drama

Carol. vad tyckte ni?

2016-01-26 14:06 #0 av: missmagicscabinet

Har någon sett den bioaktuella Carol med Cate blanchett? 

Jag sammanfattar mina tankar om både filmen och boken den är baserad på HÄR

Har ni sett / vill se? Tankar? Glad

Anmäl
2016-01-26 14:07 #1 av: Cireea

Jag har inte sett den ännu men har den på min Watchlist Glad 

Vill inte klicka på länken utifall det innehåller lite spoilers så väljer att fråga vad du själv tyckte om filmen? (Inga spoilers tack) Förlägen

FilmGuldhamster, HamsterLitteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl
2016-01-26 14:09 #2 av: missmagicscabinet

#1 det är inga direkta spoilers om filmen. Några små om boken dock. ^^

Jag var lite skeptisk då filmen var så olik boken men om man bortser från det så tycker jag den var välspelad och snygg. Glad Absolut sevärd!

Anmäl
2016-01-26 14:17 #3 av: Cireea

Oftast skiljer det ju sig otroligt mycket mellan böcker och filmer/serier, tyvärr. Oberörd Fast det kan ju vara på både gott och ont såklart! 

Ska absolut ta och se den!Glad

FilmGuldhamster, HamsterLitteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl
2016-03-20 01:27 #4 av: jessR

Jag tyckte den var något av en besvikelse faktiskt. Jag är ett stort fan av Cate Blanchett men jag blev aldrig riktigt engagerad i ett viktigt ämne så den får inte mer än en 6/10 av mig. 

Anmäl
2016-03-20 11:08 #5 av: missmagicscabinet

#4 Förstår dig faktiskt. Jag tycker du ska läsa boken. Den är tusen gånger bättre! Glad 

Anmäl
2016-03-20 13:56 #6 av: jessR

#5 Tyvärr är det ju oftast så, får bli att läsa boken istället! Tack för tips! Glad

Anmäl
2016-03-20 15:15 #7 av: missmagicscabinet

#6 ja, det är klassiskt verkligen. Sällan film kan slå orginalboken. Säg gärna vad du tycker sen om du läser den Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.