Annons:
Etikettfantasy
Läst 1623 ggr
MiraLinner
2019-04-29 11:24

Avengers

Hej! Nyss släpptes ju Avengers Endgame, och överallt hör jag hur bra den och alla andra Avengers filmer är. Jag har inte sett någon utav dom, men skulle gärna vilja det då dom verkar så otroligt bra, men jag undrar vilka filmer borde jag se så att jag förstår, och i vilken ordning? Vet att det finns ganska många Avengers filmer, måste man ha sett alla för att förstå vad som händer? Om inte, hur många borde jag se, och vilken ordning? Tack på förhand.

Annons:
Jojaton
2019-04-29 11:44
#1

Det ultimata är ju att se alla, men för att få en snabb överblick hade jag sagt Iron Man 1, Captain America 1, (2) & 3, (Thor 1), alla Avengers-filmer, Guardians of the Galaxy 1, Dr Strange, Captain Marvel, (Ant-Man and the Wasp). De inom parantes kan gå att skippa, men bygger viktiga karaktärer och styrker i vissa fall även den större storyn.

Antingen tittar du på dom i  den ordning de kom ut ELLER kronologisk ordning (Captain America: the First Avenger, Captain Marvel, Iron Man, Thor, The Avengers, Captain America: Winter Soldier, Guardians of the Galaxy, Avengers: Age of Ultron, Captain America: Civil War, Dr Strange, Avengers: Infinity War, Ant-Man and the Wasp) Det är bara ett par filmer som flyttar runt, så det påverkar inte förståelsen nämnvärt om du väljer att se dom i release-ordningen eller kronologisk :)

Johanna - Instagram

Travis D
2019-04-29 11:48
#2

Ja det tycker jag man bör göra, sen vet jag att Somethingelseyt på youtube har gjort 2 videor om allt man behöver veta inför både end game och infinity war. (Rekomenderar att se först den om infinity war sen se självaste infinity war och sen den om end game och sen se endgame) 😊

MiraLinner
2019-04-29 12:36
#3

#1 du sa att det skulle vara bäst att se alla, hur många finns det:)?

Jojaton
2019-04-29 13:20
#4

#3 Endgame är den 22e filmen i Marvel's Cinematic Universe/MCU. The Incredible Hulk går dock helt att skippa utan att egentligen missa något, det är inte samma skådespelare som spelar Bruce Banner/the Hulk och det är inte någon riktig origin story heller. De andra filmerna är mer eller mindre viktiga för den större storyn.

Johanna - Instagram

Cireea
2019-05-06 23:14
#5

Här finns en lista över den kronologiska ordningen: 
https://www.imdb.com/list/ls021001839/

Jag vet inte om den är helt rätt men jag hoppas på det.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
2019-05-07 00:51
#6

#5 Yes, men många menar att man inte ska se Captain Marvel som andra film i serien, trots att den passar in där kronologiskt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Cireea
2019-05-07 11:56
#7

#6 Var anser dessa person att Captain Marvel passar in bättre? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
2019-05-07 12:41
#8

#7 Som jag förstår mer senare, kanske som en av de sista innan sista avengers filmerna. 

Jag har själv inte sett filmerna än, men vad jag fått förklarat för mig är skillnaden tydligen nåt om att visserligen utspelar den sig innan, men captain marvel karaktären har aldrig tidigare blivit nämnd någonstans inom universumet och därför känns det lite malplacerat? 

Nåt sånt. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: