Annons:
Etikettmusikaler
Läst 1359 ggr
Katniss
2016-01-10 12:21

Er favorit?

Vilken är er favoritmusikal? Tycker väldigt mycket om musikaler och får gärna några tips på några som jag inte sett förut. Jag tycker om de flesta musikaler. Exempel är; Fantomen på operan, les Mis, Rock of Ages, Hairspray och Moulin Rouge Så, vilken musikal är er favorit? :)

R.I.P. Anton 💔

Annons:
Cireea
2016-01-12 23:01
#1

Jag är inte så mycket för musikaler men Grease är en klar favorit för min del 🙂Om vi nu pratar musikalfilmer 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Katniss
2016-01-13 08:14
#2

#1 Ja, det var mest det jag tänkte på :) men jo, Grease är ju väldigt bra den med. Dock har jag hört att uppföljarna inte riktigt är det.. :p

R.I.P. Anton 💔

Cireea
2016-01-13 10:47
#3

#2 Nej, första filmen är det som gäller. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2016-01-13 15:49
#4

Jag har inte sett så mycket musikaler. Det var länge sedan sist, men dom jag minns att jag tyckte om är dessa: Sweeney Todd: The Demon Barber of of Fleet Street Mamma Mia!
Repo! The Genetic Opera Nightmare Before Christmas

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
2016-01-13 15:58
#5

Åååh Mamma Mia är verkligen hur bra som helst! 😍

Gillar verkligen inte Sweeney Todd, alldeles för mycket musik och låtarna väcker inget intresse hos mig. 😐 Dom är tråkiga, långa och väldigt utdragna. Man hinner ledsna bara någon minut in.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hyvetytte
2016-01-13 16:20
#6

Les Misérables 😍

Annons:
Calcifer
2016-01-13 17:43
#7

Mamma Mia, The Phantom of the Opera (som jag haft turen att se två gånger i London). Kan vara någon mer som jag inte kommer på nu. Personligen är det inte min favorittyp av film.

Och jag räknar inte in tecknade/animerade filmer.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Katniss
2016-01-13 19:13
#8

#4 Tack för tipsen! Jag ska kolla in Sweeney Todd och Repo, de andra vet jag redan är bra (har sett dem) #6 Så bra, eller hur?😍 #7 bra musikaler de med :) nej, jag föredrar nog icke tecknade/animerade musikaler för det medta. Men någon extra bra som ändå kan vara värd o se? 🙂

R.I.P. Anton 💔

hyvetytte
2016-01-14 09:21
#9

#8 sjukt bra 😍

Calcifer
2016-01-14 10:20
#10

#8 Jag tycker det är svårt att veta vilka tecknade/animerade filmer som faktiskt räknas mer som en musikal. Bara för att de har några låtar i sig betyder inte att de faktiskt hör till den kategorin.  Frozen tillhör tydligen den kategorin och den är fantastisk som attans. Skönheten och Odjuret med.  Tangled, Aladdin och Lejonkungen också.

Men för att återgå till icke tecknade: Rocky Horror Picture Show. Så. Jäkla. Fantastisk. 

Fler Disneyfilmer specifikt hör också till kategorin tekniskt sett, men för mig är de inte riktigt musikaler. Jag vet inte, det känns inte "rätt" på något vis.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

sponny
2016-01-14 12:55
#11

Kan bara hålla med om Rocky horror picture show. Galet bra, fruktansvärt kul.

När det gäller äldre musikalfilmer finns det en som slår alla andra med hästlängder.

Singing in the rain. Vilket mästerverk. Och Gene Kelly kommer alltid att vara en klart lysande stjärna!

VildaVittra
2016-01-14 15:24
#12

Den bästa musikal jag sett är Goddess.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Katniss
2016-01-14 19:14
#13

#10 Hmm.. Vad handlar Rocky Horror om? #11 Dinging in the rain har jag hört ska vara bra :) #12 Aldrig hört talad om den faktiskt. Får kolla upp

R.I.P. Anton 💔

Annons:
Calcifer
2016-01-14 23:15
#14

#13 Rocky Horror är typ svår att förklara. Den är lite som en musikal på crack. Typ en transvestit alien som vill åka hem och ett nyförlovat par som råkar hamna där och en massa folk som sjunger och ja… alltså, helt störd. XD

Bifogar trailer. Rätt sexuell dock, så är man blyg eller ung bör man nog kanske inte se den. Men alltså jag älskar hur whacky den är. Dock är den som sagt svår att förklara handlingen till för att… ja, It makes no sense. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Tuulikki]
2016-01-17 09:07
#15

Jag är inte så mycket för musikaler men jag gillar Mamma Mia och Grease🙂

Upp till toppen
Annons: