Annons:
Etikettertvseriewebbserie
Läst 1905 ggr
[xMondSy]
10/18/16, 1:34 PM

The walking dead S07

Om mindre än en vecka är det äntligen dags och premiär för säsong 7 av TWD! 

Med tanke på hur förra säsongen avslutades så längtar jag något oerhört efter första avsnittet :) 

 **** TRÅDEN KAN INNEHÅLLA SPOILERS ****

Annons:
Cireea
10/18/16, 1:47 PM
#1

Är så pepp!! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
10/19/16, 5:25 PM
#2

Yes yes yes! Men VEM får klubban tro ☝️

Riesen
10/19/16, 9:07 PM
#3

Hur mycket jag än vill att det inte skall hända, så tror jag att det blir Glenn :(

[xMondSy]
10/20/16, 5:24 AM
#4

Jag håller mig fortfarande till fd. Generalen faktiskt! Kommer inte ihåg hans namn nu bara för de ^^ Eller tyvärr Carl möjligen!

Cireea
10/20/16, 1:56 PM
#5

#4 Abraham? 🙂

Tror inte på Carl faktiskt, då tycker jag att Abraham låter mer troligt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
10/20/16, 3:55 PM
#6

#5 du är ju en ängel! Precis de namnet :) Man kan ju alltid spekulera i det! Men magkänslan säger väldigt mycket Abraham.

Annons:
Cireea
10/20/16, 4:37 PM
#7

#6 hihi! 🤗

Ja absolut, det känns som Abraham eller Glenn för min del. När var det den nya säsongen hade premiär? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Riesen
10/20/16, 6:21 PM
#8

#7 skall vara nu på måndag som den sänds i USA eller söndag för dem då

Cireea
10/20/16, 6:24 PM
#9

#8 Tack! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
10/20/16, 8:00 PM
#10

Måndag 03:00 enligt min tv show app :)

Dankoso
10/21/16, 10:22 PM
#11

Jag är nu 90% säker på att det är Glenn som får ta smällen. Tänkte först att de nog inte skulle välja honom då han var offret i serietidningarna och fansen kommer att förvänta sig det. Men efter the sneak peek så verkar mer och mer peka åt det hållet samt att om man lyssnar riktigt noga vid 0:24 kan man höra en kvinna(Troligen Maggie) snyfta "Oh Glenn"

Men men den som lever får se har för övrigt inget emot om det skulle vara honom, faktum är att jag nästan hoppas det. 

Missförstå mig inte gillar Glenn och han är en av mina favoritkaraktärer efter Daryl och Michonne men känner att nu när vi fått vänta så länge så vill jag att dödsfallet faktiskt ska göra intryck och känner att Glenn skulle vara den bästa kandidaten då han är en av de få som överlevd sen första säsongen och alltså är en fan favorit.

Cireea
10/21/16, 10:35 PM
#12

För tillfället så bryr jag mig faktiskt inte om vem som tar smällen så länge det inte är Daryl. Jag vill bara att det ska hända så vi kan komma vidare. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Halvdansken
10/22/16, 12:48 AM
#13

#12. Jeps. Precis så resonerar jag också.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
[xMondSy]
10/22/16, 10:16 AM
#14

2 dagar kvar! Spänningrn växer sig större för var dag som går :D Och vem som än dör så hoppas jag på en bra säsong!

[xMondSy]
10/24/16, 10:30 AM
#15

Då har man sett första avsnittet av säsong 7! Snacka om att bli mindf*ckad 😮

Jag var till viss del beredd! Men ändå inte på vad som skulle hända 😭

Halvdansken
10/24/16, 10:35 AM
#16

Inte Daryl, väl?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[xMondSy]
10/24/16, 11:22 AM
#17

Daryl är ok!

Cireea
10/24/16, 6:21 PM
#18

Såg precis på första avsnittet och jag kan väl säga att det inte var helt och hållet oväntat men fyf*n alltså. 😮 Jag mådde typ dåligt under hela avsnittet.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hampusrylander
10/24/16, 8:30 PM
#19

Det första avsnittet var fan det absolut vidrigaste jag sett. Var beredd på mycket men verkligen inte beredd på DETTA.

Sham's Rats

[xMondSy]
10/24/16, 8:32 PM
#20

Det var nästan lite för mycket! Men så sorgligt :(

Annons:
Cireea
10/24/16, 8:53 PM
#21

Eftersom den här tråden får innehålla spoilers (och det står även i inlägg #0 att det kan förekomma) så känner jag att det är okej nu att skriva lite mer öppet.

Alltså, när Abraham tog smällen så vart jag inte alls förvånad. Jag menar, det var väldigt väntat att han skulle gå ner som en "champ". Dock väldigt sorgligt ändå, ett fruktansvärt sätt att dö på. Fy!! 

Daryl är min favoritkaraktär men han är så hetlevrad och tänker inte till innan han handlar. När han klappade på Negan förstod jag direkt att Glenn skulle dö. Det hade varit för enkelt om Daryl fått ta smällen.😐 Genom att straffa någon annan för Daryls handlade gör saken så mycket värre än om Negan bara slagit på Daryl. Det blir mer brutalt. Hade jag varit Daryl hade jag nog aldrig förlåtit mig själv för det som hände Glenn eftersom han dog på grund av min oförmåga att kontrollera min ilska.. 😐

För att inte tala om Rick och Carl, alltså jag höll andan! 😮Ett par sekunder var jag helt säker på att Rick skulle hugga av honom armen. 

Vad tror ni om säsong 7? Kommer det bli en nagelbitare?
Jag undrar mest över hur många säsonger Negan med gäng kommer vara med.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
10/25/16, 12:32 AM
#22

Jag sitter och undrar på hur många som kommer att dö jag! När sekvenserna spelandes upp där alla fick varsitt slag i hucud

[xMondSy]
10/25/16, 12:34 AM
#23

** i huvudet så gick jag in i chock :O Suck! Kan inte redigera via mobilen och den ville inte samarbete så blev 2 inlägg xD

Cireea
10/25/16, 12:46 AM
#24

#22 Nu hänger jag inte med, det var väl bara Rick som tänkte på hur det kunde gå för resten om han inte lyssnade på Negan när de åkte iväg med husbilen? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
10/25/16, 9:56 AM
#25

#24 jo, men det tog mig tid att fatta att det var så, jag satt och var i rejäl chock :o Nu ska det bli intressant dock och sedan hur de ska ta sig an Negans gäng och rädda Daryl :)

Cireea
10/25/16, 2:13 PM
#26

#25 Åh okej på så vis! 😃 Jag tror säsong 7 kommer vara riktigt spännande! 🙂 

Är det bara jag eller är Negan en riktigt bra skurk? Alltså jag älskar att hata honom.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
10/25/16, 4:02 PM
#27

Han gör rollen skitbra! Så mer Negan åt folket :D

Annons:
[Devya]
10/26/16, 10:20 PM
#28

Ahhhh, det slog mig först NU att Negan är Jeffrey Dean Morgan, han som spelar pappan åt Dean och Sam i Supernatural! 

Jag har hållt på att bli tokig över det här och nu äntligen kollade jag upp det på imdb. Jag gillar verkligen den här skådespelaren. Han är väldigt duktig.

Cireea
10/26/16, 11:18 PM
#29

#28 Han är riktigt bra 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
10/27/16, 12:40 AM
#30

Snart måndag igen :D

Cireea
10/27/16, 11:19 AM
#31

#30 Tänkte exakt samma sak bara för några minuter sen.😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Halvdansken
10/27/16, 9:28 PM
#32

På TWDs facebook sida var det många som skrev att nu tänkte de sluta se serien, det var alltför hemskt, och blodigt, nej döda inte Glenn och jag vet inte vad.
Men faktist så följer det serien, och de som vet lite mer säger att Maggie kommer att utvecklas starkt efter detta.  Det ska bli kul att se.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cireea
10/27/16, 10:05 PM
#33

#32 Alltså jisses 😐 Det kändes ju lite löjligt. 

Jag tycker att episoden var hur grym som helst. Den var vidrig på det sättet att man tog ihjäl två omtyckt karaktärer på ett sånt brutalt sätt men jag tycker inte det var fel. Jag förväntar mig att de allra flesta karaktärerna kommer dö förr eller senare, det är liksom lite av seriens gång kan jag tycka. 🤔

Om man tycker det är lite för magstarkt så kanske man inte ska se TWD då karaktärerna mosar ihjäl zombies stup i kvarten samt dödar personer hit och dit. Jag tycker inte den här episoden var värre än någon annan riktigt blodig episod som varit genom säsongerna.. 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Devya]
10/28/16, 7:04 AM
#34

Jag tycker definitivt att det avsnittet var det värsta hittills. Jag fick pausa eftersom det blev för magstarkt och det är första gången jag har behövt göra det någonsin.

Man kan inte sen heller riktigt jämföra den här blodiga scenen med då de dödar zombies eller andra bikaraktärer som man inte har någon connection med.:)

Annons:
Cireea
10/28/16, 6:58 PM
#35

#34 Håller inte riktigt med dig. Om jag som tittare anser att de där scenerna var för blodiga för att kunna fortsätta se serien, så tycker jag att det är märkligt att man reagerar nu först.  Blod är blod oavsett om det kommer från en huvudkaraktär eller en karaktär med mindre roll..

Nu snackar jag alltså om hurvida senaste episoden var blodigare än någon annan av de blodigaste episoderna som varit genom säsongerna.  Och jag tycker inte att den här episoden var just blodigare på det sättet att man skulle sluta titta. Så mycket värre än det vi sett tidigare var det ju inte.. 😛

Men som sagt, tur man får tycka olika! 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Riesen
10/29/16, 9:51 AM
#36

#32 Tycker du inte att det spoilar lite om du går igenom facebook inläggen? Det finns många inklusive jag som läst böckerna/volymerna eller vad man nu ska kalla dem, som kan spoila så mycket om du läser råkar läsa fel inlägg.

Cireea
10/29/16, 5:02 PM
#37

#36 Fast tvserien följer ju inte serietidningen i mångt och mycket. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Halvdansken
10/29/16, 6:09 PM
#38

#36. Jag har inget mot spoilers. Det gör att jag kan fokusera på vad som händer, i stället för att bara sitta och vänta på svaret.  Det blir lugnare så. Jag vet vad som händer, det intressanta tycker jag är hur det händer.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cireea
10/29/16, 7:02 PM
#39

#38 Håller med! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
10/29/16, 7:15 PM
#40

För en annan då så är allt en överraskning 😃 Så hoppa gärna inte för långt fram för min skull! ^^

Cireea
10/29/16, 7:19 PM
#41

#40 Nej då, den här tråden är ju om tvserien. 🙂 Så här pratar vi bara om det som händer i tvserien och inte serietidningarna.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Halvdansken
10/29/16, 9:48 PM
#42

Absolut inte. Jag har inte l¨st serierna, så jag vet inte vad som händer. 
Eller jo… Wikipedia vet… 😉

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Rumblebee
10/31/16, 7:19 PM
#43

Jag älskade första avsnittet. Tycker verkligen skådisarna gjorde riktigt bra ifrån sig. Glenn när han försökte säga sitt avsked till Maggie och så Rick's ångestattack.. Jag tror att anledningen till att folk tycker att det avsnittet var för brutalt är för att vi är inte vana vid att se sådant i den här serien och att det drabbade så många karaktärer som vi ha följt med sedan början. För även om Abraham och Glenn dog på samma sätt och blev fullständigt sönderslagna så tycker jag att Glenn's död den värsta hittills. I och med att vi följt honom sedan säsong 1. För tänker man efter så har det varit rätt många otäcka dödsfall. Även om de inte varit i bild på samma sätt: Lori som fick kejsarsnitt medans hon var vaken. Hershel när han blev dödad av Guvernören, kannibalerna i Terminus.. Otis som Shane sköt i benet när de jagades av walkers..

Cireea
10/31/16, 7:24 PM
#44

#43 Så kan det absolut vara. 🙂 Tycker också Glenn's död kändes lite mer då han varit med så länge.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Halvdansken
10/31/16, 9:27 PM
#45

#43. Håller helt med.
Hon som fick en pil genom huvudet när de gick mot… Terminus (eller?) var en chock, tyckte jag. Andreas död,  Merle och Daryls kamp. Hästen som dog i alla första avsnittet. Osv osv.

Eller denna…
https://www.youtube.com/watch?v=2dCn7d_jDjg

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cireea
10/31/16, 9:54 PM
#46

#45 Vänta nu, vem fick en pil i huvudet när dom gick till Terminus? Den enda jag kommer ihåg som fick en pil i huvudet var ju Denise förra säsongen. Det var ju survivors som dödade henne. ☝️

har för mig att  i serietidningarna var det Abraham som dog genom en pil i huvudet men att dom ändrade i tvserien. Någon som kan bekräfta det? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Halvdansken
10/31/16, 10:21 PM
#47

Jamen det var väl då? Denise? Vart var de på väg?  De har varit på väg så många gånger att jag inte har helt koll på vem o när o hur.

Var det förra säsongen? Tycker det känns som längre sen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cireea
11/1/16, 12:21 AM
#48

#47 Då var dom bara ute för att leta olika förnödenheter. Hon blev då dödad av Dwight. 😐 Det känns som en evighet sedan men det var förra säsongen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[xMondSy]
11/3/16, 11:59 AM
#49

Jag fann detta avsnittet lite "snark" eller snarare, jag satt faktiskt och nickade sista 10-15 minutrarna xD Men överlag tyckte jag avsnittet var tråkigt

Cireea
11/3/16, 1:32 PM
#50

Håller med, ett typiskt utfyllnadsavsnitt. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Halvdansken
11/3/16, 10:36 PM
#51

Mja… intressant att se vad som hände med Carol. Meeen…..

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[xMondSy]
11/8/16, 1:08 AM
#52

Vad säger vi om dagens avsnitt? Känns bra att du Daryl! Men av någon anledning känner jag att avsnitten runt enstak personer blir lite meh och långtråkiga :o Jag sitter i stort sett och väntar på att värsta kriget ska bryta ut mellan Alexandria och Negan.

Halvdansken
11/19/16, 10:38 PM
#53

Inga reaktioner på avsnitt 4?  Vad håller Rick på med? Vad tänker Daryl?  Fler än jag som tycker Negan är mer irriterande än skrämmande?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cireea
11/19/16, 10:39 PM
#54

Har inte kikat än! 
Har haft fullt upp hela veckan, ska ta tag i det imorgon. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[xMondSy]
11/20/16, 8:31 AM
#55

Rick är ju en pussy när det kommer till Negan, hans lilla knähund. Jag sitter och väntar på när det ska smälla till!

Annons:
Zadeira
11/20/16, 3:41 PM
#56

#53 Jag tänker mig något i stil med att Rick kanske har en baktanke med att följa Negans order och lyda minsta vinken. För om de visar sig villiga att följa Negan kanske de kan få bättre insikt i sina fiender och hitta något sätt som de kan ge igen på. Finns det inte ett uttryck som lyder typ "keep your friends close, keep your enemies closer"?

Rick verkar allvarligt traumatiserad men jag tror inte att han ger upp helt sådär efter allt de varit med om ända sedan starten. Jag tror att han kanske just nu inte medvetet jobbar på något men att det faktiskt finns en långsiktigare plan i hans agerande.

Daryl är jag mer kluven kring, han verkar ju ha tappat all glöd och känns jäkligt ostabil. Men samtidigt förvånar det mig inte om han flyter med som han gör nu för att också på längre sikt ha en jäkla massa inside information som kan hjälpa dem att förgöra Negan.

Jag är faktiskt glad att denna säsongen verkar vända allt upp och ner. De senaste säsongerna har flutit på ganska så jämnt och man har förstått vad som kommer, kunnat karaktärerna och i princip vetat hur Rick, Daryl, Carol med flera agerar och är som personer.  Visst har det varit en del stunder då saker kommit som ett slag i ansiktet, karaktärer man inte ville har dött osv men denna säsongen känns det som att allt man tidigare trott och vetat om allt och allt vänds helt upp och ner. Som att man får se nya sidor av karaktärer som man inte alls trodde fanns. Som att man plötsligt inte alls är säker på vem som är hur och hur saker kommer gå, eller ens vem som kommer levande ur säsongen.

Det enda som oroar mig nu är egentligen vad händer sen. Det känns lite som att Negan och denna säsongen är en final. Vem vill gå tillbaka till att se dem promenera längst järnvägen efter ett nytt hem igen?

nottheonly
11/24/16, 11:15 AM
#57

Förstår Rick till 100% just nu, han vill bara att alla ska fortsätta vara vid liv med tanke på vad Negan är kapabel till och han offrar sin stolthet för de andras skull. Det är stort även fast många av dem inte ser det så.

[xMondSy]
12/5/16, 11:12 AM
#58

Mitt huvud känns bara mer och mer mindf*ckat för varje avsnitt jag ser just nu, Hur ska detta sluta egentligen? Nästa avsnitt är det sista som ligger i min tv show app kalender. 

Just nu känner jag bara att det inte kommer att finnas något slut på det hela, The Saviours har lite för stort övertag än så länge. Jag hoppas verkligen att de kan komma på en lösning snart för att bli kvitt Negan.
De flesta verkar vilja göra något åt det själva just nu också för den delen. 

SPÄNNANDE!!!!

Upp till toppen
Annons: