Annons:
Etiketterskräckrysare
Läst 1179 ggr
Cireea
2018-04-20 13:56

47 Meters Down

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Handling:
Två systrar är på semester i Mexico och fastnar i en hajbur på botten av havet. Med mindre än en timmes syre kvar och med stora vithajar som cirkulerar i närheten måste dom kämpa för att överleva. 

Länk till IMDb: 47 meters down
Betyg på IMDb: 5,7/10

Ni som sett filmen, vad tyckte ni om den?

___________________________________________

_Bild: Public Domain via Pixabay
_


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2018-04-20 14:04
#1

Jag såg den här när den ganska nyligen släpptes förra året och tyckte den helt klart var värd att se. Hela filmen satt jag med en liten panikkänsla i magen och vissa stunder var den nervkittlande. 

47 Meters Down vinner inga priser som världens mest unika film och den vinner inte heller några priser för att vara extremt välgjord eller med otroliga insatser från skådespelarna, men den var bra för denna typ av film. Finns betydligt värre filmer att se som håller samma tema.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
2018-04-20 14:06
#2

Jag håller med dig. Definitivt värd att se och nog hade man en känsla av klaustrofobi under i princip hela filmen, men fantastisk var den inte och några priser vinner den som sagt inte. Men absolut en film att kolla in.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Grodan
2018-04-21 10:57
#3

Läser vad ni skriver och kanske kan ge den en chans.

Annars har jag svårt för filmer som bara inspelar sig på en plats… att det blir för tråkigt (detta för att jag blir uttråkad av slö drama med prat osv…) 

Jag gillade verkligen Hajen-filmerna på den tiden de kom. (jag skulle inte se om dem idag dock, då jag ju har helt andra krav på hur snabba och snygga filmer ska vara idag.)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Cireea
2018-04-21 12:06
#4

#3 Berätta gärna om du ger den en chans och vad du i så fall tycker! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Grodan
2018-04-21 12:20
#5

Det enda som är jobbigt med sådana här filmer är att man får svårigheter att bada i sjöar, hav osv…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

NatasjaHemby
2018-05-02 14:54
#6

Denna filmen gav mig verkligen PANIK från början till slutet (nåväl, från att de kommit ner i plurret åtminstone). Är vare sig lättskrämd eller lättstressad när det kommer till film och höll t.ex. på att dö av tristess av Buried men 47 meters down fyllde verkligen sin funktion 👍

SE*Simbelmynes

Annons:
nypisnina
2018-05-02 15:00
#7

Jag gillade den verkligen! Jag såg den på netflix för några veckor sedan. Jag fick med lite panik, främst med andningen, kom på mig själv att hålla andan flera gånger. Sevärd! Verkligen!

Upp till toppen
Annons: