Annons:
Etiketterdramaromantik
Läst 2832 ggr
Cireea
2/14/16, 8:06 PM

The Danish Girl

Har någon mer sett filmen The Danish Girl?
Alicia Vikander och Eddie Redmayne har huvudrollerna i denna film, och dom gör ett ruskigt bra jobb i sina roller.

Filmen är baserad på en roman som är skriven av David Ebershoff, boken har samma namn som filmen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Swadika
2/15/16, 11:01 AM
#1

Såg den i helgen🙂Jag tycker väldigt mycket om Alicia Vikander och har gjort sedan jag såg henne i Andra avenyn (vad blir det typ 2007?) men Eddie Redmayne är också otroligt duktig i den här filmen. 

Tyckte väldigt mycket om filmen och en viktig historia. Velar mellan en stark 7:a eller en 8 av 10. Rekommenderas 👍

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Cireea
2/15/16, 12:24 PM
#2

Alicia Vikander är verkligen en helt sjukt duktig skådespelerska, jag ser fram emot att se fler filmer med henne. Har sett henne i Ex machina, Seventh Son och så hade hon ju en mindre roll i filmen Burnt! 🙂

Jag gav filmen en 9/10 , tyckte den var så otroligt bra. Väckte mycket tankar och känslor under filmens gång, men det var väl först efteråt som man verkligen satt sig ned och reflekterade.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hyvetytte
2/17/16, 12:28 PM
#3

Jag såg den härom dagen, helt fantastisk! Alicia Vikander går från klarhet till klarhet och Eddie Redmaynes spelar sin rollkaraktär så trovärdigt och nyansrikt att till och med min machosambo kände in honom och fick sig en tankeställare. 

Jag kan helt ärligt inte se en film efter detta, är det någon som har tips på en film som mäter sig med denna som jag kan ge mig på? Eller ska jag bara se några usla filmer för att komma ner på en normal kravnivå 😃

Cireea
2/17/16, 12:37 PM
#4

#3 Har du sett The Theory Of Everything? Det är med Eddie Redmayne, även det är en helt otrolig film. 

Eddie Redmayne kan nog vara en av mina absoluta favoritskådespelare, han gör sina roller med sådan precision och trovärdighet att man inte kan låta bli att verkligen ryckas med i filmen. Man tror verkligen att Eddie blev Lili, så otroligt bra var han i sin roll.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

jessR
3/20/16, 1:33 AM
#5

Oj vilka hyllningar den har fått av ovanstående, nästan så jag måste se om den för jag blev faktiskt riktigt besviken. Blev inte heller imponerad av Alicia, tyckte hennes karaktär kändes spelad och Eddie som jag förövrigt älskade i The theory of everything kändes inte äkta i rollen som kvinna. Jag är nog ganska ensam om mina åsikter, speciellt om Alicias insats då hon fick Oscar för den men jag hade förväntat mig mer men ändå roligt att Alicia vann en Oscar 😃

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

Upp till toppen
Annons: