Annons:
Etikettutländska-filmer
Läst 1414 ggr
AnnaMoonshadow
2013-09-01 16:10

Hayao Miyazaki drar sig tillbaka

Har ni hört? Hayao Miyazaki, mannen bakom Studio Ghibli och filmer så som Spirited Away och Princess Mononoke har bestämt sig för att pensionera sig. En liten artikel finns på Japan iFokus.

Vad tror ni om det? kommer de framtida filmerna vara lika bra, ha samma "Ghibli-magi", som de tidigare storfilmerna? Kan Goro ta över pappas jobb och göra det lika bra eller är det dags att sluta kolla på deras filmer?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
KastKatt
2013-09-08 20:51
#1

Alltså är ju inte jätte impad av Goro än så länge. Legenden från Övärlden tyckte jag var rent dålig och blev föga imponerad av Vallmokullen, det var liksom bara en helt vanlig ungdomsfilm utan någon som helst magi.

HOPPAS Ghilbi inte dör med Hayaos pension, får se om Horpmasa Yonebayashi gör något mer.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

MissInAction
2013-09-13 12:38
#2

Åh jag har ingen koll alls på Goros arbete får jag erkänna. Har däremot sett ett par av pappans filmer och älskar dem! 
Senast inatt såg jag Spirited Away ♥

Är det inte lite samma historia som många filmbolag drabbas av… Disney+ hade mycket stämning och mer känsla i sina filmer tidigare än nu, kan jag tycka. Med undantag förstås 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

AnnaMoonshadow
2013-09-13 17:42
#3

#2 jo, det finns ju alltid en risk med det när de där stora namnen försvinner från företaget och de blir mer inriktad på att komersiellt hålla uppe sina framgångar. Spirited Away är helt underbar! jag är ett stort Ghibli-fan och det är nog min stora favorit ändå 😃

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

KastKatt
2013-09-13 20:04
#4

Själv är jag ett jättefan av Mononoke-hime. Det är nog min absoluta favorit.

Hoppas verkligen att de håller i sig, Ghibli gör BRA anime som annars kan vara svårt att hitta speciellt efter Satoshi Kons död.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Upp till toppen
Annons: