Annons:
Etikettertvseriewebbserie
Läst 1452 ggr
[postmortum91]
2017-04-27 21:50

VAD ÄR SKAM?

Vad handlar den här Serien SKAM om som ALLA ser?
Jag är 26, och tolkat det lilla jag sett som ungdomsserie, tror ni verkligen det är något för en 26 åring? eller är det mest för ungdomar?
Var kan man se det? netflix? viaplay? HBO?

Annons:
Honestyisdead
2017-04-27 21:54
#1

Jag har hört mycket om den genom sociala medier. Försökte genom någon tv play, men det hackade varannan sekund så jag gav upp. 

Men om du undrar var man kan se den undrar jag var du här sett det lilla du sett?

Och det är definitivt en ungdomsserie, som tydligen alla åldrar älskar ;)

Aleya
2017-04-27 22:02
#2

Jag vet folk 30+ som ser det. Du kan se det på svtplay

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Galenidjur
2017-04-27 22:04
#3

jag är 22 och tyckte personligen det var något av det töntigaste jag sett.  Serien i sig är snyggt gjord. Snygg filmat och bra val av musik till specifika scener, men storyn var bara samma gamla ungdomsdrama som man sett tusentals gånger.  Om man tycker om sånt så okej, men den förtjänar absolut inte alla de STRÅLANDE recensioner som den fått. Folk pratar ju som om det vore den bästa serien i världshistorien haha. 

Jag såg den på svt play.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

[Outlawly]
2017-04-27 22:04
#4

Haha jag har heller aldrig sett det, men många i min närhet pratar om det och säger att man borde se det. Jag är 25 år, kompisar runt 25-26 år. Men folk över 30 år ser på det också.

Det är mest en ungdomsserie, men jag tror det är kul att lära sig nya norska roliga ord, och att man kanske känner igen sig från skoltiden.

Jag tror det går att se på SVT play.
Har jag riktigt tråkigt nån gång ska jag kika lite närmre på det.

[memoirsofaclone]
2017-04-27 22:07
#5

Haha, min mamma 50+ har sett hela, men jag har inte sett ett enda avsnitt (är 18), så om man uppskattar den typen av serier så spelar nog inte ålder nån roll😎det är en typisk ungdomsserie om ungdomars liv

[postmortum91]
2017-04-27 22:58
#6

Det låter ju inte som något för mig, men jag kan ju kolla 1 avsnitt och bestämma mig sen. Hur gamla ska de spela i serien?

Annons:
Cireea
2017-04-27 23:17
#7

#6 Dom går i gymnasiet 🙂

Jag ser på SKAM och det är ju som de allra flesta ungdomsserier, fast lite mer nära eftersom kulturen är betydligt mer lik vår än serier på andra håll i världen. Sedan tycker jag också att serien tar upp många viktiga frågor som är aktuella.

Det som jag gillar med SKAM är hela grejen med att man kan följa serien i realtid via deras hemsida, jag tror många missat det och det är just den delen som är den mest unika. 🙂 Via deras hemsida (skam.p3.no) kan man följa serien genom olika sorters uppdateringar i form av småklipp och konversationer från exempelvis sms eller Messenger på Facebook. Varje fredag släpps dessa klipp och liknande som ett enda avsnitt runt 20-40 minuter långt. 😊

Värt att nämna är att även om serien håller fokus på samma grupp så har varje säsong en ny huvudkaraktär som man får följa. 🙂 

Serien kan man följa på svtplay där ett nytt avsnitt dyker upp på lördagar nu när säsong 4 precis börjat. Säsong 1 -3 finns även att se där.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
2017-04-28 16:12
#8

Är 33 och ser den (eller inte börjat se säsong 4 än för vill vänta tills fler avsnitt kommit först). Jag gillar den för att den känns verklig och man kan känna igen sig i den och den inte känns så tillgjord (känns mer som att det är riktiga personer som råkat få sin vardag filmad).

Blev tipsad av en vän att se den men trodde först inte jag skulle gilla den då det inte lät som den typ av serie jag brukar gilla men fastna ganska fort.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annielle
2017-04-29 21:06
#9

Jag är 30+ och gillar serien skarpt! Men jag ser även på The vampire diaries och liknande, kanske inte alla i min ålder gör?!? 😉 

För mig tog det ca 4-5 avsnitt(korta avsnitt ca 20 minuter långa bara) innan jag fastnade för serien dock, hade tänkt ge upp, men gjorde det inte p.g.a. någon som sa någonting om serien som gav det ett försök till….vääldigt glad över att jag fortsatte titta!😍

Säsong 2 och 3 var grymma!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

ilenna90
2017-05-18 15:38
#10

jag tycker definitivt att serien förtjänar alla ´strålande recensioner´ den fått, för jag håller inte alls med om att den är som ´alla andra ungdomsserier.´ Skådespelarna är otroligt duktiga och till skillnad mot många andra serier där det oftast är 20+-åringar som ska spela ungdomar så är det här faktiskt ungdomar på riktigt. gillar också formatet att man kan följa allt i realtid (är dock nu först under säsong 4 som jag kunnat göra det, eftersom dom andra säsongerna redan var släppta på svt när jag började kolla.)
trodde inte alls att jag skulle gilla det först, men blev tipsad om att säsong 3 skulle vara så otroligt bra och började därför kolla från början :) (och såg klart allt på två veckor typ.) vilket jag verkligen är glad att jag gjorde :D (och ja säsong 3 är värd all hype i världen haha.)

Upp till toppen
Annons: