Annons:
Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 1043 ggr
Enförvirradsjäl
2018-04-26 20:14

Vilka filmer har ni sett om?

Ni borde ha en övrigt kategori

Vilka filmer har ni sett om flera gånger? 

Dem gamla Disney+ filmerna har jag sett flera gånger samt The conjuring serien 😃

Annons:
Maleficum
2018-04-26 20:29
#1

Oj, det är många då jag gärna ser om filmer jag gillar flera gånger (ofta eftersom man missar något och också för att jag ofta ser filmer med olika personer).

Har även sett om en del tv-serier.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lona
2018-04-26 20:29
#2

LOTR, LOTR, LOTR…😃
Älskar de filmerna! (Och böckerna, långt innan de slog igenom.)

Ett par "klassiker" från skoltiden; Dirty Dancing och Pretty Woman

Ett gäng Jane Austen-filmer/serier, som Förnuft och känsla

Sen finns det förstås filmer som dyker upp lite då och då och som man tycker är bra, som Forrest Gump och Schindler's list.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lia
2018-04-26 20:30
#3

Som tradition ser jag och pojkvännen Eternal Sunshine of the Spotless Mind två gånger om året - alla hjärtans dag och årsdagen. Men jag hade kunnat se den ännu fler gånger, varje gång ser och lär man sig något nytt. Hela Chucky-serien ser vi med vänner varje Halloween. Annars kan jag se Hitta Nemo, Insidan ut och Corpse Bride tusen gånger om. Och så finns det en hel drös filmer till som jag inte kan komma på för tillfället, så det här får räcka 🙂

Denna kommentar har tagits bort.
[BergThor]
2018-04-26 20:46
#5

Harry Potter-serien. Båda Sex and the City-filmerna. The fault in our stars. Typ allt med amerikansk fotboll, såsom Remember the titans, Benknäckargänget, Invincible, We are Marshall osv. En fransk film som heter The Intouchables (”En oväntad vänskap” på svenska). National Treasure-serien. Hannibal. Death race. Pirates of the Caribbean-serien. LOTR-serien. Typ allt med Anne Hathaway eller Ashton Kutcher eller en annan manlig skådis som jag helt plötsligt har tappat namnet på nu.. haha. Skriver om jag kommer på senare. Har ganska blandad smak. (Serier som jag sett om alla säsonger på minst 4-5 ggr är Sex and the City och Vänner. Det funkar alltid!)

Calcifer
2018-04-26 20:53
#6

Tusentals filmer förmodligen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Calcifer
2018-04-26 21:08
#8

#7 Sagan om Ringen, Harry Potter, Disneyfilmer, Star Wars, Jurassic Park, The Conjuring, Saw, Insidious, Halloween (remake och original), The Exorcist, Mr. Right, Avatar, Pirates of the Caribbean, Indiana Jones, Narnia, The Mummy, Miss Marple, Battle Royale, Thirteen, Room, Paranormal Activity, The Blair Witch Project, Scream, osv.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Denna kommentar har tagits bort.
Cireea
2018-04-26 23:57
#10

Den här tråden hamnar under kategorin "Filmtips/Filmsnack" eftersom det är allmänt snack om filmer, 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

blodörn
2018-04-27 07:38
#11

Ser både Amadeus och A field in England rätt ofta. Brukar kolla på The Wicker Man (originalet) varje år den 1 maj, fast det brukar bli fler gånger om året än en gång för älskar den. Alla Wes Andersons filmer. Brukar marathona alla Lotr-filmerna några ggr om året. Gillar att se om filmer där det finns mycket att upptäcka; t.ex There will be blood, The assassination of Jesse James by the coward Robert Ford.

Do as you would be done by - And think for yourself

Grodan
2018-04-28 11:27
#12

Jag har en hel del filmer jag ser om och om igen. The Time Machine, 2002, är en av dem, då jag är rent jäkla galen i den filmen. 

Andra filmer jag ser om flera gånger (listan har varit längre, men jag tenderar ju att tröttna efter ett tag så Alienfilmerna, Predatorfilmerna, Terminatorfilmerna, LivingDeadfilmerna mm ser jag inte om längre…):

  • MIB 1, 2 + 3
  • Minority Report
  • Interview with an vampire: The Vampire Chronicles
  • Young Frankenstein
  • Vanilla Sky
  • Primeval (UK serie)
  • Fido
  • Chaplin-filmer
  • Brotherhood of the Wolf
  • Stargate
  • Jeepers Creepers
  • Ice Age
  • Naken
  • 28 dagar senare + uppföljare
  • + flera (monster+ sci-fi+horror)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2018-04-28 13:40
#13

#12 Glömde alla vampyr- och varulvsfilmer jag brukar se om… + en massa fler…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
[Tuulikki]
2018-04-28 16:55
#14

Hitta Nemo, alla Pirates of the Caribbean, alla i Twilight-serien, allt med Jason Statham, Oceans 11-13, Fast & Furious-filmerna.

Massor mer men främst dessa🙂

[BergThor]
2018-04-30 22:46
#15

#5 Jag kom på det! Tack vare Cireea’s trådstart om Deadpool. Den manliga skådespelaren jag hade glömt var ju Ryan Reynolds!

Grodan
2018-05-02 11:46
#16

Ja, Deadpool är en seommare… 

Jag är lite förtjust i Will Smith, så jag ser gärna om (förutom MIB 1,2, 3): I, Robot, Hancock, I Am Legend, Bright (redan sett den 3 ggr) mm


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Denna kommentar har tagits bort.
nypisnina
2018-05-02 15:02
#18

Jag ser om alla filmer i princip, t.o.m. filmer som jag inte tyckte var bra för ibland glömmer jag varför jag inte gillade den och ibland för att jag vet att de ibland blir bättre när man ger de en chans till, särskilt filmer där man hade för höga förhoppningar.

Denna kommentar har tagits bort.
sponny
2018-05-02 23:42
#20

Precis som ovanstående ser jag om det mesta i alla fall en gång. Men det finns vissa som jag ser om mer än det. Här är några av de jag  sett om flera gånger utan inbördes ordning.

  • Das Boot Directors cut- 3 och en halv timme klaustrofobi. Världens bästa anti-krigsfilm.
  •  O Brother, where art thou? - Fantastiskt kul, underbar musik.
  • Rocketeer - underbart matinée-äventyr.
  • Life of Brian - Monty Python i sitt esse.
Annons:
Grodan
2018-05-04 13:27
#21

Ja, men jaaaaaaaaaaaaaaaa… alla monty pythons filmer… gaaaah ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: