Annons:
Etikettäventyr
Läst 1152 ggr
Cireea
11/19/14, 3:00 AM

HG - Mockingjay: Part 1

Eftersom The Hunger Games: Mockingjay: Part 1 har haft premiär tänkte jag att vi slänger upp en tråd där alla som sett filmen kan diskutera om vad just nu tyckte om filmen. 

Ni får diskutera exakt vad ni vill om filmen, även om det innehåller spoilers. Det här är som en ventilationstråd där ni inte behöver hålla igen. Vad tyckte du?

**SPOILERS KAN FÖREKOMMA I TRÅDEN**


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
11/19/14, 3:01 AM
#1

Jag har ju bara läst boken än så länge men jag hänger med i tråden ändå eftersom jag redan vet vad som händer. (Både på gott och ont)

Ni som läst boken och sett filmen, hur tyckte ni den hängde ihop? Var det något viktigt som saknades? Hade dom lagt till något som inte fanns i boken?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cordata
11/20/14, 3:34 PM
#2

Jag tycker filmen har fångat känslan i boken riktigt bra!  Jag saknade faktiskt ingenting, däremot märktes det att de hade dragit ut en bok i två filmer. Hela filmen kändes mest som en förberedelse inför sista filmen. Men den var riktigt bra ändå tycker jag. De fick med den politiska spänningen snyggt och den hopplösa känslan som krig skapar.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

nottheonly
11/29/14, 12:24 AM
#3

Filmen var amazing! som #2 skrev så kändes det som det mest var en förberedelse inför sista filmen (men det var jag redan förberedd på egentligen i och med att jag läst böckerna) men den var så himla bra! min favoritscen var när Katniss sjöng The hanging tree, det var verkligen mäktigt och känslosamt. En fin touch var att Jennifer Lawrence sjöng den själv, det bidrog verkligen 👍

Upp till toppen
Annons: