Annons:
Etikettäventyr
Läst 1611 ggr
[Grinch]
2016-05-13 16:46

Hachiko

Visste inte direkt var jag skulle sätta denna filmen i för ämne men i alla fall. Är det nån som sett Hachiko? Har ni inte det så tycker jag att ni borde det. Den är baserad på verklighet och handlar om en hund. Jag tyckte den var sorglig när den började närma sig slutet. Den är verkligen fin.! :-)

Annons:
Fridaaaa
2016-05-13 16:57
#1

Den är toppenbra! Och så gripande. Jag gråter varje gång jag ser den.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

DesK
2016-05-13 17:01
#2

Jag har sett både den amerikanska filmen producerad av Lasse Hallström och en tecknad japansk film. Det lär även finnas en till japansk med människor och hundar. Hunden Hachiko är en akita, som är japans nationalras, tillsammans med shiban (se min avatar) i filmen spelas Hachiko som valp av en vuxen shiba och Hachiko som vuxen av en akita.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Grinch]
2016-05-13 17:05
#3

Vilken scen tyckte ni var mest gripande? Jag började gråta när Hachiko låg under det gamla tåget när han var gammal. :-'( Tänk att han har funnits på riktig!

Carrosh
2016-05-14 14:19
#4

Såg den när jag var yngre och fick sedan genomlida den under ett arbetspass. Även om jag vet att den är baserad på en verklig händelse så tycker jag inte om den. Den känns fånig och tillgjord och jag gillar inte den sortens förmänskligande av djur. Men det är jag det.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[RC1393]
2016-05-14 23:45
#5

Jag såg den tillsammans med brorsans akita första gången. Drog upp henne i knäet (där hon egentligen inte fick plats) och dog feels-döden.

Calcifer
2016-05-17 13:44
#6

Älskar både den och japanska originalet som jag också sett. Däremot blir jag chockad varje gång jag är inne på netflix och kollar runt bland barnfilmerna. Där ligger den, nämligen, och herregud inte att jag skulle låta mina barn se på den eller!!!!

Jag har bott i Shibuya, Tokyo där riktiga Hachiko statyn står och det var väldigt häftigt att få se den i verkligheten.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[Grinch]
2016-05-17 14:12
#7

Jaså har du varit vid statyn?! Vad roligt! Jag har bara sett den amerikanska filmen. Har inte hittat den japanska versionen.

Calcifer
2016-05-17 14:15
#8

#7 Oja, massor av gånger. Det var där man typ alltid möttes upp med folk. "Ses vid Hachiko" sa man väl ungefär två miljoner gånger…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Grinch]
2016-05-17 14:32
#9

Ja, jag har att det är en känd mötesplats :-) Vilken film tycker ni var bäst? Lassie eller Hachiko? Hachiko är min favorit!

Upp till toppen
Annons: