Annons:
Etikettscience-fiction
Läst 2367 ggr
Amanka
2015-08-19 12:51

bra scifi för nybörjare?

Hej! Jag och min pojkvän har ett litet problem. Han älskar scifi och jag gillar svenskt. Jag undrar nu, finns det bra nybörjar filmer inom genren scifi? Prometheus och matrix är big nono för mig.så gärna något lättare.

Livet är en film och du är regissören, så se till att göra den bästa filmen någonsin! Peace

Annons:
Halvdansken
2015-08-21 07:32
#1

Har du sett Sta Wars filmerna? Eller Star Trek. Alien-serien är fantastisk.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Rumblebee
2015-09-07 21:59
#2

Alien filmerna är väldigt bra, dock så är det en hel del våld och en viss del blod. Ska jag vara ärlig så tycker jag att Prometheus apat efter Alien, och att de misslyckades totalt. Annars är de andra filmerna Halvdansken föreslog bra. Stad Trek finns även dom tv serie. Independence Day och War of the Worlds kallar jag lättare sci fi, det är aliens med men är inga skrämmande moment. Cloverfield är en bra sci fi i stil med "found footage". Ska det vara med eller utan aliens? För även Back to the Future är Science Fiction. Terminator är även det sci fi. Battlship är också sevärd. Men in Black är ju lite av en klassiker. Ja finns många sci fi i olika stilar , komedi, skräck, äventyr etc

Halvdansken
2015-09-07 22:30
#3

#2. " Ska jag vara ärlig så tycker jag att Prometheus apat efter Alien". Kanske inte så konstigt, då det är en pre-quel til Alienfilmerna.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Rumblebee
2015-09-08 10:53
#4

#3 aha jaså, hade jag ingen aning om faktiskt :o. Det förklarar ju en del.

Halvdansken
2015-09-08 11:57
#5

Så ser du den kanske på ett annat sätt nästa gång 🙂

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: