Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1938 ggr
strobii
2018-05-22 12:43

bio-plats

vilka platser väljer ni när ni går på bio? förutsatt att ni reserverar biljetter och inte får några random av den som står i kassan :) 

jag brukar alltid ´lyckas´ få den längsta personen i hela salongen framför mig så att jag inte ser texten, därför bokar jag numera alltid plats på raden längst bak så att jag isåfall har möjligheten att sätta mig på knä haha - utan att störa någon bakom ;)

Annons:
emeliiiiieee
2018-05-22 13:01
#1

Längst bak :)

Cireea
2018-05-22 13:25
#2

Jag brukar ta någonstans i mitten för bäst upplevelse, ljudet och bilden blir som bäst om man sitter i mitten. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
2018-05-22 13:40
#3

Jag sitter längst ut, någonstans i mitten. Vi har en rätt liten salong så man sitter liksom inte konstigt om man gör så, så man måste sitta och vrida på sig för att se. Det gör jag mest pga att jag har mild klaustrofobi och kan få rejäl panik om jag sitter för inklämd. Om det är en film där jag bokar biljetter en stund innan bara och det märks att det inte kommer bli så mycket folk så kan jag boka mer i mitten. Men annars sitter jag hellre åt sidan.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Milkshake
2018-05-22 15:14
#4

Längst bak, gärna längst ut också.

Cireea
2018-05-22 15:16
#5

Vad är tjusningen med att sitta längst bak? 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
2018-05-22 15:19
#6

#5 Man har ingen bakom sig, kan jag tänka. Jag sitter längst bak om filmen visas i den lilla salongen, för den är verkligen liten. Typ 50 platser som mest. Så är inte som att man måste använda kikare för att se filmen direkt. :P

Däremot kan man vrida och vända på sig eller sätta sig på knä om någon lång sitter framför en och man vet att man inte stör någon.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Cireea
2018-05-22 15:24
#7

#6 Ja, så kanske det är. I mindre salonger spelar det såklart ingen större roll om man sitter långt bak, det är väl värre i dom enorma salongerna då man hamnar så långt ifrån duken 😂 Jag skulle behövt kikare i en sån salong.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Milkshake
2018-05-22 15:32
#8

För mig handlar det mest om att jag vill ha så lite folk runt mig som möjligt. Skulle hellre se filmen hemma än sitta i mitten av salongen :D

Calcifer
2018-05-22 15:54
#9

#7 Stolarna här är extremt obekväma så jag vrider och vänder på mig en massa annars somnar hela röven plus typ benen och då kanske det är uppskattat om man inte har en massa folk omkring eller bakom sig. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

strobii
2018-05-22 18:19
#10

#8 är likadan haha, vill ha så lite folk som möjligt omkring mig . ännu hellre att dessa människor närmast inte skulle välja just varma chips som snacks… ;) #7 haha ja det skulle nog vara annat i stora salonger som i tex. stockholm. största salongen här har typ 9 rader bara.

Kirnzy
2018-05-24 18:52
#11

Ungefär 2/3 bakåt och 2/3 åt höger, mer åt höger om det är mycket folk.

Shqiponja
2018-05-26 16:10
#12

Sätter mig alltid längst bak då jag är 175 och har lång överkropp. Vill inte sitta ivägen för dom som sitter bakom

Stolt "mamma" till katten Yoda

DogeLove
2018-06-06 12:09
#13

Brukar sitta ungefär i mitten, långt mott höger! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: