Annons:
Etikettscience-fiction
Läst 2843 ggr
[Highonbluetomorrows]
2012-10-01 00:02

Looper. (OBS: SPOILER.)

Någon som sett och vill diskutera lite? Glad

Imdb

Annons:
[Highonbluetomorrows]
2012-10-04 14:57
#1

Ingen?! Den är skitbra :D

Grodan
2012-10-04 15:08
#2

Inte sett än. Men ska. Skrattande

Lite surt att inte Bruce Willis står som första namn. Hm…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2012-10-04 15:11
#3

Jag teasern för ett tag sedan och gillade den. Den är bättre än trailern.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Highonbluetomorrows]
2012-10-04 17:55
#4

Det introduceras ett rätt oväntat moment i mitten. Vet inte om det är på gott eller ont, beror nog mycket på tittaren. Men jag kan ändå ge den som filmtips om man är intresserad av sci-fi-thriller. Lite acton och rätt mycket drama också, lite dystopi, hehe.

(tar bort spoilertaggen eftersom ingen ändå har sett filmen :P)

Grodan
2012-10-04 18:49
#5

Dystopi… hm… vad är det?

Jag har som regel att försöka se allt med Bruce Willis… Flörtoch älskar sci-fi.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Emma--]
2012-10-04 19:24
#6

Måste se den här filmen. Funderar på att göra det i helgen :)

Annons:
[Highonbluetomorrows]
2012-10-04 21:18
#7

#5. Dystopi = motsatsen till utopi. Det är inget drömsamhälle direkt. Rätt coolt med Josehp Gordon Lewitts sminkning för övrigt! Lite mer lika blev de ändå, utan att det såg alltför konstgjort ut.

#6. Kul! Jag tyckte det var en perfekt biofilm.

Måste bara förbereda eventuella tittare på att det är en timetravelfilm (duuh :P) men att den därmed också kommer med massa "paradoxer" som alla andra sådana filmer. Så man får strunta i det där med logiken lite Tyst

MissInAction
2012-10-05 13:14
#8

Inte sett än men jag vill! Tyvärr lär jag inte få med mig sambon, men vi får se. Är så biosugen, trots att jag gick för en vecka sedan.

Tycker för övrigt om att titta på Joseph Flört men den där sminkningen är jag inte så förtjust i. Kunde de inte sminkat Bruce så att han blir mer lik Joseph istället?? Haha Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Highonbluetomorrows]
2012-10-05 13:19
#9

#8. hhehee ja ellerhur.. joseph är ju så söt annars. det är han inte riktigt i filmen.. Men han kände sig antagligen rätt "manlig" med de käkarna :P

MissInAction
2012-10-05 13:22
#10

#9
Hahah kanske!

Är det en film som berör? Eller är det mer spänning?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Highonbluetomorrows]
2012-10-05 13:31
#11

#10. Den berör. Inte ett snyftdrama såklart, men den berör (har en dramadel). Främst är det dock spänning och typisk action/crime tycker jag.

MissInAction
2012-10-05 13:58
#12

#11
Oki. Har inte bestämt mig än om jag ska se den ikväll, eller kanske någon annan. Eller om det blir hemmafilm Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Grodan
2012-10-05 16:12
#13

#12 Kan man idag inte ha bio hemma? (alltså via typ SF på nätet, betala för att se filmen och se den online? eller gäller detta inte för bio-filmer?)

Jag vill så gärna se den… läääääääääääängtar


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
MissInAction
2012-10-05 16:15
#14

#12
Jo men kan man inte det? Har för mig jag har läst om det för något år sedan, men aldrig testat Obestämd

Annars finns ju voddler, online, men det gäller inte biofilmer.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Grodan
2012-10-05 16:16
#15

#14 Saken måste undersökas. Jag skulle lätt kunna se den här ikväll. Slippa åka iväg. Måste dock ha chips… oj oj


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MissInAction
2012-10-05 16:20
#16

#15
Du bor inte i Uppsala? Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Grodan
2012-10-05 16:23
#17

#16 nope. närmsta stad Nyköping.

Looper går inte på SF… hittar inget om att man kan se biofilm online på SFs hemsida. orkar inte leta mer just nu. måste göra något som inte kräver hjärnkapacitet just nu… hehe


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MissInAction
2012-10-05 16:30
#18

#17
Aha lit elångt för en spontan bio-dejt Tungan ute

Men jo, klart den går på SF!! Den hade premiär förra fredagen, om jag inte minns galet. Eller menar du SF i Nyköping?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2012-10-13 16:11
#19

Ikväll ska jag se den! Skrattande
Sambon ville inte hänga på och jag är för rastlös efter förkylningen för att bara sitta hemma och uggla, så ikväll tänker jag uggla på film istället Cool


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Highonbluetomorrows]
2012-10-14 00:10
#20

Vad tyckte du då? Var det tomt i salongen :P?

(jag var på premiären samtidigt som Hypnotisören gick, och 9/10 skulle in till hypnotisören i stället)

Annons:
MissInAction
2012-10-14 00:37
#21

Haha nää, salongen var nog snarare full! Inte den största visserligen, men 8 rader tror jag. 
Jag tyckte den var riktigt bra! Underhållande och rätt snygg, och aldrig tråkig. Skrattande

Men jag undrar vilket "oväntat moment" du syftar på i #4??

Du kanske syftar på samma sak som jag tyckte var väldigt speciellt, något som fick mig att rysa helt otroligt mycket för det var så oväntat och kusligt. Med den lille killen? Förresten så var han sååå söt! ♥ 

Du då, Grodan, har du kommit iväg och sett den än? Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Highonbluetomorrows]
2012-10-14 01:00
#22

#21. Ja precis, hela delen med den lille killen var liksom "oväntad" för mig. Jag hade inte alls fått uppfattningen att filmen skulle handla om något sådant utan trodde den skulle fokusera helt på att möta sig själv och förändra sitt öde - typ. Nu kom det ju in på andra sätt ;)

Men vad trevligt att du uppskattade den :)

MissInAction
2012-10-14 01:07
#23

Ja jag hade förväntat mig ungefär samma sak. Och det är ju ofta trevligt, att man blir överraskad Skrattande

Jag blir alltid så imponerad av barnskådespelare, de gör det så himla bra.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Grodan
2012-10-14 13:58
#24

Jag har sett filmen, men jag är ju en rätt korkad filmtittare. Jag fattar inte alltid allt.

VAd jag dock älskade och njöt riktigt mycket var scenen/scenerna där framtida gubben förlorade kroppsdelar. ÅH, myyyyysss…

Jag hade dock väntat mig lite mer action. Jag tyckte filmen förlorade tempot o handlade om lite tråk emellanåt… och jag är inte supernöjd med Bruce-gubben.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MissInAction
2012-10-15 20:37
#25

*fniss* Du är lite tokig du, Grodan! Skrattande

Jag funderade lite på hur han kunde gå sönder sådär. Var det för att de höll på att skära i hans yngre version?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Grodan
2012-10-15 20:49
#26

#25 Jupp. Och jag tyckte det var så brilliant tänk. Mums…

Jag är ganska så stor sucker just för tidsresefilmer… man kan snurra till så jäkla mycket med det… men det kräver ju att filmmakare verkligen orkar tänka till…hihi


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Highonbluetomorrows]
2012-10-16 18:15
#27

#24. BRILJANT scen! Åh vad jag tyckte om den! Hatar tortyrscener annars, men den var faktiskt himla smart (tidsparadoxen aside)

#25. Ja precis. Men nu får jag kanske sätta spoiler i rubriken igen!

Annons:
MissInAction
2012-10-16 18:22
#28

Bra att det kom upp en spoilervarning FlörtOskyldig

#26
Då har du väl sett Memento? Är inte den hoppig i handlingen? Var evigheter sedan jag såg den, så jag hoppas att jag inte blandar ihop filmer.

Vet vi förresten något om vem som var pappan till den lilla pojken? Som jag isåfall missat.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Grodan
2012-10-16 23:09
#29

#27 Jaa… brilliant…  och man fick se en skymt av att de verkligen bemödat sig att hålla liv i nutidskillen (låg på sjuksäng med dropp) så att framtidsgubben skulle få lida… det blir en bra tortyr och död… (hm… oj… hihi)

Min morbida sida kan tycka att det är lite fegt att vi inte fick se när barn dödades. Jag är lite sådär att om jag inte får se en sen där någon är död, så är den personen inte död…

#28 Smart tänk där. Jag brydde mig inte så mkt om vem som är farsan, kanske har du en ball poäng där… Fast det blir lite Terminator-varning då… pappa reser tillbaka i tiden för att rädda sin ofödde son, och samtidigt se till att lämna lite spermier så att det blir en son…

Memento… oj, det är länge sedan… minns den knappt… Borde se om den.

Men jag älskar Tillbaka till framtiden, alla 3. Tidsmaskinen, Terminator (alla) mfl tidsresarfilmer… Fast jag antar att alla gör det!?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: