Annons:
Etikettertipsideer
Läst 1004 ggr
Sollar
2016-10-13 14:56

Skräckfilmstips sökes

Vill ha tips på skräckfilmer, de ska paranormala och engelsktalande. Skriver en lista på filmer jag har sett för att underlätta, lär ju inte ha fått med alla dock men dessa var de jag kom på just nu.

the ring 1-2                                                                             the conjuring 1-2

insidious 1-3                                                                           sinister 1-2

the messengers                                                                     annabelle

mama                                                                                      abandoned dead

cherry tree                                                                              pulse

The Pyramid                                                                            darkness

the darkness                                                                          dark floors                                                                               

the dark                                                                                   pandorum

grave encounters 1-2                                                            grace the posession

book of blood                                                                        it follows

lights out                                                                        the taking of deborah logan

deliver us from evil                                                           paranormal activity (alla)

the grudge 1-2                                                               haunting in connecticut 1-2

the apparition                                                                        absentia

lake eerie                                                                                haunting in cawdor

antibirth                                                                                  desperation

langoljärerna                                                                          the ouija experiment

madhouse                                                                              ouija

a woman in black                                                                  the babadook

shadow people                                                                      the quit ones

oculus                                                                                      white noise

devils due                                                                                the dorm

mirrors 1-2                                                                              the others

ghost ship                                                                               dark skies

silent hill                                                                                 jennifers body

drag me to hell

Annons:
Sollar
2016-10-14 17:56
#1

Ingen som har några tips?

Cireea
2016-10-14 23:50
#2

Här kommer några förslag, hoppas någon verkar intressant:

  • Orphan
  • Rec (1 - 4 ) 
  • Wrong Turn ( 1 - 6) 
  • Don't Breathe
  • Cabin in the woods
  • Saw-filmerna
  • The Hills Have Eyes ( 1 - 2 )
  • Texas Chainsaw Massacre
  • Hostel
  • The Collector (1 -2 )
  • Wolf Creek ( 1 -2 )

Har du sett båda Silent Hill-filmer eller bara första? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Sollar
2016-10-15 21:10
#3

#2 Tack, nu har jag hunnit kolla upp de jag inte kände till.

Jag är inte så intresserad av psykopater och zombies, som saw är jag helt ointresserad av, försökte kolla en gång men gav upp. Jag kan gilla en bra thriller som orphan, den har jag sett redan, och dream house. Men jag ska kolla upp några av de andra. Silent hill insåg jag när jag läste ditt svar att jag knappt kommer ihåg den alls, så jag ska se den igen. Är rec på engelska? Trodde den var typ spansk eller nåt sånt.

Cireea
2016-10-15 23:05
#4

#3 Originalet är på spanska men det finns en engelsk Remake av första filmen. Men man får väl ha undertexter om man inte förstår det talade språket! 😎  Den franska filmen Frontiers från 2007 är ju ganska sjuk också, den borde du se. 

Jag ogillar Saw skarpt, tycker filmer som dom är äckliga och meningslösa.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Sollar
2016-10-15 23:39
#5

För mig tar det bort känslan lite, därför bad jag om tips på engelsktalande filmer.

Cireea
2016-10-16 00:17
#6

#5 Ah okej, missade att läsa hela inlägget. 😃
Jag läste rubriken och alla listade filmer bara. 😛  

Måste nog också se om Silent Hill, det ska tydligen komma ytterligare en.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Sollar
2016-10-16 00:33
#7

Hur många finns det?

Känns lite som att jag börjar få slut på skräckfilmer nu, har kollat på så många på sistone. Och dessutom tycker jag att de flesta är en besvikelse, den bästa jag sett den senaste tiden var nog Antibirth som var lite annorlunda,

Cireea
2016-10-16 00:43
#8

#7 Det finns två och det verkar som att en tredje ska komma ut nästa år.

Det är svårt att hitta bra skräckfilmer, men utbudet minskar ju radikalt om man inte är intresserad av "psykopater" då de allra flesta filmer cirkulerar kring antingen det eller någon form av paranormal/exorcism/possession. 

Hade du sett Don't Breathe? 🙂 Eller var den kanske inte intressant? Jag vet inte exakt hur handlingen är då jag inte hunnit se den själv..

Hittade även en lista på IMDb som kan vara intressant för dig.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Sollar
2016-10-16 00:59
#9

Jag har inte sett den, men den är en av dom jag ska se från dina tips.

Kollade imdb-listan, det känns lite som att jag sett det mesta. Men jag ska spara den och kolla igenom ordentligt så jag inte missar någon.

Nu kommer ju snart rings, undrar om man vågar hoppas på den, the ring var absolut en favorit.

Cireea
2016-10-16 01:09
#10

#9 Åh, berätta gärna vad du tyckte om den sen! 

Det fanns massor med listor på IMDb med skräckfilmer. Sök på exempelvis "horror movies imdb" eller "paranormal movies list". 🙂Brukar komma upp många förslag.

Är rings en uppföljare till The Ring-filmerna eller är det mer en Remake? 🙂 Följer rings samma story eller är den mer fristående? Hade ingen aning att den skulle komma men måste kolla in den, helt klart.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Sollar
2016-10-16 01:25
#11

Det är lite märkligt tycker jag, jag har inte sett en enda reklam för den, kollade på en trailer på yt för nån vecka sedan och då kom den upp som förslag annars hade jag inte haft någon aning om den. Den verkar ju lite annorlunda än de första men vet faktiskt inte mer.  Det står att den kommer ut den 28:e och 123 movies brukar ju vara rätt snabba med att lägga ut filmer.

https://www.youtube.com/watch?v=WOH3ORdVmk8

Cireea
2016-10-16 01:59
#12

#11 På IMDb står det att den har biopremiär den 3 februari 2017 i USA. 😐 Vilken månad hittar du att den ska komma ut här i Sverige? 28:e vad? 

Konstigt ändå att det inte gjorts mer reklam för den, The Ring var ju ändå populär. Fast å andra sidan blev ju The Ring 2 ganska ratad i jämförelse med första filmen, kanske är det därför som den inte fått så mycket uppmärksamhet? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Sollar
2016-10-16 11:50
#13

Det står i länken att den kommer ut den 28:e oktober. Fast det kanske är fel om det står annat på imdb. Har inte kollat när den kommer på bio här eftersom jag inte fixar att gå på bio, jag brukar kolla på nätet.

Annons:
Cireea
2016-10-16 13:40
#14

#13 Hmm, okej. Dom kan ju ha flyttat datumet, det är ju rätt vanligt. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Sollar
2016-10-16 20:42
#15

Fick syn på nån sida nån delat på fb, stod också 3:e feb.😕

Cireea
2016-10-16 22:38
#16

#15 På så vis, då får vi vänta tills dess! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Sollar
2016-10-16 23:13
#17

Japp, och jag som hade sett fram emot att snart se den.😡

Upp till toppen
Annons: