Annons:
Etikettertvseriewebbserie
Läst 1277 ggr
HamsternPutte
2018-08-10 11:23

Vilken serie kollar ni på nu och vad tycker ni ?

Själv kollar jag på 13 reasons why och jag tycker den är ganska bra,det är inte den bästa serien jag sett men jag gillar den ändå,den bästa serien jag kollat på hittils är nog Teen Wolf.

Annons:
Lona
2018-08-10 14:18
#1

Chicago PD, Chicago Fire och Chicago Med. Helt ok att sitta och halvslöa till.

Väntar på nya säsonger av bland andra Outlander och The Handmaid's Tale men vet inte riktigt när de släpps, tror Outlander kommer till hösten.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Calcifer
2018-08-10 15:29
#2

Brooklyn 99.

Hatade 13 Reasons Why. Den gav en så otroligt vidrig och icke-verklig syn på självmord och allt annat skit som den innehöll.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lona
2018-08-10 22:59
#3

Just det, följer Barnmorskan i East End / Call the Midwife också. Tycker att det är en trivsam serie även om det blir väldans massa förlossningar. ;-) De avsnitten jag ser just nu har dock en extra tragisk bakgrund, det handlar om Neurosedynkatastrofen.♡


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

HamsternPutte
2018-08-10 23:31
#4

#2 Jag håller helt med dig om det där med självmorden,men på ett sätt tycker jsg ändå om den,vet egentligen inte varför, den ät ju inte så bra

Grodan
2018-08-16 20:42
#5

Jag ser oerhört många serier. Flera har jag tröttnat på, de som jag dock fortf följer är (inte i någon speciell ordning): Preacher, Shades of Blue, Shadowhunter, The Sinner, Six, 12 Monkeys❤️,  Asch vs Evil Dead, Legion,  Lucky Man, Code Black, Into the Badlands mm (kollar även lite på Reverie, The Outpost, Marvel's Cloak & Dagger trots att de är rejält löjliga) 

Nu ska jag kolla in vad Condor är för nåt…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

sugarmoon
2018-09-06 14:11
#6

Ser på Bodyguard. Den är helt okej.

Annons:
sugarmoon
2018-09-06 14:11
#7
Calcifer
2018-09-06 14:53
#8

Kollade på Disenchantment. Bra serie, men besviken över att den hade en så otrolig cliffhanger något jag inte förväntat mig av den typen av serie och nästa säsong kommer inte fören nästa år…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maleficum
2018-09-26 23:36
#9

Har just nu en period när jag tröttnat lite på att se på serier så avsnitten samlas mest på hög :P

Men sommartid så ser hela familjen på Morden i Midsomer och alla utom pappa ser på Barnmorskan i East End. Är tradition vid det här laget :P Gillar engelska serier då dem är rätt mysiga.

Annars brukar jag ha NCIS på i bakgrunden när jag gör annat och ska väl ta tag i att se klart på avsnitten av The 100 som jag inte sett än (redan tröttnat en del på den).

Ska kika på säsong två av Atypical när andan faller på (om den faller på).

Ser även på Murdoch Mysteries (börjar väl dock kännas som den kanske borde sluta snart i min mening). Och min brorsdotter fick mig att börja titta på Oddbods i somras :P

Men har blivit lite sugen på att se om Buffy och Angel… får se om det blir av (har några serier inklusive Merlin, när man vill se något roligt, Aftelife, när man vill se något mer sorgligt, och Pushing Daisies, när man vill se något riktigt hjärtvärmande, som jag gillar att gå tillbaka till och se om ibland).

Men ser mest fram emot nästa säsong av Syskonen Baudelaires Olycksaliga liv, Sherlock och Dirk Gentlys Holistiska Detektivbyrå!

Förövrigt har nog de flesta serier jag följt slutat vid det här laget (som Shadowhunters och Bones) eller så har jag helt enkelt gett upp dem för de blivit för knasiga eller tråkiga eller helt spårat ur.

Och jag som satt och tänkte när jag skulle svara i tråden att "jag ser ju inte så mycket serier" :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Tuulikki]
2018-09-27 10:18
#10

#9 hur långt har du kommit på The 100?

Maleficum
2018-09-27 10:52
#11

Är på säsong 5. Gilla de första säsongerna (typ 1-3) men nu känns det som det bara är massa konflikt och inget som egentligen händer som hoppas lite detta är sista säsongen (men det lär det ju inte bli) eller så slutar jag nog se den efter denna säsong (om nu inte sista avsnitten råkar bli super av nån anledning).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Tuulikki]
2018-09-27 13:45
#12

#11 känner samma. Säsong 1-2 och 4 är mina favoriter. s3 kämpade jag mig igenom bitvis :P men ser fram emot s6!

sugarmoon
2018-09-27 20:09
#13

#8 Kommer det komma en ny säsong av Sherlock?

Annons:
Maleficum
2018-09-27 20:23
#14

#13 Vet faktiskt inte..  Bara antog det :P Men med tanke på hur senaste säsongen sluta kanske det inte blir fler. :(

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

NatasjaHemby
2018-11-15 19:00
#15

Tittar just nu på Dirk Gentlys holistiska detektivbyrå och tycket faktiskt att den är riktigt rolig! Tycker annars att det mesta inom komedigenren är riktigt skräp men denna serien roar både mig och min man.

SE*Simbelmynes

[Tuulikki]
2018-11-15 20:47
#16

Riverdale. Tycker säsong 1 var rätt bra men att det spårat ur sen dess. Fast lite spännande är det ändå 😁

Upp till toppen
Annons: