Annons:
Etikettertvseriewebbserie
Läst 2175 ggr
Cireea
2015-12-30 09:23

Game Of Thrones (S06)

*OBS! DENNA TRÅD KAN INNEHÅLLA SPOILERS*

Såg precis en teaser trailer inför säsong 6 av Game Of Thrones som har premiär i April nästa år. Tänkte att det kanske finns fler här inne som tittar på GoT som inte hunnit se teasern ännu. 

Någon mer än jag som längtar? 


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Snurrig
2015-12-30 10:53
#1

Ryser.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Zyperior
2016-01-03 00:50
#2

Bran kommer kicka ass! Om mina förutsägelser slår in. Vilket de förmodligen inte kommer göra. För inget går ju fan att förutse i denna serien. Vilket gör den så jävla bra! =)

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Cireea
2016-01-03 01:03
#3

#2 Håller helt med dig, haha! 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
2016-01-14 20:45
#4

Någon som har koll på hur bra den följer böckerna egentligen?

Jag kikar på TV-serien och min särbo läser böckerna men ingen av oss gör båda delarna så lite svårt att klura ut hur exakta de är. Försökte börja lyssna på böckerna men har så svårt med böcker som byter POV mellan flera karaktärer så gav upp.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
2016-01-14 20:53
#5

#4 Det skiljer sig väldigt mycket mellan böckerna och serien.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
2016-01-14 21:23
#6

#5 Skiljer sig som att storyn inte alls följer böckerna (som vampire diaries och true blood) eller följer i stort storyn men gjort det mer "tv anpassat" (mer som harry potter)? Om du förstår hur jag menar :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Cireea
2016-01-14 22:07
#7

#6 Av vad jag hört så följer tv-serien inte böckerna. Och då jag är en sån som älskar att läsa på när det handlar om serier vs böcker så kollar jag ofta upp saker och ja.. böckerna och serien skiljer sig ganska mycket. 

Någon som läst böckerna och sett serien kan säkert ge en djupare förklaring men man vill ju kanske inte dra allt för många exempel då vi inte riktigt vet hur dom tänkt "knyta ihop säcken" i serien.. 

Tror att slutet kunde skilja sig mellan böckerna och serien..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
2016-01-14 22:13
#8

#7 Alltid bra att veta att de inte kommer sluta lika iallafall och om de nu skiljer sig såpass så ger jag nog helt upp iden att försöka komma igenom böckerna och fortsätter njuta av tv-serien istället (med VD och TB hade jag ju läst böckerna först så palla aldrig med serierna när de spåra ut helt från dem).

Trist det är så långt kvar tills nästa säsong börjar bara.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
2016-01-14 22:36
#9

#8 Det känns verkligen som en evighet dit! 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Halvdansken
2016-01-16 19:56
#10

I stora drag följer den böckerna, alltså var karaktärerna hamnar, deras uppgift i serien osv. Men det är mycket detaljer som skiljer.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

nottheonly
2016-01-19 14:57
#11

Jag har inte läst böckerna, men det är ju ganska känt att R.R Martin inte är den snabbaste på att skriva och nu till säsong 6 så har väll serien hunnit ifatt böckerna? så om det skiljt mycket mellan dem förut så kommer det väll antagligen göra det ännu mer nu 😛

Halvdansken
2016-01-20 09:15
#12

#11. Ja, det ska bli intressant att se.  Nu har man ju inget att jämföra med längre.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cireea
2016-02-18 00:38
#13

Ni har väl inte missat ytterligare en teaser inför kommande säsong av GoT? Denna teaser visar "Hall of Faces" …


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
hampusrylander
2016-02-28 18:21
#14

#13 för mig är bara hela grejen inför kommande säsongen med "Hall of faces" världens mindfuck??? Är inte Hall of faces bara dom som är döda?

Och vad händer egentligen med Jon Snow i S06… Han syns ju överallt inför denna säsong… trots slutet på S05, vad tror ni händer?

Sham's Rats

Cireea
2016-02-28 18:28
#15

#14 Jag antar att det är just det som är tanken, att man inte riktigt ska veta vad som kommer hända. Är det någon som kommer tillbaka från det döda? Är Jon Snow verkligen död? Kommer Lady Stoneheart (Catelyn Stark) verkligen komma med i tv-serien eller kommer man klippa bort henne helt? Vad hände med Daenerys i slutet av förra säsongen? 🤔

Det är sååå många frågor man vill ha besvarade men man blir inte ett dugg klokare när man ser på alla dessa teasers.😃Jag är mest sugen på att se Bran och vad han haft för sig sedan säsong 4 eftersom han inte syntes till under hela säsong 5😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hampusrylander
2016-02-28 18:36
#16

#15 Ja precis… cliffhangern i slutet av förra säsongen var ju helt sjuuuuk! Finns ju mycket teorier om att Jon Snow inte är död. Någon poster till S06 föreställde ju Jon Snow med vit hy och blåa ögon (whitewalker). 

Jag tror Bran kommer ha en jättestor avgörande roll i kommande säsongen pga whitewalkers. Men förstod jag allting rätt så var han inte med i säsong 5 för att dom hade kommit för långt på hans story i säsong 4? 

Gud, jag längtar så mycket!

Sham's Rats

Cireea
2016-02-28 18:41
#17

#16 Eller hur, det finns så många teorier och spekulationer att man inte riktigt vet vad man ska tro längre. Jag vågar inte hoppas på något utan väntar spänt på att säsongen ska börja. 

Ja precis, jag har också för mig att det var därför som man tog bort honom helt från säsong 5. Egentligen gör det inget för min del, tycker bara det är roligare att man håller fokus på vissa håll. Det gör allt mer spännande! 😃

Btw, vad har hänt med Gendry? Jag har helt glömt bort honom, det sista jag minns var att han flydde i en liten båt från Stannis och Melisandre? 🤔 Visst har vi inte fått veta något om honom sedan dess?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hampusrylander
2016-02-28 18:54
#18

#17 jag hoppas verkligen att han är med i alla fall eftersom att han och Daenerys är mina favoritkaraktärer. 

Precis, han har inte synts till sen han flydde iväg med båten. Han kanske dyker upp någonstans nu? :)

Sham's Rats

Cireea
2016-02-28 20:55
#19

#18 Åh ja! 😃Det blir spännande, och vi får helt klart hålla kontakt genom tråden så vi kan följa säsongen tillsammans. Älskar att diskutera med andra, man får så många olika perspektiv på serien på det sättet. 

Vi får hoppas så han inte glöms bort helt! 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hampusrylander
2016-02-28 21:14
#20

#16 Absolut!! Behöver ha någon/några att diskutera sånt med! :)

Sham's Rats

Annons:
Cireea
2016-02-28 21:18
#21

#20 Då har du kommit till rätt plats! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Kadoor
2016-03-09 20:24
#22

Alltså jag längtar så sjukligt mycket till säsongen, kommer verkligen inte kunna hålla mig haha! Den som väntar på något gott…😃
Är så himla nyfiken på vad som händer med Jon, Daenerys och Bran. Samt Arya, vad är det som hände med henne liksom..? Så många frågor, och inte blir man klokare av alla teasers, snarare mer förvirrad. Men det kanske är meningen samt få upp spänningen. Då lyckas de i alla fall. 😉

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

hampusrylander
2016-03-10 12:10
#23

Herregud jag såg precis första trailern till nya säsongen! Helt galet och jag har aldrig varit såhär taggad på att se GoT!!!

Sham's Rats

Cireea
2016-03-10 13:54
#24

Säsong 6 trailer

Edit: Då förra videon försvann uppdaterade jag med ny trailer som kommit.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2016-04-20 11:04
#25

ÄR NI TAGGADEEEE?!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2016-04-26 10:27
#26

Premiären har varit, vad tycker ni? Tankar? Åsikter?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Maleficum
2016-04-26 13:26
#27

Jag kände mig lite förvirrad (nog för jag inte riktigt minns allt från sista avsnittet från förra säsongen) på sina håll.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Cireea
2016-04-26 13:45
#28

Ja, att ha koll på senaste säsongen (och allra helst de sista avsnitten) känns alltid som ett måste. Tyckte avsnittet var bra i övrigt!😃Det var inte proppfullt med större händelser som vissa avsnitt kan vara, en bra introduktion till en ny säsong. 

Längtar redan efter nästa avsnitt! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hampusrylander
2016-04-26 19:16
#29

Älskar avsnittet!! En helt perfekt start på en säsong!! 

Gjorde som så att jag såg sista avsnittet från förra säsongen innan jag såg det nya avsnittet. Så mycket spännande som är på gång överallt och känns inte som att det är någonting som man kan förutse något som ska hända egentligen. Vill se nästa avsnitt nu direkt 😍

Sham's Rats

Carrosh
2016-04-26 19:19
#30

*SPOILER ALERT*

Helt fantastisk start på den nya säsongen! Ett par dödsfall, en del fighting, lite konspiration, lite "kidnappning" och ett riktigt "oh shit" moment med Melisandre. Mest glad blev jag nog över att Brienne äntligen nått fram till Sansa. Har väl tagit typ 3 säsonger för henne (Brienne) att hitta fram till Sansa.. 😉 Satt och hoppade upp och ner i soffan när hon dök upp där i rutan 😃

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

hampusrylander
2016-04-26 19:23
#31

Vad tror ni händer med John Snow föresten? Tror ni det är kört och att han förblir död?

Sham's Rats

Cireea
2016-04-26 19:23
#32

#30 Ja otroligt bra avsnitt! 

Dock behöver du inte varna för spoilers då jag skrivit längst upp att hela tråden kan innehålla spoilers från säsong 6. 🙂Självklart får du göra det ändå om du vill men man blir som varnad direkt att det kan finnas spoilers så man läser lite på egen risk kan man väl säga. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carrosh
2016-04-26 19:26
#33

#31 Det verkar som att han faktiskt är död på riktigt. Det blev rätt klart när de sa i början "he's gone" och de stängde hans ögon. Jag tror inte han kan komma tillbaka från det där, om han inte blir en whitewalker förstås..

#32 Äh, tänkte jag skulle vara lite snäll, eftersom det ju var lite avslöjande ändå. Kan ju vara någon som missat att läsa det i början, av någon outgrundlig anledning ^^

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Cireea
2016-04-26 19:45
#34

Jag vill inte tro att Jon Snow är död.. men det verkar som det.😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
hampusrylander
2016-04-26 19:59
#35

Det har ju dock hintats om honom i alla teasers och olika bilder som produktionen har släppt. Dels när han är blåögd som en white walker. :) 

Han är ju död men jag tror att han kommer komma tillbaka på något sätt. Han är ju den som kan stå emot white walkers någorlunda i alla fall. Jag tror att Melisandre kommer att väcka liv i honom igen på något sätt… kändes som att hon hade större planer för honom i förra säsongen!

Sham's Rats

Carrosh
2016-04-26 20:00
#36

Det är ju typiskt den här serien också att ta död på framstående karaktärer, så vi kan säkert vänta oss fler större namn som dör den här säsongen, gissar jag på.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Cireea
2016-04-26 20:04
#37

Jag hoppas att Jon kommer tillbaka på ett eller annat sätt, det lär vi ju märka om inte annat! 😃

#36 Oja, så är det ju! 😐 Jag undrar när Cersei ska bli dödad och hur i så fall.. avskyr henne så fruktansvärt mycket men gillar samtidigt karaktären då hon liksom SKA vara hatad. Har velat se Sansa försvinna ett tag också, hon är så otroligt korkad att jag blir frustrerad. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carrosh
2016-04-26 20:07
#38

#37 Haha, det är alltid de man avskyr mest som får vara kvar längst. Cersei avskyr jag också något fruktansvärt. Joffrey var ju ett annat exempel, han var kvar hur länge som helst. Men då blir det ju desto bättre när personerna man avskyr faktiskt dör också. Om bara alla man tycker om kunde sluta dö någon gång… Är livrädd att Arya ska dö nu, eller Brienne.
Håller med dig om Sansa. Gillade henne i början, men börjar tycka mindre och mindre om henne just för att hon verkar bara mer och mer korkad för varje avsnitt som går..

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Cireea
2016-04-26 20:10
#39

#38 Visst är det så, Joffrey var verkligen något extra. Tror aldrig en karaktär varit så hatad förut.. 😮
Ja, jag är också nervös över vad som kommer hända Bran Stark, för han kommer ju vara med denna säsong men man vet ju aldrig var som kommer hända honom. Brienne är en av mina favoriter, så där är man ju väldigt orolig! 

Ja, jag gillade också Sansa i början men blev snabbt irriterad på henne. Nu känns hon bara korkad och gnällig. 😟


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carrosh
2016-04-26 20:36
#40

#39 Hoppas verkligen man får se mer av Bran nu än vad det varit senaste säsongerna. Han har vart borta väldigt länge nu. Man blir nyfiken på vad som hänt med honom.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Cireea
2016-04-26 20:58
#41

#40 Ja eller hur! Det känns verkligen som att han har en avgörande roll på något sätt, men hur vet jag inte! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Carrosh
2016-04-26 22:07
#42

Kanske han som blir kung sen då, över alla kungadömen/riken. Alla andra dör, men han överlever och tar över.. kanske?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Cireea
2016-04-26 23:26
#43

Man kan ju hoppas! 😃Har alltid gillat Bran så det gör inget för min del om han skulle bli kung i slutet. Eller Rickon! ☝️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2016-05-17 10:52
#44

Vad tyckte ni om senaste avsnittet?! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

nottheonly
2016-05-20 19:44
#45

Ett ord: Awesome!! det kör verkligen all in den här säsongen 😃

Cireea
2016-05-20 19:47
#46

#45 ELLER HUR! 
Är så taggad inför nästa avsnitt, det är så många frågor jag vill ha svar på!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Ugglemor.
2016-05-24 21:15
#47

😢

Cireea
2016-05-24 21:24
#48

Hold the door 😭😭
Innan det här avsnittet var den värsta dödsscenen "The Red Wedding" för mig men Hodors död slog allt. Alltså jag kunde knappt hålla tillbaka tårarna! 

Jag mår typ dåligt av att se scenen igen, den var så otroligt gripande.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
hampusrylander
2016-05-24 22:21
#49

#48 usch ja verkligen… så oförutsett och sån himla hemskt scen… blev så chockad och ledsen av det. Hodor som är så fin och gullig :(

Sham's Rats

Maleficum
2016-05-24 22:27
#50

Usch ja, kände hur det börja stickas i ögonen :(

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Carrosh
2016-05-25 00:14
#51

Är jag ensam över att reagera över den extrema könsbilden som dök upp? Tuttar visas det hejvilt i den här serien, men när de väl visar ett manligt kön så är det med kommentaren "Jag tror jag fått vårtor.." 🤔

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Maleficum
2016-05-25 00:57
#52

#51 Tycker det är rätt typiskt i moderna filmer och tv-serier. Fritt fram för helnakna kvinnor medan männens könsorgan döljs på ett eller annat vis.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
2016-05-25 08:43
#53

#51 Här hemma var det mer den här reaktionen "Fick vi precis se en penis..?" 😂 Mest för att det inte alls var väntat. 

Tycker det är väldigt typiskt precis som #52 nämner. Kvinnor visas ofta nakna och sexualiseras men att visa en man naken det är en annan femma.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Ugglemor.
2016-05-30 18:53
#54

Bara jag som fortfarande är i extas efter att ha fått återse Benjen?

Cireea
2016-05-30 21:24
#55

Som jag väntat och väntat!! 😃Äntligen visade det sig att jag hade rätt trots allt, han var inte gone for good. 

Nu är det bara Gendry som jag vill se.. 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Ugglemor.
2016-06-04 13:46
#56

#55 Gendry, juste! Honom hade jag nästan börjat glömma bort. 😃

Cireea
2016-06-04 13:49
#57

#56 Haha, ja han har man ju inte fått se på länge! 😂Han kanske ror än..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Ugglemor.
2016-06-30 22:37
#58

Några tankar kring senaste avsnittet?

Cireea
2016-06-30 22:54
#59

Wow wow wow.. det är mina tankar. 😂
Aldrig förr har de två sista avsnitten i en säsong varit så starka som dessa.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Ugglemor.
2016-07-01 00:28
#60

 #59 Ja eller hur! Redan de första minuterna anade jag att några större karaktärer skulle dö, för att dra ihop säcken på nåt vis.
Och jag måste säga att Cersei's drag var lite dumdristiskt, hur ska hon nu försvara sig själv? Men vem bryr sig om henne egentligen…

Cireea
2016-07-01 00:51
#61

#60 Ja, alltså jag räknade med att hon hade någon plan eftersom hon inte fick använda sig av "Trial by combat" som jag antar var hennes första val egentligen. 

Men jag vet inte.. det där kanske inte var den smartaste plan hon haft. Hon har the mountain, ja.. men annars har hon inte mycket. 😐

Gillade däremot att Arya äntligen fick hämnas på Walder Frey. 👍 Och att Daenerys äntligen är på väg över havet, har väntat på det här så otroligt länge.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Ugglemor.
2016-07-01 01:10
#62

#61 Å ja jag älskar Arya, definitivt en av mina favoritkaraktärer! Daenerys också,  älskar alla hennes storslagna scener, men det känns det som att begäret efter järntronen har minskat ju längre in i serien man kommer, just som Daenerys förbereder sig för att störta Kings Landing så rasar the white walkers in i bilden, (som väl är det enda Jon Snow och hela det gänget fokuserar på).
Är verkligen jättespänd på vad som kommer hända i nästa säsong, det blir roligt att få se hur hela historia utvecklar sig.
Och kul skulle det väl vara att få se mer Bran och dom som ligger lite sådär avsides, ja men Arya te.x.

Annons:
Cireea
2016-07-01 02:13
#63

#62 Jag håller med angående Daenerys. Hon känns inte lika girig längre när det kommer till tronen. Hon vill ha den men det är inte samma besatthet som förut. 

Nästa säsong måste bara komma snabbare.. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: