Annons:
Etikettskådespelare
Läst 1541 ggr
blodörn
11/9/16, 2:39 PM

Underskattade skådespelare

Några skådespelare ni tycker är underskattade?

Jag har många, men den första jag börjar tänka på är Ralph Fiennes
Jag menar,
Han är sååå himla begåvad men de flesta jag känner vet bara vem han är på grund av att han inte hade någon näsa i Harry Potter (han borde btw ha spelat någon annan för han är sååååå himla vacker och borde ha fått visa sin skönhet istället för att se läskig ut kolla bara vad fin han är)
De som inte sett fler filmer än Harry Potter med honom borde göra det NU!
Kolla på Schindler's list (där han visserligen inte är så trevlig, men ja), eller Quiz show eller Grand budapest hotel eller Land of the blind eller The english patient. Han är bra i vad han än gör.

Do as you would be done by - And think for yourself

Annons:
Cireea
11/9/16, 3:59 PM
#1

Ralph Fiennes har hittills varit väldigt bra i de filmer jag sett honom i. 🙂 Han spelar även Hades i Clash of the Titans och Wrath of the Titans. 

Frågan är om han verkligen _är_ underskattad eller om det bara verkar som det eftersom han inte gör så mycket filmer. Det kan ju helt enkelt handla om att han själv inte vill ingå  i vilka projekt som helst. Bara en fundering jag fick.. 

Jag kom att tänka på Brenton Thwaites när jag läste ditt inlägg. Jag tror inte att han är särskilt underskattad egentligen utan det handlar om att han precis börjat komma igång med sin karriär, men jag vill verkligen se mer av honom i framtiden då jag ser potential. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

öhmnej
11/9/16, 10:36 PM
#2

tycker han är iriterande gilar inte våldimårt ja gillar leonardo

blodörn
11/9/16, 10:40 PM
#3

#1 De två filmerna har jag faktiskt inte sett, men ska kolla in dem. 
Han verkar vara en av dem skådespelarna som är lite småkräsen över vilka roller han tar, vilket jag gillar så han inte är med i en massa skitfilmer. Men han borde i alla fall bli mycket mer igenkänd än ''han utan näsa från Harry Potter''

#2 Jag gillar inte heller Voldemort men jag gillar Ralph, som spelar honom. Gillade inte heller hans karaktär i Schindler's list, men gillar ändå Ralph för att han gör ett så bra jobb med sina karaktärer.
Om du menar Leonardo Dicaprio så är väl han knappast underskattad? Alla snackar ju om honom.

Do as you would be done by - And think for yourself

Cireea
11/9/16, 11:32 PM
#4

#3 Ja precis, han verkar välja sina projekt med lite mer omsorg än många andra skådespelare gör. Det tycker jag bara är bra. 🙂

Älskar Ralph i Schindler's List!
Ogillar karaktären men tycker Ralph gjorde ett grymt jobb, verkligen trovärdig.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Devya]
11/10/16, 6:14 PM
#5

Han är en bra skådis men kanske inte precis vacker. Nåja, smaken är som baken! Sen igen så har han inte varit med i särskilt många filmer så det är kanske inte så konstigt om han är lite underskattad. Han har inte riktigt valt de bästa rollerna heller skulle jag våga påstå.   

En skådespelare som jag gillar är Michael Cera. Han är väl kanske inte en fantastiskt bra skådespelare men jag diggar verkligen hans "nördighet".  

Juliette Binoche är en annan favorit men hon är väl mest i franska filmer. Dock var hon med i Chocolat som ni kanske har sett. :)

ElinvBorg
11/11/16, 1:51 AM
#6

Edward Norton är en liten favorit hos mig och måste säga att jag tycker att han är underskattad. Älskar Fight club, Röd drake och Illusionisten och hans insats i Birdman gjorde hela filmen tycker jag :) På tal om Ralph Fiennes så gjorde han också en mycket bra insats i Röd drake :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Annons:
blodörn
11/11/16, 1:37 PM
#7

#5 whaaat?? han är ju så extremt jävla vacker :) #6 gillar också edward norton (min syster har haft en crush på honom sedan american history x så har sett rätt många med honom). men håller med, han är väldigt duktig. ralph och edward var i grand budapest hotel tillsamans också.

Do as you would be done by - And think for yourself

ElinvBorg
11/11/16, 2:00 PM
#8

Ja jag vet men har tyvärr inte blivit att jag sett den även fast jag tänkt på det många gånger :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

blodörn
11/13/16, 4:29 PM
#9

#8 Den är jättebra. Min andra favorit av Wes Andersons filmer (den första är The Darjeeling Limited). Och Ralph visar sina komediskills (vilket jag tror han inte gjort förut).

Do as you would be done by - And think for yourself

ixtab
11/28/16, 1:03 AM
#10

#6

Älskar Norton oxå. I Röd Drake spelar ju även Fiennes så där blir det ett dubbel plus :)

Live long and prosper

blodörn
11/30/16, 6:11 PM
jessR
12/3/16, 2:17 PM
#12

Skulle säga Billy Bob Thornton, William H Macy,  Steve Buscemi,  John C Reilly, Kristen Stewart och  Peter Sarsgaard för att nämna några. Är också ett stort fan av Leo men han är ju långt från underskattad och har numera även fått den Oscar han så länge förtjänat :)

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

blodörn
12/4/16, 2:03 PM
#13

#12 Håller med om William H Macy. Han är verkligen jättebra.

Do as you would be done by - And think for yourself

Annons:
Upp till toppen
Annons: