Annons:
Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 696 ggr
Cireea
2018-11-07 12:28

Diskussion: Maze Runner

För alla er som sett samtliga filmer av The Maze Runner, vad tycker ni om filmerna?

För er som läst böckerna och sett filmerna, vad tycker ni? 
Vad  tycker ni om ändringarna? Gillar ni filmerna i förhållande till böckerna?

-

-

-

Denna tråd kan innehålla spoilers av både böckerna och filmerna.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Calcifer
2018-11-07 14:23
#1

Inte läst böckerna. Såg första filmen och tänkte väl kanske göra det framöver, sen såg jag andra filmen och kände bara suckkkkkkkkkk. Inget fan alltså :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Grodan
2018-11-07 18:10
#2

Filmerna. Jag gillade ettan mycket. Tvåan var lite rörig och saknade den där mystiken, spänningen och härliga snurrigheten som ettan har…

Trean har jag inte sett än. 😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Cireea
2018-11-07 19:56
#3

#1 Du borde verkligen läsa böckerna, dom är HELT annorlunda och betydligt bättre. Storyn genom dessa böcker är så otroligt smart upplagd. Jag rekommenderar att du ger böckerna en chans. 😊 90% av andra filmen är inte det minsta likt boken. 

-

Jag som läst alla böcker kan säga att första filmen går rätt bra ihop med första boken, inte helt och hållet men filmer baserade på böcker är ju sällan lika detaljerade och bra som böckerna. 🙂

Andra filmen… är en mardröm. En katastrof. Den är så långt ifrån böckerna att jag blir galen. 🤦‍♂️ Även när jag försökte bortse från boken så fanns det ingen logik i någonting som hände. Allt kändes (precis som #2 nämner) rörigt och jag tyckte handlingen nästan "hoppade" framåt flera gånger utan att man förstod varför saker hände. Väldigt irriterande. 

Jag förstår att man kanske inte ens ville följa böckerna utan tog "skalet" av storyn och sen gjorde om den till något mer "bioanpassat", men för min del så fungerar inte ens det. Andra filmen var så ihålig, hoppig och rörig att jag inte ens förstod vad dom ville ha ut från den. 

Jag håller på att se om de två första filmerna då jag inte sett tredje filmen ännu.  Har dragit ut på det då jag verkligen inte gillade andra filmen. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
2018-11-07 20:57
#4

#3 Tyvärr förstörde filmerna det för mig och jag är faktiskt inte intresserad av att läsa böckerna alls.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
2018-11-08 21:51
#5

#4 Så trist 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
2018-11-08 22:09
#6

#5 Kanske någon dag, men tyvärr ligger de inte på min "att läsa" lista och den är så fylld av böcker att jag inte kommer lägga till dem heller. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Zadeira
2018-11-16 09:42
#7

Råkade se ettan på TV för ett tag sedan och tyckte den var bra. Såg tvåan och trean också bara därför men de var inte alls lika bra.

Upp till toppen
Annons: