Annons:
Etikettkommande-biofilmer
Läst 2864 ggr
Herveaux
9/26/18, 10:17 PM

"Joker" - redan taggad!

I början av oktober 2019 kommer en ny film med mångas favoritskurk från serietidningarnas värld -  the Joker. 
I den här tappningen är det Joaquin Phoenix som smetar på sig sminket och skrämmer slag på Gotham med sitt hånleende. 

Jag har inte läst mycket serietidningar eller graphic novels i mitt liv. Jag har inte mycket intresse för superhjältar. Speciellt inte Batman som jag tycker är en fruktansvärt platt och trist figur. Men the Joker - det är nåt annat det. Han har alltid varit i en liga för sig själv. 
(Kanske var en undermedveten anledning till att jag bytte namn till Harlequin…?😉)

Eftersom jag alltid är (minst)10år efter på bollen så såg jag inte the Dark Knight förrens för ca 3 veckor sen. Sen dess har det varit total Joker-fever här. 
Så snavade jag över ett par nya klipp från superhero/serienörd-kanalen New Rockstars på YouTube. 
Det ska komma en ny film om the Joker. 😮

Vart väldigt skeptisk när det var Joaquin som skulle axla manteln (inga små skor att fylla efter Heath Ledgers klockrena gestaltning) men efter att ha sett klippen som redan har släppts så känner jag mig bara så jäkla taggad!  
Bara lite mer än ett år kvar att vänta. 

Här är klippen från New Rockstars där Erik Voss bollar lite idéer om vad man kanske kan uttyda ur de korta klipp som släppts redan nu. 
https://www.youtube.com/watch?v=8BR8_Q5c98s
https://www.youtube.com/watch?v=IVVk3eanrnI

Fler än jag som taggade inför den här filmen?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Maleficum
9/26/18, 10:55 PM
#1

Då bara måste du se Hillywoods Suicide Squad Parodi! (Vet inte om du sett den filmen?)

♫ "I'm in love with Joker" ♫

(Och ser man på Supernatural måste man bara kolla in deras andra (och första) Supernatural parodi såklart).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
9/27/18, 7:01 AM
#2

#1 Tack! Hur har jag kunnat missa denna?!(Iof… kanske har lite inbyggda skygglappar när namnet Suicide Squad finns i titeln…
Japp, har sett filmen. 🤐)

Vad häftigt med en så välgjord produktion! 
Har jag något att nynna på resten av dagen också. 🎧😃


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
9/27/18, 10:17 AM
#3

#2 Dem gör verkligen superbra parodier och de blir bättre och bättre för varje gång! (Deras första var väl Twilight tror jag, också riktigt roliga att kika på).

Börja helt på egen hand med bara hjälp av familj och vänner och har lyckats växa så mycket med hjälp av fans som donerar till nya produktioner och som i fallet med Supernatural parodierna (speciellt sista) så har till och med skådisarna från serien ställt upp och varit med!

Själv måste jag nog se om Dark Knight nån dag. När jag såg den förut så lyckades jag somna precis när det började bli som mest spännande och vakna inte förrän filmen var nästan helt slut :P Vet inte hur jag lyckades för jag somnar sällan när jag ser film.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
9/27/18, 2:23 PM
#4

Nu är det ju lite OT med Hillywood Show, men jag älskar dom! 
Deras parodi på The Hobbit samt Hunger Games är klockrena, älskar det mesta som dom gjort då deras inspelningar är så otroligt genomtänkta och välgjorda. 

--- 

Angående filmen som inlägget handlar om.. jag är lite besviken över att det ska komma ytterligare en ny skådespelare i rollen som joker. 😐 Ogillar alltid när man byter ut skådespelare. 
Ser flera projekt för Jared Leto som joker så jag förstår inte varför man ska göra en till film om samma karaktär men med annan skådis? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Grodan
9/27/18, 3:32 PM
#5

Oj oj oj… känns inte ok… tycker man ska hedra Heath Ledgers minne och inte släppa någon ny Joker på ett par år… 😮😕


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Herveaux
9/27/18, 10:32 PM
#6

#4 Jag håller med dig där, ogillar också när skådisar byts ut. Undantaget från den regeln verkar vara Joker, iaf för mig. Eftersom den karaktären är så komplex och kan spelas ur så många olika vinklar så funkar det (för mig) på någe vis. 

#5 Eftersom the Dark Knight är så färsk för mig så höll jag först med, men sen när jag påminner mig själv om att "Joker" släpps 11år efter att Heath lämnade oss så tycker jag ändå hans arv och hans Joker har fått sin tid. 
För mig kommer nog ingen ny Joker kunna ersätta Heaths gestalting, utan bara bli ytterligare en tolkning av karaktären.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Herveaux
4/6/19, 2:05 PM
#7

Yes, yes, YEES! Can´t wait!🥳

Godis för er som gillar att nörda sönder trailers:
https://www.youtube.com/watch?v=Opuf3IrFZwc


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
4/6/19, 2:21 PM
#8

Min åsikt står fast sedan tidigare diskussion i tråden men kommer ändå se filmen när den kommit ut!🙂Blir dock ingen bio, tror jag.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Physii
5/4/19, 3:05 PM
#9

Jag älskar joker, men trailern tilltalar tyvärr inte mig 😕

Herveaux
8/28/19, 7:04 PM
#10

Joker - Final Trailer

Åh, snart It 2 sen Joker… 😍 Hype, hype, hype!!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
9/2/19, 4:56 PM
#11

Ash och Adam från WhatCulture läser upp och diskuterar vad kritikerna har att säga om filmen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Grodan
3/12/20, 11:00 AM
#12

Den här filmen var bara rent skräp för mig, sorry.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Herveaux
3/12/20, 11:27 AM
#13

#12 Världen vore fruktansvärt tråkig om vi alla hade samma smak och åsikt. 😃
Hoppas du och likasinnade hittar en massa andra filmer som faller er i smaken.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Cireea
3/12/20, 1:53 PM
#14

Jag har inte sett filmen än men har kommit fram till att jag bara måste. 
Som jag förstått det är den här filmen en fristående film från DCEU så man bör verkligen inte koppla ihop den med övriga filmer från samma värld.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Herveaux
3/12/20, 2:22 PM
#15

#14 Samma här. Jag har inte känt att jag varit i rätt mindspace så att säga, jag vill inte bara glo på filmen utan faktiskt ta in vad jag ser. 🤓
Jag kan vara otroligt kinkig med när jag vill se en film jag verkligen laddat inför. 

Stämmer, filmen är mer en character study och går man in för att se en actionladdad comicsrulle kommer man bli väldigt besviken.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
3/16/20, 12:45 PM
#16

*skryter lite först* Jag har följt the hillywood show sen innan de blev stora *trycker ut bröstet*

Men filmen var alltså sjukt bra. Jag tänkte "nej, jag vill inte veta något om Joker, för hela hans charm är ju att vem i helvete är han egentligen". Sen när jag kom till slutet och insåg att man kunde tolka hela filmen som en del av hans imagination blev jag helt lyrisk. Perfekt film på alla kanter.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Jojaton
3/18/20, 8:03 PM
#17

Kan inte riktigt bestämma vad jag tyckte om filmen. Kommer nog landa på en 6-7 i betyg, inget jag har direkt behov av att se igen men den var inte dålig heller. Tycker den höll på någon minut för länge, hade gärna sett att den slutade med "you wouldn't get it".

Johanna - Instagram

Herveaux
7/31/20, 8:42 PM
#18

Äntligen! Som jag har väntat på att se den… Kär
Tyckte den var grymt bra. Phoenix var mer än förtjänt att ta hem en Oscar för den här rollen, samma sak med musiken…fantastisk. 
Den var helt klart tung och dyster - precis som jag hade förväntat mig. Tummen upp


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
8/13/20, 11:14 AM
#19

Bara ett klipp till…en analys till…och eeen recension till…
Om man kan knarka videor på ett speciellt tema så… "Hej, jag heter Harley och jag är missbrukare av Joker-relaterade videor på YouTube."👋

Måste bara dela med mig av ett av de bästa guldkornen, Todd Phillips berättar och förklarar hur de tänkte runt filmens första scener. 
Säger som en del av kommentarrerna under klippet, jag skulle lätt betala en stadig slant för att lyssna på en breakdown av hela filmen, scen för scen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
9/9/20, 8:46 PM
#20

Snubblade över en, för mig, ny kanal på YouTube: ERB.

Kan inte få nog av deras rap battle mellan Joker och Pennywise. 😂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Cireea
9/9/20, 8:49 PM
#21

#20 ÄLSKAR DEN KANALEN! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Herveaux
9/9/20, 9:01 PM
#22

#21: Härligt! 😊


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
9/14/20, 7:24 AM
#23

Såg precis att Joker finns på Netflix! 😍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: