Annons:
Etikettertipsideer
Läst 1344 ggr
Kasp
2017-01-06 14:47

Behöver tips

Mår väldigt dåligt och att inte ha någonting att göra gör allting värre så skulle verkligen uppskatta tips på filmer och serier som jag kan fördriva dagarna med. Är rätt kräsen och blir lätt rastlös och är det något jag inte gillar börjar jag dona med annat, tappar fokus helt och intresse. Har Netflix. FExempel på filmer/serier jag har gillat är: House, Svärdet och spiran, Wentworth, Stallkompisar, En dag i livet, Bron till Terabitia och Because of Winn-Dixie. Har också nyligen sett klart Stranger things (vilket annars inte alls är min typ av genre).

Annons:
VildaVittra
2017-01-06 15:01
#1

Vet inte alls om det kommer passa dig, men jag mår också dåligt och då tycker jag att en hel del brittiska serier funkar (de har ju ofta en klang av lite (sjuk) humor).

Dr Martin (tv-serien, inte filmerna även om det är samma skådis så är rollkaraktären helt annorlunda) var verkligen suverän enligt mig. Man känner sig normal jämfört med honom. Ska komma en ny säsong tydligen under detta år. 

Father Brown- lättsamma mordmysterium, ganska snarlikt Agatha Christie

Last Tango in Halifax- suverän brittisk dramaserie

A Place to Call Home- perioddrama från Australien. Klart sevärd!

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

blodörn
2017-01-06 15:05
#2

Monty Python and the Holy Grail. Det finns inget bättre än Monty Python när man mår dåligt :)

Do as you would be done by - And think for yourself

Cireea
2017-01-06 15:12
#3

När jag mår dåligt brukar jag se Disney-filmer eller också har jag på mina favoritfilmer som jag sett hundratals gånger tidigare, då gör det inget om man somnar ifrån eller bara har på dom i bakgrunden. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Kasp
2017-01-06 16:24
#4

Tack för att ni skriver men ingen av de intresserar mig. 

#3, brukar också se sånt jag gillade när jag var liten (typ Astrid Lindgren filmer) men nu söker jag efter något som verkligen fångar mitt intresse som man inte tappar fokus på.

Cireea
2017-01-06 17:33
#5

Kan du skriva fler filmer som intresserar dig? 🙂 

Du skriver att du gillar Bron till Terabitia, då kanske Spiderwick, Inkheart, Narnia eller kanske Miss Peregrine's Home for Peculiar Childre skulle kunna vara något som intresserar dig? 🙂

Stallkompisar gillar du, har du sett mycket hästfilmer? Annars skulle jag verkligen rekommendera att du ser filmer såsom Running Free, Flicka, Storm Rider, Black Beauty, The Young Black Stallion, War Horse osv.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Jojaton
2017-01-06 17:58
#6

På Netflix finns det massa bra serier, Dexter, Suits, Breaking Bad, Friends, New Girl, Prison Break…

Johanna - Instagram

Annons:
Kasp
2017-01-06 21:18
#7

5. Hm vad jag gillat mer,, Harry Potter, Twilight, Nyckeln till frihet, Den gröna milen, Allt för min syster, Kärlek på menyn (brukar INTE gilla romantiska/kärleksfilmer), En dag i livet (Underbar), Wild child, Unfabulous, Zoey 101, Arn, Skärgårdsdoktorn med mera. Dessa har jag inte gillat: Vänner men gav det typ 5 minuter och det verkade uruselt. Försökte också med Black mirror men det verkade kasst. Gossip girl (kolla kanske 10 min). Började se The OA men det verkade sådär. Fastnar jag inte ordentligt så börjar jag göra annat samtidigt och gör jag det så hänger jag inte med i handlingen=tröttnar. Sen är jag ganska trött på deckar (gillade Sherlock Holmes, Beck och Wallander men har tröttnat). Homeland kollade jag någon säsong på men nje. Brukar heller inte gilla övernaturligt (men gillade stranger things) eller action. Gillar inte komedi så mycket heller. Narnia gillar jag men har redan sett, samma med de hästfilmer du nämnt (running fred är helt underbar!). Är över 20 men har nämnt lite barnfilmer, när jag tittade på dem när jag var yngre mådde jag bättre så tror att det är därför de etsat sig fast som en trygghet i mig men är nog inte så roligt att kolla på nu. Dock kan jag ex ha på en Astrid Lindgren film i bakgrunden om jag gör något annat, men vill ha tips som gör att jag kan fly bort lite, verkligen komma in i något. Glömma tiden för just nu går dagarna så långsamt och egentligen vill jag helst inte vakna osv. Filmerna /serierna behöver finnas på Netflix. 6. Jo det finns mycket men det är svårt att veta vad som är värt att se. Orkar inte kolla lite av allt.

Jojaton
2017-01-06 21:52
#8

Varje Black Mirror avsnitt har ju en unik handling och karaktärer, det är ju som enskilda mini-filmer. Men det är ju o andra sidan inte ett så bra val om man vill må bra då de är obehagliga och deprimerande. Vi verkar väldigt olika i smak och synsett (för mig är det omöjligt att döma en serie/film efter 5-10 min) så jag vet inte om jag kommer kunna ge dig mer tips.

Johanna - Instagram

Cireea
2017-01-07 00:25
#9

#7 Åh ja, Running Free är en av mina favoritfilmer! ❤️
Prison Break, har du testat den serien? Eller varför inte Game of Thrones eller The Walking Dead? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Kasp
2017-01-07 21:01
#10

9. Min med men jag har den bara på VHS så kan inte se den längre. Game of thrones har jag börjat kolla på och den verkar otroligt bra, dock hade jag svårt att hänga med (mycket elaka tankar och då kan det vara svårt att hålla fokus) och den finns inte på Netflix så jag får se om jag ser den nån gång i framtiden. The walking dead finns inte heller på Netflix. :/ Prison Break ska jah kolla upp. Har sett första avsnittet av Orphan Black och den kanske kan vara något. Någon här som sett? Skriv gärna vad ni tycker om det ni tipsar om.

Cireea
2017-01-08 00:37
#11

#10 Tror Running Free ska finnas på någon streamingsida. 🙂 
Ah ja, Game of Thrones kan vara lite svårt att hänga med i början men det blir lättare sen efter några avsnitt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

fossingen
2017-01-08 09:45
#12

#0 Kan klart rekommendera Seabiscuit som hästfilm. Otroligt bra.
Gillar du Desperate housewives finns den serien. En film som fick mig att skratta mycket, är en gammal film Dracula dead and loving it  med Leslie Nielsen.


Kasp
2017-01-08 13:53
#13

11. Jo jag såg några avsnitt men fick nästan svårare att hänga med, vilket var synd för den verkade otroligt bra men ska se om sen lite längre fram, vet inte hur länge jag kommer kunna ha Netflix så vill passa på att använda det och så är de i så bra kvalitet där. Streamat man kan det vara väldigt dålig kvalitet. 12. Inget finns tyvärr på Netflix. Fortsätt gärna ge mig tips. Vill verkligen kunna fastna och försvinna in i något och inte bara ha på i bakgrunden. Skriv också vad ni tycker om det ni tipsar om och vad de handlar om.

Annons:
VildaVittra
2017-01-08 14:23
#14

En serie som är ganska rolig att titta på är "I didn't know I was pregnant". Det är en dramatiserad dokumentärserie om korkade amerikaner som inte vet om att de är gravida förrän barnet är på väg ut. 🤪

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Kasp
2017-01-08 17:03
#15

Det har jag sett. Kan se lite men det är mer ett bakgrundsprogram, inget jag fastnar i.

Cireea
2017-01-08 17:25
#16

Jag har fått slut på idéer, tyvärr.. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Herveaux
2017-01-08 18:15
#17

Du har ingen spec skådis som du tycker är grymt bra?
Då kan du kolla vad denne har medverkat i som du inte har sett redan.

Samma sak med regissörer, finns det någons verk som du tycker extra mycket om? Kanske har du missat något av honom/henne som du kan se?

Någon bok du gillar som har blivit film som du inte har sett?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[RC1393]
2017-01-08 19:11
#18

Kan Penny Dreadful vara något? Två första säsongerna finns på Netflix (finns en tredje och sista säsong också, men den ligger inte ute på Netflix än.

Annielle
2017-01-10 15:47
#19

Älskade Prison Break när det gick! 👍Har kollat en del på Orphan Black, men tröttnade efter första säsongen tror jag det var….men verkar vara många som gillar den i alla fall.

Har ju precis sett klart Skam och rekommenderar det starkt om du råkar ha missat den serien?

Nu vet jag inte själv vad jag ska titta på, vill verkligen hitta någon ny bra serie för att lyckas komma bort lite från mitt eget elände.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

nottheonly
2017-01-10 20:13
#20

SKAM, Orange is the new black, Orphan Black, Gilmore Girls, Sense8, Outlander

Annons:
Annielle
2017-01-10 20:16
#21

Någon skrev The 100, den serien rekommenderar jag också starkt! Bra och beroendeframkallande! 🤪

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Kasp
2017-01-10 22:06
#22

Vad skoj med massa tips. Ska kolla upp, men ni som tipsat får väldigt gärna skriva mer om dem och vad ni tyckte. 17. Är så dålig på skådisar men en jag gillar är Morgan Freeman men har sett det mesta. Regissörer är jag ännu sämre på :P 18 nje men tack för förslaget. 19. Har du sett alla säsongerna av prison break? Är det bra hela tiden eller blir det segt? Vet att den går så Skam ska jag absolut kolla in, bra att det finns på play. Kanske kan jag komma med något tips? Såg homeland och den är nog okej men jag tröttnade, min pappa gillade den och vet en som älskar den serien. Jag kollade nyss på Stranger things och den är inte alls min typ av genre men jag gillade den serien. Har du sett den? Sett Wentworth? Den handlar om en kvinna som hamnar i fängelse fast hon (hm ja som i de flesta serier känns det som) är oskyldig. Tyckte den var väldigt bra. House? Härlig sjukhusserie. Cityakuten är också bra sjukhusserie, men är kanske ingen man direkt djupdyker i och kommer bort. 21. Ah, såg du hela? Är den intressant hela tiden så att man verkligen blir uppslukad av den?

Annielle
2017-01-11 09:31
#23

Japp, jag såg alla säsonger av Prison Break, tyckte att det var bra hela tiden! 🙂

Skam var jag där emot tvungen att kolla ca 4 avsnitt på innan det blev bra (men de första avsnitten är korta, ca 17 -30 minuter långa) , sen blev det bara bättre och bättre, säsong 2 var helt klart bäst! 😍🤪

Tackar för dina tips! 🙂

Jag har inte sett Wenthwort av de du nämner, men funderade på att se den när den gick, var väl inte så sugen på en fängelserie då just bara.

Stranger things gillade jag med, Homeland gillar jag också, ska definitivt fortsätta att kolla på homeland när det kommer tillbaka, inget jag har tröttnat på.

The 100 började jag att se för några år sedan, var inte fast i från första avsnittet, men verkligen fast efter några avsnitt, så jo vad jag kan minnas har jag varit uppslukad av den mest hela tiden sen, så vitt jag vet kommer den tillbaka om inte allt för länge dessutom! 🙂

Min granne ser också på den, hör genom väggen när serien startar på signaturmelodin, har sett på det samtidigt som henne ibland till och med! 😃

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[Devya]
2017-01-16 17:18
#24

Jag rekommenderar The Big Bang Theory. Det är något jag kan se om och om igen. Det är ju dock inte för alla förstås.

Gravity Falls - En animerad serie som jag och min kille fastnade helt och hållet för. Kanske verkar barnsligt att rekommendera en sådan serie men den är faktiskt jättekul.

Kasp
2017-01-17 20:12
#25

Skam ska jag nog ge en chans och se. Verkar som att många pratat positivt om den. Wentworth gillade jag mycket så prova kika på den. :) Eller har du hittat någon serie att fly in i? House är en serie som jag också kan rekommendera. Men den kan bli lite tjatig med tanke på att det är samma struktur på varje avsnitt men nu har ju jag sett alla säsong så… Haha vad roligt att du kan höra när hon tittar. Nej big Bang theory är nog också en sån där bakgrundsserie tyvärr. Men uppskattar förslaget. Animerad serie är nog inte heller riktigt min smak. Mer som bakgrund.

Upp till toppen
Annons: