det beror på filmen. En av mina favoritfilmer är ju Das Boot - Directors cut och den är över 3 och en halv timme lång. Och det fungerar jättebra. Även om det inte är en film man kan se när som helst.

Men som sagt, det beror på filmen. Man har ju sett filmer på 1.5 timme där man velat maila regissören för att få tiden tillbaka.

Upp till toppen
Annons: